Copywriting a content marketing

Dla wielu osób copywriting i content marketing wydaje się być tym samym. Owszem, oba pojęcia mają ze sobą wiele wspólnego, ale zdecydowanie różnią się od siebie w pewnej kwestii. Jakiej? Dowiesz się tego z naszego artykułu.

Czym różni się copywriting od content marketingu?

Główna różnica między copywritingiem a content marketingiem dotyczy stylu przekazu, jaki ze sobą niosą obie techniki:

Content marketing a copywriting

Content marketing jest niezwykle ważny w dzisiejszych czasach, kiedy tradycyjne metody marketingowe tracą skuteczność. Nikt już nie zwraca już uwagi na reklamy w telewizji czy w prasie. Reklamowanie się w internecie też nie jest proste, gdyż w sieci panuje bardzo duża konkurencja reklamowa, a co gorsze w natłoku informacji, użytkownicy przestali dostrzegać banery czy linki sponsorowane. Głównym celem content marketingu jest nie tylko zdobycie odbiorcy, ale również utrzymanie go poprzez dostarczanie mu wartościowych treści na istotne dla niego tematy. Content marketing powinien być procesem ciągłym. Dla większości firm już stał się stałym i ważnym elementem strategii marketingowej.

Celem copywritingu jest stworzenie prostego tekstu, który bezpośrednio dotrze do odbiorcy i zachęci go do wykonania czynności, o której mówi hasło reklamowe. Copywriting najczęściej jest wykorzystywany w sprzedaży i naszpikowany treściami mającymi wpłynąć na potencjalnego klienta tak, aby zadziałał on impulsywnie i emocjonalnie. 

Copywriting jako składnik content marketingu

Dobry copywriting może być jednym z najważniejszych składników content marketingu. Dlaczego? Czasami zdarza się, że wartościowy tekst nie przynosi zamierzonych efektów. Dzieje się tak, ponieważ brakuje w nim zwrotów nawołujących do działania. Nie muszą być to hasła wprost namawiające do zakupu - mogą one zachęcać do przeczytania innych artykułów lub podzielenia się czytanym tekstem na portalach społecznościowych. Zastosowanie trików z copywritingu spowoduje, że odbiorca wejdzie z naszym tekstem w interakcje, co pozwoli rozpocząć budowanie z nim długotrwałych relacji.

Trzeba pamiętać również, aby artykuł nie był zbyt hermetyczny, co niekiedy zdarza się w przypadku content marketingu. Powinien być napisany dla potencjalnego klienta, a nie pod mechanizmy pozycjonujące w sieci. Lekkie podejście do tematu spowoduje, że tekst będzie łatwiejszy w odbiorze i zyska większą szansę na rozprzestrzenienie się w internecie za pomocą social media. Pamiętaj, marketing wirusowy to najlepszy przyjaciel content marketingu!