Cechy idealnej wizytówki

Wizytówka jest często jednym z bagatelizowanych elementów wizerunku firmy. Lekceważące podejście do niej może stanowić poważny błąd przedsiębiorcy, ponieważ ten niewielki kawałek papieru jest zazwyczaj pierwszym krokiem klienta w kierunku zapoznania się z firmą.

Wizytówka pełni rolę identyfikatora firmy, jest świetnym narzędziem marketingowym i pomaga w reklamie. Za jej pomocą odbierane są pierwsze wrażenia dotyczące wizerunku przedsiębiorstwa. Bardziej przemyślany dobór tego elementu może zaowocować w przyszłości różnego rodzaju profitami.

Cechy wizytówki

  • Materiał

Najbardziej powszechnie stosowanym materiałem do produkcji wizytówek jest papier. Wyróżniamy klasyczne, czarno-białe bilety, dla osób, które cenią sobie tradycyjne i proste rozwiązania. Dla tych, którzy preferują niekonwencjonalne środki przekazu, zalecany jest wybór kolorowego papieru lub nietuzinkowej faktury (papier satynowy, gładki, ozdobny). Ciekawym rozwiązaniem jest także zastosowanie innego tworzywa, które doda produktowi oryginalności oraz ekskluzywności. Bardzo interesująco prezentują się wizytówki wykonane z drewna i bawełny. Taki produkt, ze względu na swój wyjątkowy charakter, na długo zapadnie w pamięć.

  • Ilość informacji

Zakres zawartych informacji zależy od rodzaju wizytówek (prywatne lub firmowe). Te osobiste powinny zawierać podstawowe informacje o właścicielu: imię, nazwisko, adres, telefon oraz e-mail. W przypadku wizytówek firmowych również nie jest wskazany nadmiar informacji. Zalecane jest przedstawienie podstawowych informacji, jak: imię, nazwisko właściciela oraz jego stanowisko, adres, telefon, strona internetowa oraz e-mail firmy. Warto także umieścić logo przedsiębiorstwa, aby już od początku oswoić z nim potencjalnego klienta.

  • Rodzaj druku

Wyróżniamy cztery podstawowe rodzaje druku: cyfrowy, offsetowy, wypukły oraz sitodruk. Do najprostszych metod należy druk cyfrowy, który wykonany jest bezpośrednio z pliku komputerowego i stosowany jest w przypadku niewielkiej ilości nakładu. Powyższa metoda gwarantuje uzyskanie dobrej jakości wydruku dostosowanej do odpowiedniej ceny.

Istnieje ponadto możliwość personalizacji wydruków (każdy arkusz może zawierać inne informacje). Zastosowanie nadruku na różnych powierzchniach (tkaninie, papierze, tworzywie sztucznym) umożliwia sitodruk. Jest on charakterystyczny dla niskiego nakładu. Ciekawe rozwiązanie stanowi wizytówka z wypukłą czcionką, uzyskaną za pomocą specjalnej obróbki termicznej, występującej pod nazwą reliefu lub sitodruku. Natomiast w przypadku wysokiego nakładu zalecany jest druk offsetowy. Jest on opłacalny dla większego zlecenia, przez wzgląd na wysokie koszty uruchomienia produkcji, które zwracają się przy nakładach powyżej 1 000 sztuk.

Za pomocą wizytówki firma może stworzyć świetną reklamę i stać się zauważalną na rynku. Wysoko rozwinięty przemysł poligraficzny stwarza szerokie możliwości dla stworzenia unikatowej, wyróżniającej się wizytówki. Warto skorzystać z tej formy reklamy, gdyż może ona skutecznie przyczynić się do kreowania pozytywnego wizerunku firmy.