Jak zdobyć nowych klientów, czyli Allegro dźwignią e-sklepu

Allegro to dziś znana i uznana marka. Kojarzą ją nie tylko internauci, ale także osoby, które nie korzystają z sieci. Decydując się na zakupy przez internet, najczęściej zaczynamy od zorientowania się w ofercie właśnie tego portalu aukcyjnego. Jego popularność stale rośnie, co oznacza, że tkwi w nim ogromny potencjał. Coraz częściej na sprzedaż produktów przez Allegro decydują się większe firmy, dla których jest to dodatkowe wsparcie i możliwość poszerzenie grona swoich klientów. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który ma swój sklep internetowy, a nie posiadasz konta na Allegro - najwyższy czas to zmienić.

Działaj aktywnie i poszerzaj rynki zbytu

Wielu handlowcom, którzy swoją sprzedaż opierają na e-sklepach, wydaje się, że prowadzenie strony internetowej, na której klienci mają możliwość zapoznania się z ich ofertą oraz zakup interesujących ich produktów jest wystarczającym bodźcem, aby móc zaistnieć w branży handlowej. Popełniają tym samym bardzo duży błąd. Ograniczają się tylko do jednego kanału, jaki łączy ich z klientem. Aby być skutecznym w tej branży, trzeba stale rozwijać i poszerzać możliwości prezentowania swojej oferty. Przeświadczenie, że portale aukcyjne są tylko dla osoby prywatnej, może spowodować, że stracisz szanse na szybszy rozwój. Aukcje internetowe są kanałem dystrybucji, który obecnie rozwija się najszybciej.

Allegro gromadzi największą ilość użytkowników i jest największym portalem aukcyjnym w Polsce. Ten argument powinien przekonać przynajmniej połowę handlowców do rozpoczęcia swojej działalności w tym obszarze. Każdego dnia na portal wchodzi tysiące użytkowników, którzy mogą stać się twoimi potencjalnymi klientami. Pomyśl, ile osób dziennie odwiedza twój e-sklep i czy jest to wystarczająca ilość, aby przez dłuższy czas utrzymać się na rynku. Oczywiście, nie można wątpić w potencjał swojego sklepu internetowego. Należy wierzyć w jego możliwości i powodzenie, ale należy również myśleć przyszłościowo i zapobiegawczo. Branża handlowa jest jedną z największych na rynku, co sprawia, że każdy handlowiec musi bardzo długo pracować na wysoką pozycję swojej marki. Wielu niestety wychodzi z tej walki jako przegrany, ale nie musisz to być Ty.

Allegro - nowi klienci 

Twoim celem jako sprzedawcy jest dotarcie do jak największej liczby klientów. Stale starasz się poszerzać ich grono, wzbogacając swoją ofertę dbając o skuteczną reklamę. Przyjrzyjmy się bliżej naszemu potencjalnemu klientowi na przykładzie sklepu internetowego z zabawkami dla dzieci.

Przykład 1.

Jesteś właścicielem e-sklepu, który zajmuje się sprzedażą artykułów dla dzieci, ściślej mówiąc: zabawek. Działasz tylko w obrębie swojej strony, przy czym stawiasz na promowanie swojej marki przez reklamy internetowe. Zyski zaspokajają twoje potrzeby i jesteś zadowolony i usatysfakcjonowany z miesięcznego obrotu. Żyjesz w przeświadczeniu, że tak już będzie zawsze, że to się nie zmieni. Skąd ta pewność? Naturalnie sprzedaż artykułów dziecięcych cieszy się ogromną popularnością, ale czy faktycznie wystarczająca liczba klientów wie o twoim istnieniu? Na portal aukcyjny często wchodzą ludzie, którzy wcale nie szukają konkretnego produktu. Przeszukują Allegro w celu znalezienia czegoś, co mogłoby ich zainteresować.

W pogoni za klientem

W bardzo prosty sposób możesz sprawić, że klient powróci na twoją aukcję. Jeżeli już nasza oferta zainteresowała odbiorcę, nie możemy wypuścić go z rąk, nawet jeżeli chce on za wszelką cenę nam uciec. Możemy skorzystać przykładowo z możliwości Google AdWords. Na koncie AdWords możesz wyselekcjonować grupę odbiorców, do której następnie trafiają odpowiednie treści reklamowe. Jest to bardzo sprytny sposób, aby Twój klient ponownie pojawił się na Twojej aukcji. Daje nam to możliwość dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane naszą ofertą.

Można też skorzystać z opcji, jaką daje remarketing. Co to oznacza? To, że reklama będzie wracać do twojego potencjalnego klienta. Jak to możliwe?

Przykład 2.

Na Allegro szukałeś wyciskarek do soków. Przejrzałeś kilka ogłoszeń, ale w konsekwencji opuściłeś tę platformę sklepową nie dokonując zakupu. W między czasie wyszedłeś na spacer, zjadłeś obiad. Po kilku godzinach ponownie zasiadłeś do komputera. Logując się do Facebooka, na swojej tablicy zauważyłeś reklamę sponsorowaną wyświetlaną przez firmę sprzedającą wyciskarki do soków, to samo spotkało Cię, kiedy w przeglądarkę internetową wpisałeś adres Gumtree.pl celem szukania pracy.

Dodatkową zaletą remarketingu jest to, że mamy możliwość otrzymywania raportów, które ukażą nam pełen obraz częstotliwości powrotów internautów na twoje aukcje. Dowiesz się również w jakim momencie klikają na reklamy oraz na jakich serwisach. To pozwoli Ci poszerzać swoją kampanie reklamową i szybciej dotrzeć do klienta. Jak skutecznie poruszać się w obrębie remarketingu? Co jeszcze możesz zrobić, aby twoje aukcje na Allegro zwabiły większą liczbę konsumentów?

  • Niezdecydowany klient? Pomóż mu dokonać odpowiedniego wyboru. Zdarza się, że klient dodaje produkt do koszyka, a po chwili rezygnuje z zakupu. W takiej sytuacji możemy przez pewien czas prezentować mu swoją reklamę np. z kuponem rabatowym lub gratisem. Kampania kieruje go do koszyka, który zapamiętał zawartość klienta.

  • Określ kategorie swoich produktów. Ważne jest, aby każdy produkt, który wystawiasz na aukcji był przypisany do określonej kategorii. Powinieneś zrobić to w przemyślany sposób, dzięki czemu klient łatwiej Cię odnajdzie.

  • Nic tak nie działa na klienta, jak słowa: PROMOCJA, OFERTA SPECJALNA, GRATIS. Jeżeli internauta natrafia na reklamę z takim komunikatem, jest duże prawdopodobieństwo, że na nią kliknie i tym samym przeniesie na twoją aukcję Allegro.

  • Jeżeli twoja oferta bazuje przykładowo na odzieży dla mężczyzn, na aukcji ze spodniami, może pojawić się reklama koszuli z twojej oferty, która przekieruje go również na tę aukcję. Co zyskujemy? Klient może kupić dwa produkty, zamiast jednego.

Skuteczna sprzedaż na Allegro

Reklama produktów poprzez remarketing jest bardzo istotnym aspektem i z pewnością ma ogromny wpływ na zwiększenie sprzedaży. Aby jednak twój produkt zainteresował konsumenta musi być odpowiednio przedstawiony oraz opisany. Strona aukcji powinna być stworzona w bardzo przemyślany i strategiczny sposób. O czym przede wszystkim powinieneś pamiętać?

  • Dobra jakość zdjęcia - klient zwraca szczególną uwagę na zdjęcie, które przedstawia sprzedawany produkt. Powinno być ono wyraźne i przedstawiać artykuł w całej okazałości. Nie ograniczaj się tylko do jednego ujęcia. Warto jest umieścić na stronie kilka zdjęć, które będą pokazywały przedmiot z wielu perspektyw.

  • Opis produktu - nie tylko na Allegro trzeba zadbać o wysokiej jakości tekst, który będzie nie tylko dokładnie opisywał nasz produkt pod kątem praktycznego zastosowania, ale również zachęci go do zakupu poprzez oddziaływanie na jego emocje. Powinieneś postawić na dobrą i chwytliwą nazwę produktu. Dobra nazwa wskazuje na rodzaj produktu i jednocześnie wyróżnia go na tle innych. Należy również pamiętać, aby była ona krótka i zawierała takie słowa, która pomogą wyszukiwarce odnaleźć produkt w bazie. Opis warto podzielić na kilka sekwencji: informacje techniczne, które wskazują w przypadku sprzętu na parametry, a w przypadku spodni na rozmiar oraz wymiary, korzyści sprzedawanego produktu oraz możliwość wykorzystania w praktyce. Kiedy reklamujemy drewnianą szafkę możemy podać przykład aranżacji, w której będzie się ona idealnie prezentować. Jeżeli sprzedajemy telefon komórkowy możemy pokazać gadżety, które będą jego uzupełnieniem i podkreślą jego design.

  • Kontakt i adres e-sklepu - oprócz tego, że dane będą widoczne dla klienta, jeżeli wejdzie on w zakładkę SPRZEDAJĄCY to warto jest również umieścić taką informację pod koniec opisu produktu. Nie zapomnij podać linku do e-sklepu oraz innych twoich aukcji na Allegro.

  • Wiele możliwości płatności i opcji transportowych - każdy preferuje inną formę płatności. Jedni wolą płacić przelewem, a inni bezpośrednio kurierowi. Tak samo jest z transportem paczki. Niektórzy stawiają na bezpieczeństwo, ale są również tacy, którzy wolą tańszą formę przesyłki.

  • Reklamuj swoją markę - nie zapominaj, że jesteś właścicielem e-sklepu, a aukcje Allegro mogą być jego doskonałą reklamą. Postaraj się, aby wszystkie twoje aukcje miały taką samą szatę graficzną i był na nich umieszczony  slogan reklamowy oraz logo. To pozwoli poznać  markę, zainteresować klientów i pokazać indywidualność. Przy reklamie swojej marki warto również zadbać o zakładkę O MNIE. Powinna ona zawierać informacje o twojej firmie, działalności, pomysłach i jednocześnie pozwolić Ci wzbudzić zaufanie u klienta.

Portal aukcyjny Allegro ma jeszcze wiele innych zalet i daje nieskończenie wiele możliwości reklamy oraz rozwoju. Pozwala on poszerzyć grono klientów oraz rynek zbytu, zadbać o wizerunek firmy i wypromować stronę internetową e-sklepu. Sumiennie sprawdzając oceny i komentarze, zobaczysz, jak widzą Cię klienci i jak oceniają twoją działalność. Twój sklep internetowy powinien bezustannie się rozwijać, a Ty nie możesz zwalniać tempa. Bądź wygranym w walce o klienta.