Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Dlaczego warto dostosować sklep do mobile

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważny jest jego wygląd. W funkcjonalnym, przejrzystym sklepie klienci chętniej dokonują zakupów, ponieważ mają możliwość lepszego zapoznania się z ofertą. Produkty są bardziej widoczne, a estetyczna prezentacja najważniejszych informacji zastępuje tradycyjny proces zakupowy. Tak było do niedawna, kiedy właściwie wszyscy klienci odwiedzali sklepy internetowe za pośrednictwem komputerów. Jednak to się coraz szybciej zmienia - wkraczamy w erę mobile. Dowiedz się, jakie wyzwania czekają Twój sklep internetowy!

Zbadaj stronę swojego e-sklepu

Aby dowiedzieć się, co należy zmienić w sklepie, najlepiej skorzystać z narzędzi Google Webmaster Tool: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/. Po przejściu do tej witryny, należy podać adres URL swojego sklepu w okienku i potwierdzić przyciskiem analizuj.

Po chwili otrzymamy komunikat z informacjami, czy nasza witryna wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, czy jednak powinniśmy wprowadzić zmiany. Jeżeli wystąpią nieprawidłowości, system wyda sugestie, co trzeba poprawić. Warto pamiętać, że w ten sposób bada się skuteczność pojedynczych podstron, dlatego dobrze jest sprawdzić kolejno:

  • stronę główną

  • stronę produktową

  • stronę kategorii produktowej

  • ścieżkę zakupu (zazwyczaj są to 3 linki, na przykład: dodanie do koszyka, wybór dostawy, potwierdzenie zamówienia)

  • oraz statyczne podstrony jak regulamin, FAQ i inne.

Ilość odsłon z urządzeń typu mobile 

Następnym działaniem, które warto wykonać, jest sprawdzenie, jaki procent odsłon Twojej witryny pochodzi z urządzeń mobilnych. W Google Analytics przejdź do zakładki Odbiorcy, a następnie Ruch mobilny i wybierz Ogółem. Pojawi się tabela, z podziałem na 3 rzędy: desktop, mobile i tablet. Dla każdego z urządzeń będą także podane informacje:

  • o ilości sesji; czyli ile było wejść na stronę

  • procencie nowych sesji; jaka część z łącznej liczby sesji, to sesje rozpoczęte przez nowych użytkowników

  • ilości nowych użytkowników

  • współczynniku odrzuceń; jeżeli jest wysoki, to znaczy, że użytkownicy szybko wychodzili z Twojej strony. Może się tak zdarzyć, jeżeli sklep internetowy jest nieczytelny i jego przeglądanie sprawia trudności

  • ilości stron, które zostały przejrzane podczas jednej sesji

  • o średnim czasie trwania sesji; jeżeli będzie znacznie niższy dla urządzeń mobilnych niż dla tabletów - wtedy będziesz mieć informację, że strona nie zachęca do dłuższego pozostania

Może się zdarzyć, że Twoja strona będzie mieć bardzo mało wejść z tabletów lub smartfonów, dlatego, że nie jest przygotowana dla mobile. Dlatego warto dostosować do nich stronę, aby ułatwić klientom poruszanie się po sklepie.