3 szybkie sposoby na uwolnienie się od stresu

Obecne w dzisiejszym świecie pośpiech i zgiełk są jedną z przyczyn stresu, który dotyka nawet najbardziej na niego odpornych. Nacisk na wielozadaniowość i ciągłe porównywanie się z innymi powoduje serię napięć, z którymi nie do końca potrafimy sobie poradzić. Staramy się być jednocześnie efektywnymi pracownikami, wzorowymi rodzicami czy studentami. Wypełniając jednocześnie kilka ról społecznych z czasem uświadamiamy sobie, że zaczynamy tracić kontrolę. Stres z tym związany może przyczyniać się do niepowodzeń, zarówno na polu kariery jak i w życiu osobistym. Jednak można temu przeciwdziałać.

Jak zatem postępować aby skutecznie zapanować nad stresem? Oto 3 szybkie sposoby:

1. Walka ze stresem - pozytywne myślenie

Warto nauczyć się dostrzegać pozytywne aspekty spotykających nas zdarzeń. Również, aby odciągnąć od siebie negatywne emocje, spróbuj myśleć o rzeczach miłych i przyjemnych.  Pomóc mogą na przykład wspomnienia z wakacji. Naucz się cieszyć z drobnych przyjemności, przykładowo z hobby. Wypracowany stopniowo optymizm, zwiększa szanse na przezwyciężenie najtrudniejszego kryzysu. Optymiści nie postrzegają codzienności przez pryzmat porażek, a każde negatywne zdarzenie udaje im się przekształcić w nowe wyzwanie. Dzięki takiemu podejściu znacznie łatwiej potrafią załatwić każdą sprawę oraz sprawnie wykonać kolejne zadania. Dzieje się tak, ponieważ optymiści myślą szybciej i efektywniej. Optymizm pomoże rozwiązać Twój problem znacznie lepiej niż pogrążanie się w marazmie, a kiedy przestaniesz się zadręczać, przełoży się to na Twoje lepsze samopoczucie i kreatywne podejście do rozwiązania problemu.

2. Walka ze stresem - ćwiczenia relaksacyjne

Mocną stroną tej metody jest to, że praktycznie każdy może się jej nauczyć. Pozostaje odrobina dobrej woli i wiary we własne skupienie. Ćwiczenia oddechowe możemy wykonywać właściwie w każdym miejscu. Kiedy spędzamy wiele godzin przed ekranem komputera,  ważny jest przede wszystkim ruch, dlatego często się przeciągaj i rozciągaj mięśnie. Dla wzroku odpowiednie jest ćwiczenie polegające na częstym spoglądaniu w przestrzeń np. w okno. W pracy możemy też wprowadzić kilka elementów zieleni, która również służy zmęczonym oczom. Aby przezwyciężyć nagromadzony stres, można też zastosować medytację. Stan głębokiej relaksacji pomoże zrównoważyć emocje i zniwelować stres. Istnieje wiele technik medytacyjnych, jak chociażby Joga. Jest niezwykle prosta, a jej praktykowanie przyniesie niesamowite rezultaty. Potwierdza to niemalże każdy, kto ją uprawia.

3.Walka ze stresem - przyjaciele

Nawet najlepsze przygotowanie techniczne do walki ze stresem nie dorówna pomocy dobrego znajomego. Już sama obecność kogoś życzliwego pomaga rozładować negatywne emocje. Rozmowa z osobą bliską powoduje ponowny wzrost poczucia własnej wartości. Skłonni jesteśmy także na świeżo spojrzeć na problem, który w ocenie innej osoby nie jest aż tak fatalny jak mogło nam się wcześniej wydawać. Zatem, zamiast cierpieć w samotności znacznie lepszym wyjściem jest spotkanie ze znajomymi. Być może jeden z nich jest w podobnej sytuacji, a przedyskutowanie problemu przyczyni się do jego rozwiązania.