0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

E-mail marketing (mailing) w przedsiębiorstwie

Wielkość tekstu:

Wysyłanie wiadomości reklamowych za pośrednictwem poczty elektronicznej to jedna z najpopularniejszych metod dotarcia do klienta z najnowszą ofertą przedsiębiorstwa. Mailing stał się zupełnie naturalną formą kontaktu, ponieważ z jednej strony stanowi wsparcie kampanii prowadzonych w innych mediach, z drugiej, może być samodzielną formą kontaktu z użytkownikiem sieci. Warto przygotować go poprawnie, aby nie został potraktowany jako spam i tak sklasyfikowany przez czytelnika.

Mailing - jak go poprawnie przygotować?

Przed rozpoczęciem prac nad mailingiem, warto przygotować spełniającą odpowiednie kryteria bazę użytkowników. Przede wszystkim baza, musi zawierać adresy mailowe pozyskane zgodnie z wymogami ustawy o ochronie danych osobowych z 1999 roku. W praktyce oznacza to, że każdy adres mailowy powinien być pozyskany za zgodą i z pełną świadomością jego właściciela. Brak zgody subskrybenta na otrzymywanie wiadomości od firmy, jest działaniem niezgodnym z prawem i może powodować nieprzyjemne konsekwencje.

Ponadto, baza przyszłych czytelników powinna być przygotowana specjalnie pod kątem planowanej kampanii. Oznacza to, że zgromadzone adresy muszą odpowiadać grupie docelowej, do której kieruje się ofertę. Niezachowanie tej zasady będzie skutkowało minimalnym odzewem ze strony czytelników, ponieważ tak naprawdę nie jest istotna ich ilość, ale jakość i dopasowanie.

Aby jeszcze skuteczniej przygotować się do mailingu należy wiedzieć w jakim celu będzie przeprowadzany i jakie są jego oczekiwane rezultaty. Te elementy umożliwią przygotowanie oferty, która z pewnością okaże się strzałem w dziesiątkę i przysporzy wielu nowych użytkowników każdemu portalowi.

Pod względem marketingowym, prawidłowo przygotowana oferta musi się czymś wyróżniać od innych. Powinna być charakterystyczna, niebanalna i zostać w pamięci czytelnika. Jak wiadomo, nie zawsze uda się zabłysnąć kreatywnością podczas planowania kampanii reklamowej, dlatego ważne jest (przynajmniej) zachowanie pewnego schematu skutecznego mailingu:

1.    Profesjonalna wiadomość musi posiadać nadawcę. W dobrym świetle stawia się mail, który jest podpisany imieniem i nazwiskiem oraz nazwą firmy osoby, która go wysłała.

2.    Temat wiadomości stanowi najważniejszy jej element. Od niego zależy tak naprawdę, czy subskrybent otworzy wiadomość i zapozna się z jej treścią. Powinien być krótki i zwięzły, a jednocześnie intrygujący i zachęcający do dłuższej lektury.

3.    Treść maila reklamowego powinna być przejrzysta i zrozumiała. Najlepiej używać języka i stylu dopasowanego do grupy odbiorczej. Czytelnik często jedynie skanuje tekst wzrokiem, dlatego można wyszczególnić słowa kluczowe, aby jeszcze bardziej przykuwały jego uwagę. Dodatkowo, na koniec tekst można wzbogacić zdaniem wykrzyknikowym, które zmobilizuje subskrybenta do natychmiastowego działania.

4.    Profesjonalny mail obowiązkowo powinien zawierać informację, że czytelnik w każdej chwili może zrezygnować z otrzymywania kolejnych wiadomości, wraz z jasną instrukcją, jak ma to zrobić. Ponadto, aktualnie, należy dodawać do każdej wiadomości informację o prowadzonej przez firmę polityce prywatności.

5.    Wysyłany e-mail nie powinien być zbyt duży. Wydłużenie okresu oczekiwania na jego prawidłowe załadowanie może spowodować zniecierpliwienie użytkownika i przedwczesne zamknięcie wiadomości. 

Istotnym elementem jest również wybranie odpowiedniego narzędzia do wysyłania e-maili marketingowych. Wśród najczęściej wybieranych możliwości są odpowiednie programy lub platformy. Wybór powinien być przemyślany, najlepiej kierować się własnymi preferencjami oraz środkami, jakie można przeznaczyć na przyszłe opłaty.

Każda oferta spotka się z zainteresowaniem czytelnika, jeśli osobie wysyłającej wiadomość za pośrednictwem skrzynki mailowej, uda się do niego trafić. Dlatego, oprócz technicznie poprawnie przygotowanej wiadomości, warto zastanowić się nad wabikiem, który przykuje jego uwagę i sprawi, że subskrybent zdecyduje się przeczytać wiadomość i skorzystać z propozycji. Warto jasno i wyraźnie wskazać na unikalne elementy lub duże korzyści płynące z oferty - na tym właśnie powinien opierać się profesjonalny mailing.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów