Blog firmowy - czy warto założyć go dla e-sklepu?

Właściciele sklepów online walczą w sieci o jak najlepszą pozycję i starają się wyróżnić na tle konkurencji. Dbają o pozycjonowanie swojej strony oraz o odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Liczne promocje i oferty specjalne mają przyciągnąć potencjalnych klientów, a kolorowa szata graficzna strony ma wzbudzić pozytywne emocje. Sklep internetowy powinien być jednak wspierany przez inne działania marketingowe i reklamowe właściciela, aby móc pokazać swoją markę, jako otwartą i nastawioną na rozwój. Jednym z takich sposobów jest na przykład blog firmowy dla sklepu internetowego.

Sklep internetowy pełni przede wszystkim funkcję praktyczną. Jego zadaniem jest zaprezentowanie oferty w taki sposób, aby nakłonić swoich klientów do zakupu określonych produktów. Często wchodzimy na stronę danego sklepu i szybko staramy się znaleźć to, czego szukamy. Strona musi być więc uporządkowana i prosta w obsłudze. Stawiamy na informacje, które dotyczą tylko i wyłącznie naszej oferty.

Klient jednak powinien wiedzieć z jaką firmą ma do czynienia, jaka jest historia danej marki, co dzieje się w firmie (pochwalenie się obecnością na targach, konferencjach, nowym asortymentem), jakie są opinie o danym produkcie.  Warto więc postawić na blog firmowy w sklepie internetowym. To pozwoli nas poznać od innej strony i pokazać, że nasza praca sprawia nam przyjemność i nie jest to przypadek, że zajmujemy się np. artykułami dla dzieci, a nie telefonami komórkowymi. Blog w sklepie internetowym to pisanie do klienta, nie dla Google, to bardziej partnerska relacja z klientem, a także występowanie w roli eksperta, autorytetu.  

Sklep a blog firmowy

Zanim założymy bloga, powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:

  1. Po co zakładam blog firmowy?
  2. Jaki cel chcemy osiągnąć?
  3. O czym chcę pisać na blogu?
  4. Jaki związek może mieć mój e-sklep z nowo zakładanym blogiem?

Jeżeli znamy już odpowiedź na powyższe pytania i mamy określony cel i strategie działania to nie pozostaje nam nic innego, jak stworzyć blog firmowy, który będzie nawiązywał do naszego sklepu. Jest to doskonała reklama, która z pewnością poszerzy grono Twoich klientów. Przede wszystkim będzie im łatwiej dotrzeć do Twojego sklepu i wywrzeć pozytywne wrażenie na czytelnikach. Celem blogowania może być również zainteresowanie odbiorców konkretnym tematem, którzy nieświadomie zostaną nakierowani na Twoją ofertę.

Przykład 1.

Prowadzisz sklep internetowy z odzieżą i wyposażeniem do wspinaczki górskiej. Twój blog opiera się na prezentacji różnych sportów ekstremalnych. Na Twoją stronę trafia osoba, która pasjonuje się nurkowaniem. Poprzez poznanie innych dyscyplin sportu, chodzi nam tutaj o wspinaczkę górską, być może zechce spróbować czegoś nowego. Co będzie jej do tego potrzebne? Oprócz odpowiednich predyspozycji, które już posiada to umiejętności, które zechce nabyć to również odpowiedni sprzęt, który znajdzie w Twoim sklepie.

Na samym początku należy się zastanowić, co chcemy przekazać naszym odbiorcom i czy stawiamy na reklamę naszego sklepu internetowego, czy może na pokazanie swoich zainteresowań, które pozwolą dotrzeć klientowi do naszej oferty. Odpowiadając sobie na to pytanie, będziemy mogli ustalić konkretny plan działania.

Blog firmowy - łatwe i przyjemne

Jedną z ważniejszych kwestii w marketingu jest wzbudzenie u klienta zaufania. W dobie reklamy i mediów produkt nie jest kojarzony tylko poprzez swoje zalety oraz funkcje, ale również markę i kampanie reklamową. Kiedy słyszymy słowo „milka”, pierwszym naszym skojarzeniem jest fioletowa krowa. Tak jest praktycznie z każdym produktem. Dużą popularnością cieszą się również artykuły, które reklamowane są przez znane osoby lub samych właścicieli firmy. W taki sposób bardzo łatwo zdobyć klienta. My również możemy przybliżyć swoją osobę potencjalnym konsumentom. Blog firmowy powinien być odzwierciedleniem naszego charakteru i pokazywać nas nie jako handlowca i sprzedawcę, a jako człowieka.

Niezwykle ważne jest również stworzenie bazy tematów, jakie wykorzystamy na naszym blogu. Warto jest zasięgnąć informacji w wyszukiwarkach internetowych, jakie słowa kluczowe związane z naszą branżą są najczęściej wpisywane przez internautów. To umożliwi nam przystosowanie naszego bloga tematycznie do potrzeb i zainteresowań odbiorców. Jeżeli połączymy naszą pracę z pasją, to z pewnością przybliżymy się do naszych klientów.