Blog firmowy jako skuteczne narzędzie marketingowe

Artykuł zewnętrzny

Autorka: Izabela Gorzkowska, agencja Sagomedia.pl

Jeżeli chcesz, by Twoja firma zaistniała w internecie, nie możesz ograniczać się wyłącznie do posiadania witryny WWW. Chociaż jest ważnym narzędziem marketingowym, nie wystarczy do zapewnienia większego napływu potencjalnych klientów. Znacznie więcej korzyści może przynieść blog firmowy, o czym przekonało się już wiele firm. Jeżeli i Ty zamierzasz zrobić duży krok w stronę lepszej - bo skuteczniejszej - promocji w sieci, zacznij prowadzić firmowego bloga.

Blog firmowy - wzmocnisz świadomość marki

Strategia marketingowa powinna uwzględniać takie działania, które pozwolą na wykreowanie pozytywnego wizerunku marki wśród potencjalnych klientów. Firma, która budzi pozytywne skojarzenia, może liczyć na stale powiększające się ich grono. Blog firmowy stanowi doskonałe narzędzie, które umożliwia osiągnięcie założonego celu. Poprzez publikowanie praktycznych - z punktu widzenia czytelników - wpisów firma będzie jawić się jako ekspert. To zaś wpłynie pozytywnie na wizerunek firmy i sprawi, że zaistnieje ona w świadomości potencjalnych klientów. Będzie kojarzyć się z fachowością, co w przyszłości może skłonić do skorzystania z proponowanych usług.

Blog firmowy - utrwalisz relacje z klientami

Jednym z elementów działań marketingowych jest dążenie do tego, aby klient „jednorazowy” stał się klientem powracającym. I w tym pomóc może blog firmowy, traktowany jako narzędzie pozwalające na utrwalenie relacji z klientami. Jeżeli artykuły cały czas będą wzbudzały zainteresowanie, czytelnicy będą powracać i czerpać informacje z Twoich wpisów. Zaś możliwość pozostawienia komentarza i obustronna komunikacja będą sprzyjać zacieśnieniu więzi i budowaniu lojalności. To wszystko spowoduje, że klient - mając z Tobą dobry kontakt, skorzysta z Twojej, a nie konkurencyjnej oferty.   

Blog firmowy - ułatwisz podjęcie decyzji zakupowej

Bardzo często jest tak, że klienci - mając do wyboru szeroki wachlarz asortymentu lub usług - nie mogą zdecydować się na konkretną opcję. Mętlik w głowie i niezdecydowanie bardzo często skutkuje rezygnacją z zakupów w ogóle. I tutaj z pomocą przychodzi blog firmowy jako narzędzie marketingowe. Wystarczy, że część wpisów będzie poświęcona odpowiedziom na pytania nurtujące klientów i powstrzymujące niejako przed dokonaniem zakupów. Jeżeli dzięki Twojemu artykułowi kupujący nie będzie miał już żadnych wątpliwości, na pewno podejmie kolejne kroki zakupowe. Szczególnie, jeśli wskażesz konkretne rozwiązania z wykorzystaniem produktów / usług z Twojej oferty.

Blog firmowy - wygenerujesz większą liczbę leadów

Generowanie leadów to powszechnie stosowana przez marketingowców metoda, pozwalająca na pozyskiwanie nowych klientów (i przy okazji danych o nich). Zamiast korzystać z usług agencji marketingowych, wystarczy prowadzić blog. Dzięki niemu bardzo łatwo uzyskać choćby adres e-mail czytelników, którzy faktycznie wykazują zainteresowanie artykułem i mogą stać się nowo pozyskanymi klientami.

By wygenerowanie leadów było możliwe, koniecznością jest jednak tworzenie atrakcyjnych i praktycznych treści oraz utworzenie buttona CTA (Call To Action) stanowiącego wezwanie do akcji (np. pozostawienia swojego adresu e-mail).

Blog firmowy - wzmocnisz pozycję strony WWW w wyszukiwarkach

Wielu potencjalnych klientów, chcąc zdobyć wiedzę na określony temat lub skorzystać z konkretnej usługi, pierwsze swoje kroki kierują w stronę wyszukiwarki Google. Dlatego tak wiele firm korzysta z usług agencji SEO, ponieważ pozycjonowanie jest jednym ze skutecznych, a jednocześnie tańszych narzędzi marketingowych. Prowadzenie bloga pomoże w działaniach SEO, wzmacniając pozycję firmowej strony WWW w wyszukiwarce. Dzięki temu potencjalny klient, zostanie przekierowany do Twojej witryny, co zwiększy szanse na choćby wysłanie zapytania ofertowego.

Prowadzenie bloga firmowego przyniesie wymierne korzyści, jednak to wymaga czasu. Jeżeli wykażesz się cierpliwością, a przy tym regularnie będziesz publikować wpisy, szybko przekonasz się, że to naprawdę skuteczne narzędzie marketingowe. Blog firmowy pomoże Ci w zdobyciu pozytywnego wizerunku marki, przyciągnięciu nowych klientów i zacieśnieniu relacji z już pozyskanymi.