Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Czym grozi promowanie firmy na własną rękę?

Artykuł zewnętrzny

Myślisz sobie „nikt nie wypromuje mojej firmy lepiej ode mnie”. Zaprojektowałeś stronę internetową, stworzyłeś profil na Facebooku i logo. Efektów jednak brak, a jedynymi osobami, które lubią Twój fanpage i odwiedzają stronę są znajomi i rodzina. Jesteś właścicielem firmy i nikt nie zna jej lepiej od Ciebie, jednak do przeprowadzenia skutecznej akcji promocyjnej niezbędna jest fachowa wiedza z zakresu marketingu. Jeśli nie masz doświadczenia w budowaniu wizerunku marki, lepiej nie zabieraj się za promowanie firmy na własną rękę, w przeciwnym razie Twoje działania przyniosą więcej problemów niż korzyści.

Promowanie firmy na własną rękę - nikt nie kojarzy Twojej marki

Przygotowałeś wizytówki, ulotki, reklamę w prasie i internecie, ale zainteresowanie wciąż słabe. Jak zaprojektowałeś identyfikację wizualną? Musi być spójna, każdy z materiałów powinien mieć taki sam układ graficzny. Jakich kolorów użyłeś? Muszą odzwierciedlać wartości, które przekazuje marka. Pomyśl np. o Milce. Kojarzysz w sekundę - charakterystyczny krój pisma, fiolet i krówka. Tak to działa! Czujesz się bezradny? Projektowanie wizerunku wymaga pracy wielu osób (specjalisty od analizy rynku, grafika), to rzecz niełatwa, ale obligatoryjna – bo na pewno chcesz zaistnieć na rynku.

Promowanie firmy na własną rękę - mam stronę, której nikt nie odwiedza

Dziś potrzebnych informacji lub usług szukamy w sieci i ogarniają nas bezkresne rozczarowanie i irytacja, jeżeli ich tam nie znajdujemy. Co zawiera Twoja strona? Kontakt i lista usług to za mało. Liczy się treść - i to treść unikatowa. Opisy skopiowane z Wikipedii lub innej branżowej witryny nie są atrakcyjne. Zastanów się nad skorzystaniem z usług profesjonalnego copywritera - nikt precyzyjniej nie wyceluje tekstem w Twoją grupę docelową.

Pamiętaj, że odbiorca nie jest cierpliwy i nie będzie szukał Twojej strony do skutku – to ona musi znaleźć jego. Tu pojawia się SEO, czyli pozycjonowanie stron. To, jak wysoko w wynikach wyszukiwania pojawia się Twoja firma zależy od odpowiedniego doboru fraz kluczowych - w tagu tytułowym, w poszczególnych tekstach, w nagłówkach. Mówiąc najprościej – specjalista SEO, poprzez dobór odpowiednich słów sprawi, że Twoja strona będzie w wyszukiwarce wyżej i co za tym idzie – będzie częściej odwiedzana.

Promowanie firmy na własną rękę - tylko znajomi mnie lubią

Dziwisz się - masz zdjęcie, informacje o firmie i cennik, a gości brak. W social mediach nie wystarczy po prostu być. Prowadzenie profilu to czasochłonne zajęcie – trzeba redagować wpisy, tworzyć atrakcyjne grafiki, podtrzymywać dialog z fanami. Niezbędna jest wiedza z zakresu funkcjonowania mediów społecznościowych i doświadczenie w prowadzeniu kampanii. Nic nie dzieje się samoistnie – wszystko wymaga dogłębnej analizy, zbudowania strategii i sukcesywnego wcielania jej w życie. Portale społecznościowe to przecież nie tylko miejsca rozrywki.

Może zamiast porywać się z przysłowiową motyką na słońce, harować dzień i noc, a przy tym cierpieć z powodu braku efektów powierzyć swoją markę ekspertom? Owszem, będzie to kosztować – ale odpowiedz sobie na pytanie: czy zysk jest możliwy bez inwestycji? No właśnie.