Co to jest anchor text?

Anchor text jest treścią, która znajduje się pomiędzy znacznikami <A> i </A> i dotyczy przede wszystkim pozyskiwania linków przychodzących. Anchor powinien być pod wieloma względami zróżnicowany na każdej stronie internetowej. Oprócz tego trzeba zadbać o zachowanie zgodności tematycznej z treścią linkowanej witryny.

Tekst, znajdujący się między znacznikami <A>, to jeden z bardziej istotnych czynników, branych pod uwagę przez wyszukiwarki internetowe. Bierze udział w tworzeniu rankingu każdej strony internetowej. Także inne elementy witryny mają tu istotne znaczenie. Liczy się ilość linków przychodzących i autorytet strony, na której umieszczone są takie anchor texty. Zjawisko Google Bomb pokazuje nam rolę linków, które są później dobrze oceniane przez wyszukiwarki internetowe.

Anchor text ważny przy pozycjonowaniu strony

Żeby dobrze wypozycjonować stronę, należy postarać się o skierowanie do niej linków z wielu innych witryn i miejsc w sieci. Wtedy skupiamy się na pozycjonowaniu z uwzględnieniem odpowiednich fraz kluczowych. To właśnie one są później brane pod uwagę przez wyszukiwarki. Gdybyśmy swoją stronę internetową pozycjonowali na hasło “medycyna estetyczna” i zależało nam na wysokiej pozycji strony na frazę "medycyna estetyczna Kraków", a nie "medycyna estetyczna Wrocław", zwłaszcza dwa elementy decydowałyby o tym, na jaką frazę nasza strona będzie pojawiać się w wyszukiwarkach. Po pierwsze, liczy się optymalizacja strony www pod względem SEO. Po drugie, ważny jest anchor text linków, które prowadzą do naszej witryny.

Zróżnicowany anchor text

Większość internautów, poszukując konkretnej firmy, decyduje się na wpisanie w wyszukiwarkę haseł, powiązanych z konkretnym miastem. Jeśli więc chcemy odnieść sukces, powinniśmy postarać się o stworzenie odpowiedniej ilości anchor text linków, które zawierałyby najważniejsze frazy kluczowe. Na nich przede wszystkim powinno nam zależeć, aby potencjalni klienci docierali do naszej strony i korzystali z naszych produktów czy usług.

Pamiętaj o długości zapisu klikalnego odsyłacza anchor textu

Zasada SEO mówi, że anchor nie powinien przekraczać 60 znaków. Wyniki SERP pokazują nam, że o wiele lepsze wyniki w pozycjonowaniu uzyskują krótsze linki. Jeśli granica dopuszczalnej liczby znaków zostanie przekroczona, nie przyczynia się do blokowania poprawnego odczytania i rozumienia łącznika. To wartość poszczególnego słowa w linku staje się mniejsza. Prowadzone są badania, związane z rozpiętością słów kluczowych w znacznikach <a>, z uwzględnieniem wszelkich wyszukiwarek internetowych. Ocenia się, że najwyższą wartość w link popularity uzyskuje każdy łącznik krótki i kluczowy.

Jaką funkcję pełni anchor text?

Anchor text stanowi ważną treść odsyłacza klikalnego, wpływa na pozycjonowanie strony i jest wykorzystywana przez internautów. Taki anchor stanowi oprócz tego treść kotwicy i linku. Bardzo istotna jest właściwa optymalizacja tagu Anchor, która zalicza się do podstawowych zasad związanych z SEO. W pierwszej kolejności liczy się wybór właściwych słów kluczowych, znajdujących się w linku. Takie frazy kluczowe będą jeszcze znajdować się w odpowiedniej treści na stronie, w takich miejscach, jak title, url, H1, H2, H3. Pojawią się także w treści alternatywnej, paragrafach i tekście. Dzięki temu nastąpi odpowiednie wzmocnienie strony względem wybranych słów kluczowych.

Zastosowanie anchor textu jest dokładnie oceniane przez wyszukiwarki internetowe. Biorą pod uwagę tematykę, wyrazy do pozycjonowania, autorytet miejsca wysyłającego i otrzymującego link, naturalność w anchor treści, sposób pozyskania odsyłacza. Takie elementy są przede wszystkim brane pod uwagę podczas pozycjonowania obiektywnego SERP.

Budowa anchor textu według zasad SEO

Anchor text powinien zawierać słowa kluczowe, także te zgodne z tematyką strony. Wtedy takie frazy są odpowiednio pozycjonowane, a zarazem pojawiają się na stronie external i internat Web. Jak już wspomniano, jego długość nie powinna przekraczać 60 znaków ze spacją. Przyczynia się to do skuteczniejszego pozycjonowania strony na wybrane słowa. Ocenia się, że im mniej wyrazów, tym anchor text staje się mocniejszy. Najlepiej, aby pojawił się na samej górze, w sekcji body. Nie należy stosować zbyt dużej ilości anchor textów na stronie. Spam przyczynia się bowiem do obniżenia wartości witryny w wyszukiwarkach internetowych. Link powinien się także wyróżniać - być widoczny dzięki zastosowaniu odpowiedniego koloru, na przykład niebieskiego. Alternatywnym rozwiązaniem jest podkreślenie linku.

Zadbaj o optymalizację fraz kluczowych w anchor text

Anchor jest treścią, która przenosi nas na inny serwis. Aby doprowadzić do właściwej optymalizacji, ważne jest uzyskanie najwyższej pozycji dla wybranych słów kluczowych. Wyszukiwarki internetowe zmieniają algorytmy, ale mimo wszystko stosujemy zasady SEO, które pozwolą nam na podniesienie wartości pewnych fraz kluczowych dla wyszukiwarek.

Należy pamiętać o tym, aby słowa kluczowe znajdowały się w adresie, do którego prowadzi odsyłacz anchor text. Muszą  one występować jeszcze w ważnych elementach strony, jak title czy pozostałe nagłówki H1, H2, H3. Przyczyni się to do uwydatnienia ich wartości, która będzie pozytywnie odbierana przez wyszukiwarki internetowe.

Pozycjonowanie ma na celu wykorzystanie BL, Link Popularity. Jest to możliwe poprzez wcześniejsze dobranie wyrazów, które opisują wybraną stronę internetową. W przypadku strony firmowej należy zadbać o wyznaczenie słów, nawiązujących do jej działalności gospodarczej, do kategorii i typu usług i produktów.

Achor text w rankingu TOP

Strona internetowa uzyskuje ranking TOP przez SERP dzięki zastosowaniu kilku środków. Mierzenie popularności serwisu jest również zależne od jakości anchor textów, które zostały wykorzystane do jego pozycjonowania.

Wyszukiwarka ocenia anchor text pod względem strony linkującej i linkowanej, czyli na podstawie autorytetu. Bardzo istotna jest też historia konkretnej domeny, a także jej ranga, czyli aktualna pozycja w marketingu wyszukiwarek SERP.