Infografiki skuteczną metodą przyciągania uwagi

W reklamie wykorzystujemy wiele elementów, które mają na celu jej wzbogacenie oraz przyciągnięcie uwagi odbiorców. Słowem, staramy się przekazać istotne informacje, wzbudzić emocje i zaskoczyć. Obraz może być uzupełnieniem słów, ale również nośnikiem pewnych informacji. Według badania to reklamy oparte na grafice cieszą się większą popularnością i pozostają w pamięci odbiorcy na dłużej. Odpowiednio zaprojektowana reklama powinna jednak zawierać zarówno słowo, jak i obraz. Należy zwrócić uwagę na ich kompatybilność oraz kontekstowość. Aby klient zatrzymał wzrok na naszej reklamie, musi przedstawiać ona coś, co go interesuje lub być ciekawa i zaskakująca. Coraz bardziej popularne w marketingu i reklamie stają się infografiki. Co to właściwie jest, jak to działa, jak wykorzystać jej potencjał?

Na początku należy sobie odpowiedzieć na pytanie, czym jest infografika. W skrócie mówiąc jest to wizualizacja informacji, połączenie słowa z obrazem. Nie istnieją one jednak oddzielnie, są ze sobą ściśle połączone w formie diagramu czy statystyki. Nie musi ona jednak opierać się tylko i wyłącznie na przekazaniu odpowiednich danych, doskonale sprawdza się w przypadku promowania marki oraz reklamowaniu konkretnych produktów ze wszystkich dziedzin. Dzięki infografice możesz przekazać istotną informację w ciekawy i interesujący sposób. Trudne do zrozumienia treści z pewnością zostaną łatwiej zrozumiane, a co najważniejsze zapamiętane.

Rodzaje infografiki

Z pewnością spotkałeś się z nią już nie jeden raz, ponieważ infografiki otaczają nas z każdej strony  ze względu na swoją skuteczność. Są bardzo ważnym elementem reklamy, ale wymagają od nas dużej kreatywności. Jest to prosty sposób przekazania bogatej treści. Infografika nie ogranicza się tylko i wyłącznie do prezentowania diagramów, każda  bazuje na przekazaniu innej informacji, jak również na sposobie wizualizacji.

  • Umieść reklamowany produkt w centrum. W sprzedaży internetowej zależy nam na dotarciu z ofertą do jak największej liczby klientów oraz przekonaniu ich o jej wyjątkowości. Niekiedy przy pomocy reklamy chcemy zwiększyć naszą popularnością, a innym razem staramy się zaprezentować produkt, który chcemy sprzedać. Na skuteczność reklamy wpływa przede wszystkim sposób jej przedstawienia. Infografika może służyć do zareklamowania określonego produktu w ciekawy i interesujący sposób. Koncentrujemy się w tej sytuacji tylko na cechach i korzyściach, płynących z korzystania z reklamowanego artykuły.

  • Rozwiązanie zagadki. Infografika może również odpowiadać na trudne pytania, dotyczące sposobu działania danego produktu lub jego wykorzystania. Trudne do przekazania treści mogą być zwizualizowane. W ten sposób odbiorca nie zostanie obciążony długim tekstem, którego czytanie nierzadko jest męczące i zostaje pomijane.