Dodanie strony do wyszukiwarki Google - jak to zrobić?

Dodanie strony do wyszukiwarki Google to tylko z pozoru bardzo łatwe zadanie. Wiele osób raczkujących w wirtualnym świecie nie bardzo wie, jak dokładnie rozpocząć ten proces i na czym on polega. Co ciekawe, istnieją aż trzy sposoby poprawnego dodania strony do Google’a. Od czego zatem zacząć i co najlepiej wybrać?

Sposób na dodanie strony do wyszukiwarki Google – metoda podstawowa

Pierwszy sposób, w jaki nasza strona internetowa może zostać dodana do wyszukiwarki Google, jest najpopularniejszy i stosowany przez wszystkich początkujących.
Polega on na oczekiwaniu, aż Google sam znajdzie naszą stronę i doda ją do swojego indeksu. Dodanie strony do wyszukiwarki Google w ten sposób ma jednak bardzo ważną wadę – jest najwolniejszym sposobem o bliżej nieznanej długości realizacji. Może trwać zarówno kilka, kilkanaście dni, jak również ponad miesiąc. Nie jest to więc metoda dla osób niecierpliwych, które od samego początku chcą budować pozycję swojej strony w wyszukiwaniach użytkowników sieci.

Jednak należy zauważyć, że nie oznacza to, iż dodawanie tego typu jest mało efektywne – zajmuje ono jedynie dużo więcej czasu. Średnio pochłania blisko 30 dni od momentu założenia swojej domeny internetowej.
Pytanie, które może się nasunąć podczas tego procesu, to: jak to możliwe, że Google sam odnajduje adres pośród tysięcy innych, nowych stron i go dodaje?
Wydaje się to abstrakcyjne i niemożliwe, natomiast związane jest z samą polityką Google’a – co 30 dni następuje przeszukiwanie serwerów DNS, które ma na celu odszukanie nowo powstałych domen, a następnie automatyczne udostępnienie ich w specjalnej usłudze Google Public DNS. Tego typu rozwiązanie jest obecnie dostępne na całym świecie – wyjątek stanowi jedynie Turcja, która zablokowała tę możliwość od początku 2015 roku.

Dodanie strony do wyszukiwarki Google przez dodawanie linku

Drugim sposobem na dodanie strony do wyszukiwarki Google jest tak zwane zamieszczenie linku do nowej strony. Najskuteczniejszą metodą rozpowszechniania naszego linku jest zamieszczenie go w sieci na stronach portali społecznościowych i na forach internetowych (najlepiej oczywiście związanych z tematyką witryny) – są to miejsca, gdzie możemy podzielić się z innymi użytkownikami naszą nową stroną.
Osobom początkującym w tej dziedzinie może się to wydać dziwne, ale strony odwiedzane są także przez roboty Google’a – są one zaprogramowane, aby przeszukiwać internet i zbierać informacje z każdej dziedziny. Istotne w tym wszystkim jest również to, aby linki umieszczane były na stronach, które są odwiedzane regularnie przez wspomniane roboty, czyli stronach popularnych. W momencie napotkania przez robota nowej strony internetowej mamy stuprocentową pewność, że uda się on pod wyszukany, nowy adres oraz niezwłocznie doda go do wyszukiwarki Google’a, co z kolei spowoduje udostępnienie jej w tejże wyszukiwarce innym użytkownikom.
Po dodaniu strony można sprawdzić jej wyniki w narzędziach Google’a – przy użyciu platformy SEMSTORM.

Dodanie strony do wyszukiwarki Google – narzędzie

Trzecim sposobem na dodanie strony do wyszukiwarki Google jest użycie specjalnie przygotowanego przez platformę narzędzia. Formularz związany z tą metodą można znaleźć na stronie Google’a, wchodząc w „Narzędzia webmastera”, następnie w zakładkę „Tools” i wybierając opcję „Submit url”. Formularz jest częścią narzędzi stworzonych specjalnie z myślą o webmasterach Google’a. Jedynym warunkiem, jaki trzeba spełnić, aby mieć możliwość skorzystania z niego, jest posiadanie konta na platformie Google – czyli posiadanie konta  Gmail lub zarejestrowanie się jako użytkownik serwisu YouTube.

Wszystkie narzędzia dostępne w Google’u są ze sobą połączone, więc wystarczy posiadać jedną usługę, aby mieć dostęp do nich wszystkich.

Po przejściu do wyżej wymienionego formularza dodania strony do wyszukiwarki Google ukaże się nam informacja, która brzmi następująco: Google dodaje nowe strony do naszego indeksu i aktualizuje istniejące podczas każdego indeksowania sieci. Jeśli masz nowy adres URL, poinformuj nas o tym tutaj. Nie dodajemy do indeksu wszystkich przesłanych adresów URL i nie możemy przewidzieć ani zagwarantować terminu pojawienia się ich w indeksie ani tego, czy w ogóle się w nim znajdą.
Adres naszej strony wpisujemy lub wklejamy w wyznaczone w formularzu pole.
Pod nim znajduje się przycisk zabezpieczający, który ma gwarantować, że nie jesteśmy robotem i dodajemy stronę sami. Odpowiedź, czy strona została dodana, pojawia się praktycznie natychmiast.
Oczywiście najczęściej można spotkać się z przyjęciem requesta, jednak zdarzają się sytuacje, w których może pojawić się błąd. Wówczas otrzymamy komunikat: Podczas przetwarzania żądania wystąpił błąd. Konieczne będzie wtedy powtórzenie całego procesu.

Co daje dodanie strony do wyszukiwarki Google?

Dodanie strony do wyszukiwarki Google czy innych popularnych wyszukiwarek nie stanowi jednak gwarantu jej sukcesu. Jest to proces zdecydowanie bardziej zaawansowany. Oczywiście strona będzie wyświetlała się użytkownikom podczas wyszukiwania, jednak na stosunkowo odległych pozycjach w wyszukiwarce. Mogą wystąpić również problemy w przypadku poszukiwania przez użytkowników trudnych fraz.

Co więc należy zrobić? Konieczne jest podjęcie odpowiednich kroków, które wypozycjonują stronę, czyli sprawią, że będzie ona bardziej widoczna podczas procesu wyszukiwania prowadzonego przez użytkowników sieci. Istotną rolę odgrywa tutaj również optymalizacja strony, począwszy od samego szablonu, a skończywszy na adresach podstron.
Ważne są również same treści umieszczane na witrynie. Warto tutaj zainteresować się tematyką SEO. Odpowiedni kontent strony wraz z przyciągającymi tytułami artykułów czy nagłówkami opisów produktów odgrywa znaczącą rolę. Polecane jest również stosowanie słów kluczowych, dzięki którym osoba zainteresowana konkretną tematyką znacznie szybciej trafi na naszą stronę. Rozwiązań jest wiele i zależą one od samego właściciela strony oraz jego pomysłu na promocję w sieci. Początek jednak zawsze jest taki sam – dodanie strony do wyszukiwarki Google.