Tania reklama przedsiębiorstwa - 4 sposoby

Start młodej firmy zawsze wiąże się z potrzebą rozreklamowania jej. Niestety, jeśli w kasie nie ma wielu pieniędzy, to bardzo trudne zadanie. Ceny za spoty w tradycyjnych mediach (TV i radio) są naprawdę spore. Nie należy jednak załamywać rąk - z pomocą przychodzi internet, czyli wszechstronne medium pozwalające na komunikację z szeroką bazą konsumencką. Poznajcie cztery praktyczne wskazówki, dzięki którym tania reklama nie będzie miała przed wami żadnych tajemnic.

Tania reklama - strona internetowa i mailing

Każdy chyba już wie, że w obecnych czasach bez strony internetowej przedsiębiorstwa ani rusz. Współczesny klient przyzwyczajony jest do tego, że każdy, nawet najmniejszy biznes można znaleźć w cyberprzestrzeni. Jeśli to zignorujesz, stracisz wiele pieniędzy. Obiektywnie patrząc, zbudowanie sieciowej reprezentacji firmy nie jest wcale dużym wydatkiem. Prawda jest taka, że to inwestycja, która szybko się zwróci. Jeśli strona jest stworzona zgodnie z wszelkimi prawidłami web usability, dobrze wypozycjonowana i uzupełniona o kluczowe treści, z pewnością przyniesie firmie zysk. To skuteczna i tania reklama każdego przedsiębiorstwa.

Dynamiczny rozwój cyberprzestrzeni znacząco wpłynął na globalny biznes. Dziesiątki tysięcy firm z całego świata dostrzegło ogromny potencjał internetu i postawiły na cyfrową formę reklamy i dystrybucji swoich produktów i usług. Jak grzyby po deszczu wyrosły sklepy internetowe. Oczywiście nie jest tak, że założenie sklepu online to gwarancja sukcesu - trzeba poświęcić dużo czasu i energii, by go zoptymalizować pod kątem wyszukiwarki internetowej i dostosować pod zmieniające się preferencje użytkowników. Cyfrowy punkt handlowy powinien być platformą komunikacyjną - chodzi tu o to, by każdy klient miał umożliwiony swobodny kontakt ze sprzedawcami, a także z pozostałymi klientami. Zostawienie internautom swobody w wymianie opinii jest szczególnie cenną rzeczą pod względem marketingowym.

Ważnym narzędziem dla właściciela sklepu internetowego jest marketing oparty na mailingu. Każdy użytkownik, który zostawi swój adres poczty elektronicznej, powinien otrzymywać regularne informacje na temat oferty firmy. Taki newsletter może przyczynić się do umocnienia pozytywnej relacji z klientem, szczególnie jeśli jego treść będzie spersonalizowana. Odbiorca powinien otrzymywać treści odpowiadające jego potrzebom i preferencjom, dzięki czemu poczuje się wyróżniony i chętniej dokona zakupu.

Media społecznościowe

Od niecałej dekady obserwujemy dynamiczny rozwój mediów społecznościowych - na serwisach takich jak Facebook, Twitter czy Instagram zalogował się już ponad miliard ludzi z całego świata. Jako że założenie konta na social media nie kosztuje zupełnie nic, firmy chętnie decydują się na utrzymywanie tego kanału komunikacji z konsumentami. Wyjątkową cechą portalów społecznościowych, odróżniającą je od standardowych stron internetowych, jest możliwość utrzymywania dwukierunkowej komunikacji. Internauci mogą w prosty sposób skontaktować się z marką i szybko otrzymać odpowiedź. Ten dialog z konsumentem to podstawa obecności biznesu w social media. Sprawni marketingowcy potrafią doskonale wykorzystać siłę Facebooka i Twittera, obserwując tzw. szum internetowy i identyfikując grupy docelowe oraz ich potrzeby czy preferencje.

Tania reklama na forach internetowych

Przedsiębiorstwu o sprecyzowanym profilu poleca się korzystanie z tematycznych forów online. To miejsca, w których można dowiedzieć się wielu cennych rzeczy, a także podzielić się własną wiedzą, pokazując się internautom od jak najlepszej strony. Fora są też świetne do umieszczania reklam - w możliwie nienachalnej formie. Warto również skorzystać z portali ogłoszeniowych, które są chętnie odwiedzane przez wiele grup konsumentów.

Wizytówki i ulotki - najpopularniejsza tania reklama

Wielość zalet nowych mediów nie oznacza, że nie warto korzystać ze starszych, sprawdzonych rozwiązań. Tania reklama firmy to też materiały drukowane - podstawą są oczywiście eleganckie wizytówki. Ich druk to nie jest poważny wydatek, a korzyści z posiadania - spore. Trzeba pamiętać, by rozdawać je obecnym i potencjalnym klientom kiedy tylko się da. W ten sposób można dotrzeć do sporej grupy osób. Plakaty i ulotki zaś świetnie nadają się do doraźnej akcji promocyjnej związanej z konkretnym eventem. Ich oddziaływanie najmocniej widać w skali lokalnej.