Inbound Marketing – tajniki skutecznej receptury

Artykuł zewnętrzny

Autorka: Katarzyna Kandefer-Winter, Agencja GetFound.pl

Czy wiedziałeś, że blog firmowy zwiększa liczbę pozyskiwanych leadów aż o 67%? Zdajesz sobie sprawę z tego, że automatyzacja marketingu aż pięciokrotnie może zwiększyć twoje wyniki? Czy wciąż szukasz sposobu jak przyciągać odwiedzających i klientów w internecie?

Inbound Marketing i jego magia

Inbound Marketing to nie tylko sposób na wzrost rozpoznawalności Twojej marki i sprowadzenie wartościowego ruchu na stronę, to również metoda pozyskiwania nowych klientów oraz budowania relacji z dotychczasowymi. Właściwe połączenie składników takich jak: strategia marketingowa, strona internetowa, content marketing, lead nurturing, automatyzacja marketingu i white hat SEO, pozwolą Ci stworzyć miksturę, która oczaruje Twoich klientów.

Inbound Marketing - receptura 

Skuteczny Inbound Marketing nie jest czarną magią, zaś jego składniki to nie tajemna receptura przekazywana z pokolenia na pokolenie. 

Zacznij od strategii

Wszystko ma swój początek w strategii. Strategia to bazowy składnik receptury Inbound Marketingu. Wszelkie planowane i podejmowane działania inboundowe, mające na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów i budowanie relacji, powinny mieć swój początek w celach jakie stawia przed sobą firma i jakie wyznacza strategii marketingowej. Kluczowym elementem w tej miksturze jest właściwe poznanie odbiorców, ich potrzeb, oczekiwań i zachowań.

Strona internetowa  - niezbędne środowisko mikstury

Podstawowym środowiskiem, którym powinniśmy zarządzać prowadząc działania inboundowe, jest strona internetowa. To serce naszej komunikacji z odbiorcami, to tutaj mamy pełną kontrolę i wiele możliwości, aby edukować, bawić, budować relacje z potencjalnymi klientami.

Content Marketing i White Hat SEO – wybuchowy element reakcji

Sama strona internetowa to nie wszystko. Niezbędny jest element wybuchowy reakcji czyli Content Marketing. Tutaj liczy się nie tylko ilość, ale także jakość. Najważniejsze jest, aby wykorzystywać różne formy i rodzaje treści, które odpowiadają na potrzeby Twoich odbiorców. Nie bój się eksperymentować z treścią! Daj sobie odrobinę wolności, aby sprawdzić co rzeczywiście najlepiej działa. Wyjdź także poza własne laboratorium czyli stronę internetową, bądź aktywny na wielu polach, aby budować jak największy zasięg tworzonej treści. Przyrządzając miksturę postępuj zgodnie z wytycznymi Google i sporządzaj ją w białym kapeluszu (czyli stosuj techniki White Hat SEO).

Wprowadź trochę ciepła, czyli lead nurturing i automatyzacja marketingu

Jak już uda Ci się sprowadzić wartościowy ruch na Twoją stronę internetową, przychodzi czas na wprowadzenie trochę ciepła, aby zapomnieć o cold callingu. Rozpocznij pielęgnowanie leadów, czyli zacznij realizować tzw. programy lead nurturing. Większość użytkowników, którzy trafiają na Twoją stronę internetową, nie jest gotowa na realizację transakcji. Zadbaj o to, żeby mogli dojrzeć w procesie zakupowym, by przekształcić ich w klientów oraz wiernych ambasadorów Twojej marki.

Aby osiągnąć najlepsze efekty z mikstury inboundowej, warto uwzględnić także narzędzia, które pozwolą usprawnić proces pielęgnacji leadów takie jak marketing automation. Pomogą Ci one w identyfikacji i segmentacji użytkowników, angażowaniu atrakcyjnymi treściami w odpowiednim momencie i sprawdzaniu gotowości leadów do dokonania zakupu.