Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Co zrobić, aby rozwijać biznes na rynki zagraniczne

Środki komunikacji od tych związanych z transportem po te teleinformatyczne skracają odległości i pomagają rozwijać biznes w wymiarze globalnym. Granice terytorialne już dawno przestały determinować zasięg w kontekście sprzedaży towarów i usług. Dla operatorów płatności oznacza konieczność dostarczania usług umożliwiających przyjmowanie płatności bezpośrednio w walucie danego kraju.

Biznes w Polsce, a w szczególności ten w obszarze e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Sprzedaż internetowa serwisom i sklepom online pozwala docierać nie tylko do rodaków, ale również wychodzić na rynki zagraniczne, bez potrzeby otwierania fili w wybranych krajach. W zasadzie mogłoby się wydawać, że wystarczy tylko stworzyć serwis w wybranych wersjach językowych i dobrze wypozycjonować się w wybranych krajach. Niemniej jednak przyglądając się tematowi bliżej, z punktu widzenia platformy e-commerce’owej, okazuje się, że to trochę za mało. Ewentualne bariery językowe mogą okazać się banalne w zestawieniu z kwestiami dotyczącymi płatności w różnych walutach, przewalutowania. Ponadto od momentu wejścia nowej dyrektywy unijnej dochodzi jeszcze kwestia rozliczania podatku zgodnie z prawem kraju, w którym została dokonana płatność. W odniesieniu do tych problemów wybór dobrego operatora płatności elektronicznych, a tym samym rozwiązania optymalizującego proces płatności, ma bardzo duże znaczenie.

- Naszym nadrzędnym celem obok bezpieczeństwa płatności online jest wspieranie rozwoju biznesu. Z tego względu cały czas monitorujemy potrzeby rynku ustosunkowujemy się też do zmian w prawie, w tym w obszarze dyrektyw unijnych. Z tego właśnie względu stworzyliśmy nie tylko mechanizm geolokalizacji, ale i rozwiązanie umożliwiające przyjmowanie płatności za pomocą kart płatniczych bezpośrednio np. w walucie EUR bez przewalutowania. Wypłata środków realizowana w tej walucie pozwoli na uniknięcie ryzyka kursowego. – mówi Bernadeta Madej, Dyrektor Handlowy, Dotpay S.A.

Wyeliminowanie problematycznych kwestii związanych z rozliczaniem podatku VAT, czy też z przewalutowaniem ma niebagatelne znaczenie dla platform e-commerce’owych. Usługi płatnicze umożliwiające swobodne przyjmowanie wpłat w obcych walutach, a odbieranie ich przez serwisy i sklepy online w walucie swojego kraju pozwala zwiększyć zasięg tych podmiotów na cały świat. Możliwość swobodnego wychodzenia na rynki zagraniczne przez polskie serwisy i sklepy online wspomaga rozwój firm, a tym samym ma znaczenie dla rozwoju polskiej gospodarki.

źródło: www.dotpay.pl