Brak przesyłki z e-sklepu - co powinieneś zrobić?

Coraz chętniej i częściej robimy zakupy w internecie. Nie ma się co dziwić! Bez ruszania z kanapy możemy zamówić praktycznie każdy towar i usługę z dostawą do domu. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy e-sklep okazał się nierzetelny i zamówiony przez nas towar nie dotarł w terminie? Brak przesyłki z e-sklepu może spowodować duże nieporozumienia między klientem  sprzedawcą. Co wówczas zrobić? 

Brak przesyłki z e-sklepu a czas realizacji zamówienia

Po pierwsze być może sprzedawca wcale nie chce nas oszukać i nasz towar jest w drodze, a to my jako rozgorączkowani klienci pomyliliśmy pojęcia czasu realizacji i czasu dostawy. Jaka jest różnica? O terminie realizacji zamówienia powinniśmy zostać poinformowani przez sprzedawcę, czy to mailowo czy na stronie www i zamawiając z danego sklepu zgadzamy się na ten termin. Czas realizacji zamówienia trwa do momentu przekazania przez sprzedającego paczki z naszym towarem kurierowi lub poczcie. Natomiast czas dostawy nalicza się z chwilą przejęcia przesyłki przez pocztę lub firmę kurierską.

Brak przesyłki z e-sklepu - kontakt ze sprzedawcą i reklamacja

Reklamację możemy złożyć tylko w przypadku, gdy towar miał do nas dotrzeć przesyłką rejestrowaną.

Kiedy możemy zareklamować towar i walczyć o zwrot pieniędzy?

1. Pierwszy przypadek dotyczy sytuacji, gdy brak przesyłki z e-sklepu przeciąga się do dwóch tygodni (nie liczymy dnia nadania i dni wolnych od pracy).
2. Reklamacja jest również uzasadniona, gdy przesyłka miała niepełną zawartość.

Możemy reklamować produkt w ciągu 7 dni - jeżeli uszkodzenie było widoczne, po przyjęciu przez nas przesyłki.

Jeżeli na stronie sprzedawcy nie mamy druku reklamacyjnego, musimy pamiętać, żeby w naszej reklamacji podać:

  1. imię i nazwisko (lub nazwę firmy),
  2. adres zamieszkania (lub siedziby firmy),
  3. rodzaj reklamowanej przesyłki,
  4. uzasadnienie reklamacji,
  5. kwotę odszkodowania, jeżeli go zażądamy
  6. podpis.

Pierwszym krokiem z naszej strony powinna być próba kontaktu ze sprzedawcą - mailowo, telefonicznie, jakkolwiek, a jeżeli się nie uda - wysyłamy reklamację listem poleconym z poręczeniem odbioru. Możemy określić sprzedawcy termin dostawy naszego towaru, a co ważniejsze zastosować zabieg, że w przypadku braku informacji zwrotnej, będziemy mogli odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy. Jeżeli wina leży po stronie sprzedawcy nie tylko możemy otrzymać zwrot pieniędzy, ale także starać się o pokrycie kosztów wysyłki i odsetek ustawowych, jeśli korzystaliśmy z opcji przedpłaty.

Ważne!
Sprzedawca odpowiada za całość świadczonej usługi, czyli także za dostarczenie towaru na wyznaczone miejsce. Jeżeli za brak przesyłki z e-sklepu  odpowiedzialna jest firma przewozowa, sprzedawca ma obowiązek wysłać nam zamówiony towar ponownie lub dać nam możliwość odstąpienia od umowy.

Lepiej jednak, żeby wszystkie przesyłki przychodziły na czas i nieuszkodzone!