Najlepsze reklamy - światowe hity, o których nadal pamiętamy

Najlepsze reklamy - Święty Mikołaj od Coca-Coli

Dlaczego według powszechnych wyobrażeń święty Mikołaj jest przysadzistym staruszkiem z długą, białą brodą, ubranym w charakterystyczny biało-czerwony strój? Bo tak właśnie sportretował go Huddon Sundblom w 1931 roku - ilustrator pracujący na zlecenie firmy Coca-Cola.

Zobacz św. Mikołaja od Coca-Coli

Najlepsze reklamy - Red Bull skok ze stratosfery

Brawurowy wyczyn Feliksa Baumgartnera oglądały setki milionów ludzi na całym świecie. Skok był zorganizowany i sponsorowany przez firmę Red Bull, która tym samym utrwaliła swój wizerunek jako marki dla spragnionych mocnych wrażeń twardzieli. Ten image pielęgnuje od dawna, umieszczając swoje logo na kaskach skoczków narciarskich (Adam Małysz!) czy kierowców Formuły 1.

Zobacz Red Bull skok ze stratosfery

Najlepsze reklamy - Marlboro Man

Jak przekonać mężczyzn do zakupu produktu kojarzonego do tej pory z kobietami? To proste - pokazać go w reklamie we właściwym kontekście. W tym przypadku sięgnięto po archetyp męskości: silnego, przystojnego i wolnego kowboja. Marlboro Man, jak go ochrzcili publicyści, stał się symbolem papierosów tej marki. Przekonał miliony mężczyzn do zakupu produktów z filtrem, które wcześniej były uważane za damski atrybut.

Zobacz Marlboro Man

Najlepsze reklamy - Benetton szokuje

Shockvertising, czyli posługiwanie się treściami szokującymi, kontrowersyjnymi, by zwrócić uwagę społeczeństwa na dany temat, to popularne narzędzie w kampaniach społecznych. Włoska marka odzieżowa Benetton postanowiła zaryzykować i stworzyć unikalne połączenie reklamy komercyjnej i społecznie zaangażowanej. Tak powstały słynne kampanie, w których na próżno szukać bezpośrednich prezentacji oferty firmy - plakaty poruszają za to istotne problemy współczesności, takie jak dyskryminacja, rasizm czy przemoc, łamiąc przy okazji tabu.

Zobacz reklamę Benettona

Najlepsze reklamy - Apple 1984

Słynny klip filmowy w reżyserii Ridleya Scotta, który doskonale wpisał się w apple’owską tendencję do zaginania rzeczywistości. Doskonale wykorzystano datę - zbieg okoliczności sprawił, że premiera Macintosha, hitowego komputera osobistego od Apple, przypadła na 1984 rok, czyli czas akcji słynnej książki George’a Orwella. W ten oto sposób marka zdołała przekonać miliony ludzi, że ich Maki to coś innego niż zwykły PC.

Zobacz Apple 1984

Najlepsze reklamy - Apple w tysiącach filmów

Koncernowi z Cupertino należy się dodatkowe miejsce w naszym zestawieniu za najlepszy w historii product placement. Komputery - zarówno stacjonarne, jak i przenośne - tablety, telefony komórkowe i odtwarzacze muzyczne Apple pojawiły się w tysiącach produkcji kinowych i telewizyjnych. Trzeba przyznać, że w kategorii lokowania produktów firma Steve’a Jobsa jest bezkonkurencyjna.

Zobacz Apple w filmie