Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Alternatywa dla AdSense – jak zarabiać w internecie?

Zarabianie na stronach internetowych i blogach to dzisiaj chleb powszedni. Na takie rozwiązanie decydują się zarówno początkujący blogerzy, jak i właściciele dużych serwisów. Jednym z lepszych rozwiązań jest wybranie serwisu reklamowego Google AdSense. W internecie występuje również alternatywa dla Adsense, którą także powinniśmy się zainteresować, aby w pełni wykorzystać swój potencjał zarobkowy. Często lekceważone, niekiedy nawet wywołujące irytację banery stały się tym elementem stron, na które nie zwraca się uwagi, a co za tym idzie – przestały odgrywać zamierzoną rolę. Potrzeba dużego zaangażowania, kreatywności i niekonwencjonalnych pomysłów, aby przykuć uwagę użytkownika i zachęcić go do kliknięcia.

Według portalu Spider’s Web już 35% polskich internautów korzysta z programu AdBlock, który służy do blokowania reklamy na stronach WWW. Ich liczba stale rośnie, co sprawia, że banery reklamowe nie docierają do internautów, którzy starają się ich unikać w celu szybszego i bezproblemowego odnalezienia interesujących ich treści. Właściciele stron poszukują alternatywy dla AdSense, która pomogłaby im powrócić do osiągania zysków. Niekiedy jest to dobry i skuteczny krok, innym razem niecelny strzał, który okazuje się mało efektywną formą zarobku.

Alternatywa dla AdSense – czy jest potrzebna?

Należy uświadomić sobie, że serwis AdSense umożliwia wyświetlanie reklam nie tylko w postaci banerów, lecz także wideo i reklam tekstowych. Wielu użytkowników decyduje się na korzystanie z niego z powodu jego dostępności, łatwości obsługi, a także implementacji na stronie – szczególnie wtedy, kiedy korzystamy z platformy Blogger czy WordPress.org. System jest sporą bazą stron, a to stanowi dużą zaletę AdSense, ponieważ nie musimy ich poszukiwać samodzielnie, tracąc w ten sposób cenny czas. Innymi korzyściami są duże stawki za kliknięcia i terminowe wypłacanie pozyskanych pieniędzy. Wydawałoby się, że jest to rozwiązanie skuteczne, przynoszące duże korzyści. Wielu blogerów i właścicieli stron zauważyło jednak znaczącą zmianę reakcji internautów na takie reklamy i jednocześnie tendencję spadkową zarobków. Dawniej użytkownik internetu był mniej wymagający i dużo bardziej interesował się tym, co znajduje się na stronie, zwracając uwagę nie tylko na treści, lecz także na reklamy. Witryna internetowa była źródłem informacji również na płaszczyźnie reklamowej – zgodnie powtarzają ci, którzy prowadzą strony WWW już od kilku lub nawet kilkunastu lat.

Zmiana zachowania użytkownika jest w dużej mierze spowodowana rozwojem internetu. Poszukiwanie produktów czy konkretnych usług jest dzisiaj dużo łatwiejsze. Reklamy displayowe nie są już jedynym źródłem informacji o nowych firmach, produktach czy promocjach. Istnieje wiele sposobów na to, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Irytacja związana z dużą liczbą reklam na stronie sprawia, że zamiast zachęcić użytkownika do korzystania z naszego serwisu, uzyskujemy efekt zupełnie odwrotny. Oznacza to, że nie czerpiemy korzyści z tych reklam, a zaczynamy liczyć straty. Alternatywa dla AdSense to jedyny sposób, aby utrzymać swoich użytkowników i zarabiać na własnej stornie – podkreśla wielu, którzy nieustannie poszukują czegoś nowego, lepszego i skuteczniejszego. Nie można jednak jednoznacznie powiedzieć, że AdSense jest zły i wkrótce zostanie zupełnie zapomniany. Nadal ma swoich zwolenników, którzy są zdania, że jeżeli reklamy są odpowiednio dobrane, umieszczone w dobrym miejscu i nie dominują w serwisie, a jedynie stanowią do niego dodatek, można czerpać z nich mnóstwo korzyści.

Dobry content nie jest zły

Tak dużo mówi się teraz o wartościowej treści na stronach, która jest odpowiedzialna za sukces wielu właścicieli serwisów. Zmieniły się czasy, a wraz z nimi profil przeciętnego internauty. Nie jest on już bezmyślnym poszukiwaczem wrażeń, a inteligentnym, spragnionym wiedzy i nowych informacji użytkownikiem. Korzystanie z internetu ma być dla niego proste, szybkie i efektywne. Odnalezienie interesujących go treści nie może zajmować pół godziny, a pięć minut. Zapoznanie się z informacjami na stronie nie powinno pochłaniać mu pół dnia, a 30 minut. Wszystko to doprowadziło do tego, że właściciele stron WWW i blogów stoją przed dużym wyzwaniem – muszą zadbać o wartościowe treści, czyli dobry content, który będzie źródłem cennych informacji i jednocześnie w sposób inteligentny ukryje przekaz reklamowy.

Treści sponsorowane, artykuły specjalistyczne czy też wpisy inspirowane to dzisiaj skuteczna alternatywa dla AdSense. Użytkownik poszukuje wiedzy i ją otrzymuje. Właściciel strony chce czerpać z tego korzyści i w konsekwencji właśnie tak się dzieje. Wszyscy są wygrani, a o to przecież chodzi we współczesnym świecie – aby każdy dostawał to, czego oczekuje. Reklamy nie oddziałują na wszystkich tak, jak byśmy tego chcieli. Coraz mniej jest internautów, którzy bezmyślnie klikają w każdy baner i sprawdzają, co dana firma ma im do zaoferowania.

Alternatywa dla AdSense to z pewnością Whitepress.pl. Dzięki niemu możemy publikować artykuły i realizować programy partnerskie. W publikowanych artykułach sponsorowanych umieszczamy linki i dowolne treści reklamowe. Decydując się na artykuły content marketingowe, kreujemy swój wizerunek, budujemy zaufanie i promujemy nowe idee, co sprawia, że użytkownik jest przekonany do naszej oferty.

Dla blogerów dobra alternatywa dla Adsense to na pewno serwis reachablogger.pl.  Fundamentem współpracy na linii bloger – reklamodawca jest tzw. wpis inspirowany. Cały mechan  izm polega przede wszystkim na tym, że klient zleca blogerowi wpis, a ten tworzy treści związane z ofertą klienta, które następnie są publikowane na jego stronie. Tak jak w przypadku Whitepress, również w reachablogger.pl wszystko wsparte jest na solidnie przygotowanej i wartościowej treści.

Alternatywa dla AdSense – zainspiruj się

Jeżeli jednak jesteś w tej grupie blogerów i właścicieli stron, którzy nie chcą rezygnować z reklam displayowych, ponieważ uważasz, że jest to dobra metoda zarabiania na własnym serwisie, i jesteś zadowolony z zarobków, ale potrzebujesz czegoś innego, być może skuteczniejszego, to na pewno przedstawiona przez nas alternadywa dla Adsense będzie dla ciebie dobrą inspiracją.

  • AdKontekst – bardzo dużą zaletą tego serwisu jest doskonały edytor reklam, chwalony przez tych, którzy już z niego korzystają. Wielu uważa, że ich dopasowanie jest dużo lepsze i łatwiejsze niż w przypadku AdSense. Jego przyszłość wygląda całkiem obiecująco.

  • Ceneo – ciekawym sposobem na generowanie treści reklamowych są porównywarki cenowe. Ceneo umożliwia generowanie tzw. rotatorów, czyli widżetów reklamowych pozwalających na wyświetlanie produktów z kategorii, która zostanie przez nas wskazana. Funkcja ta jest niezwykle przydatna w momencie, kiedy prowadzimy blog i chcemy dodać widżet z konkretnym produktem do naszego postu. W Ceneo mamy również możliwość skorzystania z gotowych banerów reklamowych.

  • Businessclick – sieć reklamowa z dużym potencjałem. Zrzesza ona jednak reklamodawców jedynie z takich branż jak biznes, prawo i finanse. Internet stał się w XXI wieku źródłem informacji na temat podatków, zarządzania firmą czy też doradztwa prawnego. Warto zatem skorzystać z tego serwisu, jeżeli prowadzimy blog lub stronę internetową dotyczącą którejś z tych trzech kategorii.

Alternatywa dla AdSense – potrzebna czy niekoniecznie? Jedno jest pewne – reklama displayowa nie ma już tak dużej mocy jak kilka lat temu. Zmiana profilu internauty oraz rozwój internetu spowodowały, że dobra treść ma dużo większą wartość niż wyskakujący baner reklamowy. Również inwestycja w content jest bardziej opłacalna i pozwala na zbudowanie długofalowych relacji z naszymi użytkownikami. Zmienia się internauta, zmienia się internet, zmienia się reklama – nie można o tym zapominać i nie należy tego lekceważyć.