Czym grozi promowanie firmy na własną rękę?

Artykuł zewnętrzny

Myślisz sobie „nikt nie wypromuje mojej firmy lepiej ode mnie”. Zaprojektowałeś stronę internetową, stworzyłeś profil na Facebooku i logo. Efektów jednak brak, a jedynymi osobami, które lubią Twój fanpage i odwiedzają stronę są znajomi i rodzina. Jesteś właścicielem firmy i nikt nie zna jej lepiej od Ciebie, jednak do przeprowadzenia skutecznej akcji promocyjnej niezbędna jest fachowa wiedza z zakresu marketingu. Jeśli nie masz doświadczenia w budowaniu wizerunku marki, lepiej nie zabieraj się za promowanie firmy na własną rękę, w przeciwnym razie Twoje działania przyniosą więcej problemów niż korzyści.

Promowanie firmy na własną rękę - nikt nie kojarzy Twojej marki

Przygotowałeś wizytówki, ulotki, reklamę w prasie i internecie, ale zainteresowanie wciąż słabe. Jak zaprojektowałeś identyfikację wizualną? Musi być spójna, każdy z materiałów powinien mieć taki sam układ graficzny. Jakich kolorów użyłeś? Muszą odzwierciedlać wartości, które przekazuje marka. Pomyśl np. o Milce. Kojarzysz w sekundę - charakterystyczny krój pisma, fiolet i krówka. Tak to działa! Czujesz się bezradny? Projektowanie wizerunku wymaga pracy wielu osób (specjalisty od analizy rynku, grafika), to rzecz niełatwa, ale obligatoryjna – bo na pewno chcesz zaistnieć na rynku.

Promowanie firmy na własną rękę - mam stronę, której nikt nie odwiedza

Dziś potrzebnych informacji lub usług szukamy w sieci i ogarniają nas bezkresne rozczarowanie i irytacja, jeżeli ich tam nie znajdujemy. Co zawiera Twoja strona? Kontakt i lista usług to za mało. Liczy się treść - i to treść unikatowa. Opisy skopiowane z Wikipedii lub innej branżowej witryny nie są atrakcyjne. Zastanów się nad skorzystaniem z usług profesjonalnego copywritera - nikt precyzyjniej nie wyceluje tekstem w Twoją grupę docelową.

Pamiętaj, że odbiorca nie jest cierpliwy i nie będzie szukał Twojej strony do skutku – to ona musi znaleźć jego. Tu pojawia się SEO, czyli pozycjonowanie stron. To, jak wysoko w wynikach wyszukiwania pojawia się Twoja firma zależy od odpowiedniego doboru fraz kluczowych - w tagu tytułowym, w poszczególnych tekstach, w nagłówkach. Mówiąc najprościej – specjalista SEO, poprzez dobór odpowiednich słów sprawi, że Twoja strona będzie w wyszukiwarce wyżej i co za tym idzie – będzie częściej odwiedzana.

Promowanie firmy na własną rękę - tylko znajomi mnie lubią

Dziwisz się - masz zdjęcie, informacje o firmie i cennik, a gości brak. W social mediach nie wystarczy po prostu być. Prowadzenie profilu to czasochłonne zajęcie – trzeba redagować wpisy, tworzyć atrakcyjne grafiki, podtrzymywać dialog z fanami. Niezbędna jest wiedza z zakresu funkcjonowania mediów społecznościowych i doświadczenie w prowadzeniu kampanii. Nic nie dzieje się samoistnie – wszystko wymaga dogłębnej analizy, zbudowania strategii i sukcesywnego wcielania jej w życie. Portale społecznościowe to przecież nie tylko miejsca rozrywki.

Może zamiast porywać się z przysłowiową motyką na słońce, harować dzień i noc, a przy tym cierpieć z powodu braku efektów powierzyć swoją markę ekspertom? Owszem, będzie to kosztować – ale odpowiedz sobie na pytanie: czy zysk jest możliwy bez inwestycji? No właśnie.