Ekspert - bądź wszędzie tam, gdzie Twoi klienci

Skuteczna sprzedaż w internecie w czasach ogromnej konkurencji wiąże się z takim rodzajem promocji, który pozwoli przedsiębiorcy zyskać w oczach klientów. Ekspert zdecydowanie może poprawić wyniki sprzedaży.

Formy promocji są różne, jednakże ich podstawową zasadą jest takie działanie, aby przyciągnąć do siebie jak najwięcej potencjalnych klientów. Pozytywny skutek odniosą zatem wszystkie kampanie reklamowe, pod warunkiem, że będą one przebiegały we wszystkich tych miejscach, które przyciągają ogromną liczbę odbiorców.

Ze względu na to, że coraz częściej promowanie marek odbywa się w internecie, warto jest mieć pomysł na to, w jaki sposób pokaże się swój biznes. Oczywiście przedstawienie to powinno być atrakcyjne dla odbiorcy, ponieważ w natłoku informacji przekazywanych przez internet nie zwróci on uwagi na nieciekawą i nudną prezentację. Z tego też powodu dobrze jest opierać reklamowanie swoich produktów lub usług na ciekawych materiałach, które przyciągną uwagę i zdobędą zainteresowanie potencjalnego odbiorcy.

Sposobem na to, aby zainteresować sobą czytelników i nabywców jest stworzenie odpowiedniego wizerunku, na którym bazować będzie cała działalność przedsiębiorcy w internecie. Jedną z najlepszych strategii jest wykreowanie sobie wizerunku eksperta z danej dziedziny. W świecie, gdzie internet stanowi jedno z ważniejszych źródeł, w których poszukuje się informacji na temat produktów i usług, warto skorzystać z okazji stworzenia pozytywnego wizerunku.

Z pewnością zaraz pojawi się pytanie, jakie korzyści można osiągnąć z tego, że ktoś będzie dzielił się swoją wiedzą. Z punktu widzenia marketingowców, ekspert i jego wiedza to potężne źródła, które pozwalają na zwiększenie liczby zamówień oraz potencjalnych klientów. Trzeba pamiętać, że osoby przeszukujące internet w poszukiwaniu porady, szukają rozwiązania ich konkretnego problemu. Podanie im go sprawi, że od tej pory będą oni postrzegać osobę lub markę jako godną zaufania. Zależność pomiędzy sprzedażą a zaufaniem jest oczywista. O wiele chętniej kupujemy przecież towary od osób, które sprawiają wrażenie posiadających głęboką wiedzę na dany temat niż tych, które wydają się jedynie ślizgać na jej powierzchni. Zwyczajnie im nie ufamy i to przedkłada się na naszą chęć kupowania.

Ekspert a blog jako element promocji

W momencie planowania swojego wizerunku jako ekspert, trzeba zdecydować się na odpowiednie do tego medium. Ze względu na swoje możliwości, blogi wydają się do tego idealne. Pozwalają one na prezentowanie zdjęć oraz publikowanie tekstów, filmów oraz innego rodzaju załączników. Oczywiście w blogosferze, podobnie jak w branży e-commerce, istnieje spora konkurencja. Posiadanie bloga jest darmowe i stąd ogromne zainteresowanie tym medium wśród użytkowników internetu.

Z pewnością podobnie jest w przypadku blogów branżowych, szczególnie wykorzystywanych do promowania biznesu. Z tego też powodu przedsiębiorca, który planuje rozbudowanie swojej kampanii marketingowej o prowadzenie bloga firmowego powinien liczyć się z tym, że z pewnością nie tylko on wpadł na taki pomysł, a konkurencja jest spora.

Naczelną zasadą blogowania jest informowanie czytelników o wydarzeniach, które są bieżące. W przypadku bloga branżowego z pewnością ważnym elementem jest pisanie o nowościach. Proszę zatem sobie wyobrazić kilkadziesiąt wpisów o, powiedzmy, aktualizacjach w programach, w dodatku napisanych w tym samym stylu i zawierających właściwie te same informacje. Można to przeczytać raz, ale w pewnym momencie z pewnością czytelnik będzie chciał dowiedzieć się więcej. Warto zatem zastanowić się nad tym, w jaki sposób pisać, aby teksty były unikalne i interesujące dla odbiorcy. Zdecydowanie nie powinny być tworzone w sztampowy sposób, ponieważ takie artykuły można znaleźć w każdym innym miejscu. Trzeba znaleźć taką metodę, aby wyróżnić się, ale jednocześnie pozostawać w zgodzie z wizerunkiem eksperta. To oznacza artykuły napisane tak, aby dotykały sedna problemu, ale jednocześnie nie były nużące i zbyt trudne dla czytelnika.

Przyznawaj się do swojego bloga

Kłopot, z którym zmagają się początkujący blogerzy, związany jest głównie z brakiem osób, które chciałyby czytać ich teksty. Oczywiście w wielu miejscach można natrafić na porady, w jaki sposób zwiększyć poczytność prowadzonej przez siebie strony, chociażby poprzez pisanie interesujących dla odbiorców tekstów w chwytliwy sposób, ale samo publikowanie wartościowego kontentu nie zawsze jest wystarczające. Inne pomysły albo wymagają zaangażowania większych środków finansowych, albo wydają się dla danej tematyki niewłaściwe i nieprzystające do jej powagi.

Na szczęście istnieje inny sposób, który pozwoli zwiększyć liczbę czytelników i jednocześnie ruch na stronie. Wystarczy do stopki maila dodać informację o tym, że posiada się blog. Każdy z nas wysyła codziennie korespondencję elektroniczną i z pewnością nie jest to tylko jeden e-mail. Odpowiadanie na przysłane komunikaty z uwzględnieniem adresu naszej strony internetowej pozwala na zwiększenie obszaru, na którym reklamuje się blog, a co za tym idzie umożliwia powiększenie grona czytelników. Zawsze przecież można liczyć na to, że osoba, która przeczyta wiadomość, zainteresowana tym, jaką prowadzimy stronę, kliknie w link i zostanie wiernym czytelnikiem.

Dodatnie linku własnej strony jest niezwykle proste. Polega na ustawieniu opcji automatycznego podpisu w ustawieniach skrzynki e-mailowej. W większości przypadków w tym miejscu pojawia się pole, w którym można wpisać dowolny tekst, również adres internetowy swojej witryny.

Komentuj, a cię znajdą

Prowadzenie własnego dziennika internetowego nie jest jedynym sposobem na stworzenie wizerunku eksperta. Równie często wykorzystywane jest komentowanie postów na innych blogach lub udzielanie się na forach internetowych.

Ogólna zasada mówi o tym, że takie działanie możliwe jest w przypadku blogów lub forów, zbliżonych swoją tematyką do dziedziny, którą zajmuje się komentujący. I tak w przypadku kogoś piszącego o komputerach przydatne będą inne media o tej tematyce, zarówno o oprogramowaniu, jak i samym sprzęcie.

Są jednak branże, w których istnieje możliwość wyjścia poza tę regułę. Jest to związane głównie z modą lub urodą, gdzie z pewnością czytelników można znaleźć również na stronach mówiących o kulturze, gotowaniu czy zdrowym stylu życia.

Kreowanie siebie jako eksperta tą metodą polega na pozostawianiu merytorycznych komentarzy pod wspomnianymi postami na blogu lub udzielaniu odpowiedzi na pytania pozostawione na forach internetowych. Wraz z wysoką jakością publikowanych opinii oraz ich przydatnością z pewnością sprawią, że pisząca je osoba będzie uchodzić za kogoś, kto zna się na rzeczy i potrafi udzielić trafnej oraz przede wszystkim skutecznej odpowiedzi na nurtujące czytelników pytania. Im więcej takich wpisów, tym większy prestiż będzie przypisywany ich autorowi.