Co zrobić, aby rozwijać biznes na rynki zagraniczne

Środki komunikacji od tych związanych z transportem po te teleinformatyczne skracają odległości i pomagają rozwijać biznes w wymiarze globalnym. Granice terytorialne już dawno przestały determinować zasięg w kontekście sprzedaży towarów i usług. Dla operatorów płatności oznacza konieczność dostarczania usług umożliwiających przyjmowanie płatności bezpośrednio w walucie danego kraju.

Biznes w Polsce, a w szczególności ten w obszarze e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Sprzedaż internetowa serwisom i sklepom online pozwala docierać nie tylko do rodaków, ale również wychodzić na rynki zagraniczne, bez potrzeby otwierania fili w wybranych krajach. W zasadzie mogłoby się wydawać, że wystarczy tylko stworzyć serwis w wybranych wersjach językowych i dobrze wypozycjonować się w wybranych krajach. Niemniej jednak przyglądając się tematowi bliżej, z punktu widzenia platformy e-commerce’owej, okazuje się, że to trochę za mało. Ewentualne bariery językowe mogą okazać się banalne w zestawieniu z kwestiami dotyczącymi płatności w różnych walutach, przewalutowania. Ponadto od momentu wejścia nowej dyrektywy unijnej dochodzi jeszcze kwestia rozliczania podatku zgodnie z prawem kraju, w którym została dokonana płatność. W odniesieniu do tych problemów wybór dobrego operatora płatności elektronicznych, a tym samym rozwiązania optymalizującego proces płatności, ma bardzo duże znaczenie.

- Naszym nadrzędnym celem obok bezpieczeństwa płatności online jest wspieranie rozwoju biznesu. Z tego względu cały czas monitorujemy potrzeby rynku ustosunkowujemy się też do zmian w prawie, w tym w obszarze dyrektyw unijnych. Z tego właśnie względu stworzyliśmy nie tylko mechanizm geolokalizacji, ale i rozwiązanie umożliwiające przyjmowanie płatności za pomocą kart płatniczych bezpośrednio np. w walucie EUR bez przewalutowania. Wypłata środków realizowana w tej walucie pozwoli na uniknięcie ryzyka kursowego. – mówi Bernadeta Madej, Dyrektor Handlowy, Dotpay S.A.

Wyeliminowanie problematycznych kwestii związanych z rozliczaniem podatku VAT, czy też z przewalutowaniem ma niebagatelne znaczenie dla platform e-commerce’owych. Usługi płatnicze umożliwiające swobodne przyjmowanie wpłat w obcych walutach, a odbieranie ich przez serwisy i sklepy online w walucie swojego kraju pozwala zwiększyć zasięg tych podmiotów na cały świat. Możliwość swobodnego wychodzenia na rynki zagraniczne przez polskie serwisy i sklepy online wspomaga rozwój firm, a tym samym ma znaczenie dla rozwoju polskiej gospodarki.

źródło: www.dotpay.pl