Dlaczego warto dostosować sklep do mobile

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważny jest jego wygląd. W funkcjonalnym, przejrzystym sklepie klienci chętniej dokonują zakupów, ponieważ mają możliwość lepszego zapoznania się z ofertą. Produkty są bardziej widoczne, a estetyczna prezentacja najważniejszych informacji zastępuje tradycyjny proces zakupowy. Tak było do niedawna, kiedy właściwie wszyscy klienci odwiedzali sklepy internetowe za pośrednictwem komputerów. Jednak to się coraz szybciej zmienia - wkraczamy w erę mobile. Dowiedz się, jakie wyzwania czekają Twój sklep internetowy!

Zbadaj stronę swojego e-sklepu

Aby dowiedzieć się, co należy zmienić w sklepie, najlepiej skorzystać z narzędzi Google Webmaster Tool: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/. Po przejściu do tej witryny, należy podać adres URL swojego sklepu w okienku i potwierdzić przyciskiem analizuj.

Po chwili otrzymamy komunikat z informacjami, czy nasza witryna wyświetla się prawidłowo na urządzeniach mobilnych, czy jednak powinniśmy wprowadzić zmiany. Jeżeli wystąpią nieprawidłowości, system wyda sugestie, co trzeba poprawić. Warto pamiętać, że w ten sposób bada się skuteczność pojedynczych podstron, dlatego dobrze jest sprawdzić kolejno:

  • stronę główną

  • stronę produktową

  • stronę kategorii produktowej

  • ścieżkę zakupu (zazwyczaj są to 3 linki, na przykład: dodanie do koszyka, wybór dostawy, potwierdzenie zamówienia)

  • oraz statyczne podstrony jak regulamin, FAQ i inne.

Ilość odsłon z urządzeń typu mobile 

Następnym działaniem, które warto wykonać, jest sprawdzenie, jaki procent odsłon Twojej witryny pochodzi z urządzeń mobilnych. W Google Analytics przejdź do zakładki Odbiorcy, a następnie Ruch mobilny i wybierz Ogółem. Pojawi się tabela, z podziałem na 3 rzędy: desktop, mobile i tablet. Dla każdego z urządzeń będą także podane informacje:

  • o ilości sesji; czyli ile było wejść na stronę

  • procencie nowych sesji; jaka część z łącznej liczby sesji, to sesje rozpoczęte przez nowych użytkowników

  • ilości nowych użytkowników

  • współczynniku odrzuceń; jeżeli jest wysoki, to znaczy, że użytkownicy szybko wychodzili z Twojej strony. Może się tak zdarzyć, jeżeli sklep internetowy jest nieczytelny i jego przeglądanie sprawia trudności

  • ilości stron, które zostały przejrzane podczas jednej sesji

  • o średnim czasie trwania sesji; jeżeli będzie znacznie niższy dla urządzeń mobilnych niż dla tabletów - wtedy będziesz mieć informację, że strona nie zachęca do dłuższego pozostania

Może się zdarzyć, że Twoja strona będzie mieć bardzo mało wejść z tabletów lub smartfonów, dlatego, że nie jest przygotowana dla mobile. Dlatego warto dostosować do nich stronę, aby ułatwić klientom poruszanie się po sklepie.