0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

GIF - definicja i przykłady zastosowania w komunikacji firm

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

W 1987 roku powstał pierwszy GIF i choć jego kariera rozpoczęła się aż 31 lat temu, można powiedzieć, że dopiero niedawno przeżywa prawdziwą rewolucję. GIF-ów używają wszędzie wszyscy. Komentują wielkie wydarzenia i codzienne sytuacje. Śmieszą, uczą, bawią. Ale czym tak właściwie są? Co to jest GIF i jak można go zastosować w komunikacji firmy?

Co to jest GIF?

GIF jest krótkim, kilkusekundowym ruchomych obrazem, animacją. Sprawdza się na stronach internetowych przede wszystkim dlatego, że dzięki kompresji jest lżejszy niż filmik, dzięki czemu witryna ładuje się szybciej. Jak wiadomo, jest to bardzo ważne. Jeżeli coś otwiera się dłużej, niż oczekuje tego internauta, prawdopodobnie zrezygnuje on z oglądania i przejdzie na inną, szybszą stronę.

GIF-y można tworzyć w programach do obrabiania zdjęć (np. PhotoScape) lub w aplikacjach powstałych tylko dla robienia animacji GIF.

Można je z powodzeniem dodawać na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter), blogach, miniblogach czy w komentarzach na niektórych portalach. GIF-y wykorzystywane są również jako awatary.

Programy do tworzenia GIF-ów:

  • GIF Maker

  • GifCam

  • PhotoScape

  • GIF X

Dlaczego GIF-y opanowały internet?

GIF-y są bardzo popularne i nic w tym dziwnego, ponieważ trudno odnaleźć lepszy sposób na skomentowanie niektórych wydarzeń, nie tylko wielkich i ważnych, lecz także zwykłych, codziennych. GIF-y są zabawne i często bardzo trafne. Trudno napisać, że bije się brawo ze łzami w oczach z zachwytu nad filmem czy piosenką, ale pokazanie tego za pomocą GIF-a jest już niezwykle proste. Stosować je można w celach rozrywkowych, naukowych i właściwie każdych, na jakie tylko mamy ochotę. Należy jednak pamiętać o jednej zasadzie, jeśli stosujemy je w komunikacji firmy z klientami, to trzeba zadbać wtedy szczególnie o to, aby nie przesadzić, czyli np. nie naruszyć czyichś poglądów politycznych lub religijnych. Całość powinna zostać wykonana ze “smakiem” i być osadzona w naturalnym sposobie komunikacji z odbiorcami.

Jak prawidłowo korzystać z GIF-ów?

Jak prawidłowo korzystać z GIF-ów? Rada jest krótka: mimo wszystko oszczędnie i z głową. Zasada co za dużo, to niezdrowo działa również w tym przypadku. GIF może być zabawny i trafny, jednak używany w nadmiarze będzie po prostu męczył.

Warto również wyczuć, w jakiej sytuacji będzie odpowiedni. W pewnych przypadkach może on okazać się po prostu niesmaczny lub niepotrzebny.

Wiemy już, co to jest GIF i dlaczego jest tak popularny. Pamiętajmy, by wykorzystywać go z umiarem. Jest on doskonałym komentarzem i warto z niego korzystać, ale nie powinno się przesadzać, mimo ich dużej popularności. Pamiętajmy, że przede wszystkim ważny jest odbiorca i to do niego należy dopasować formę przekazu. 

Przykłady zastosowania GIF-ów w komunikacji marek

Także wiele marek polubiło GIF-y i chętnie wykorzystują je w swojej komunikacji. Aby GIF-y firmowe miały szansę na zaistnienie, warto je osadzić w ramach platformy skupiającej większość tego rodzaju animacji w internecie - https://giphy.com.

Poniżej kilka przykładów na dobre wykorzystanie tej formy przekazu treści:

  • Netflix - często platforma opracowuje GIF-y, które nawiązują do bohaterów i wydarzeń z produkowanych seriali.

Link do kanału w serwisie GIPHY: https://giphy.com/netflix

  • Carlsberg  - zabawne gify, poruszające różne tematy.

Link do kanału firmy w serwisie GIPHY: https://giphy.com/carlsberg

  • McDonald’s - gify obrazujące różne formy radości z zabawnymi hasłami.

Link do kanału firmy w serwisie GIPHY: https://giphy.com/mcdonaldscorp

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów