Ile zarabia pracownik call center?

Konsultanci telefoniczni to w większości osoby w trakcie studiów, które nie mają tyle wolnego czasu, aby pracować na pełny etat - jednak nie jest to regułą. Sprawdź, ile zarabia pracownik call center i kto może nim zostać!

Pracownik call center - zakres obowiązków 

W zależności od branży, obowiązki pracownika call center mogą się różnić, do podstawowych zadań zatrudnionego jednak należy:

  • kontakt z klientem biznesowym,

  • sprzedaż usług np. telekomunikacyjnych

  • doradztwo w zakresie proponowanego produktu,

  • utrzymywanie dobrych relacji z klientem,

  • kontakt z obecnymi klientami firmy, w celu poszerzenia pakietu usług,

  • negocjowanie warunków umów,

  • przedłużanie umów,

  • dbanie o pozytywny wizerunek firmy.

Pracownik call center - wymagania

Od przyszłych pracowników call center nie wymaga się (najczęściej) specjalistycznego wykształcenia czy kilkuletniego doświadczenia w sprzedaży. Rekruterzy zazwyczaj wymagają od konsultantów następujących kwalifikacji:

  • wysokiego poziomu kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych

  • wykształcenia średniego,

  • poprawnej dykcji,

  • chęci rozwoju i zdobywania nowych kompetencji,

  • dobrej znajomości pakietu Office,

  • samodzielności i motywacji do pracy.

Pracownik call center - zarobki

Wysokość płacy konsultanta telefonicznego jest zależna od:

  • miejsca pracy

  • doświadczenia,

  • wielkości firmy,

  • rodzaju umowy.

Osoby pracujące jako konsultanci telefoniczni, decydując się na pracę pełny etat, mogą liczyć na zarobki w granicach 1400 zł do 2 200 zł netto. Podstawowa pensja może być wyższa z uwagi na to, że większość firm oferuje system prowizyjny. 

Należy zwrócić uwagę również na fakt, że podstawa wynagrodzenia jest naliczana na podstawie przepracowanych godzin - od 6zł netto do 9zł netto.

Pracownik call center - wysokość wynagrodzenia w zależności od województwa i miasta

W zależności od województw

W zależności od województwa wysokość zarobków waha się w przedziale 1 400. do 2 200  złotych i w przeliczeniu na rękę mogą wynosić w zależności od województwa:

  • mazowieckie 2000 zł

  • pomorskie 1850 zł;

  • dolnośląskie 1750 zł

  • wielkopolskie 1600 zł;

  • małopolskie 1900 zł;

  • łódzkie 1600 zł;

  • śląskie 1600 zł;

  • kujawsko-pomorskie 1700 zł;

  • lubelskie 1650zł. 

W zależności od miast 

Natomiast w następujących miastach, kwota wynagrodzenia netto pracownika call center, wynosi:

  • Warszawa 2000 zł,

  • Wrocław 1750 zł,

  • Gdańsk 1800 zł,

  • Poznań 2600 zł,

  • Kraków 1900 zł,

  • Łódź 1550 zł,

  • Katowice 1700 zł.

Praca konsultanta telefonicznego - benefity, premie, rodzaje umów 

  • osoby na stanowisku konsultanta telefonicznego zatrudnione są najczęściej w oparciu o umowę o pracę,

  • najwięcej pracowników call center znajduje pracę w dużych firmach, liczących ponad 250 pracowników,

  • konsultant telefoniczny może liczyć na premie związane z ilością zawartych umów, czy związane z wykonaniem planu sprzedażowego,

  • pracodawcy w tej branży oferują zatrudnionym często benefity w postaci bonów towarowych, karnetów sportowych takich jak MultiSport czy prywatnej opieki medycznej.
Artykuły z cyklu
„Zarobki w różnych branżach”