Jak dodać swoją firmę do Map Google

W poszukiwaniu informacji na temat firm najczęstszą praktyką jest wyszukiwanie jej danych w internecie, który stanowi ogromne źródło na temat prosperujących w Polsce organizacji. Z tego powodu coraz więcej polskich przedsiębiorstw decyduje się na umieszczenie swojej wizytówki w Google Maps.

Mapy Google to usługa, dzięki której przedsiębiorcy mają możliwość stworzenia wizytówki swojej firmy w internecie w taki sposób, że dane na temat firmy wyświetlane są w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Taka karta zazwyczaj zawiera numer telefonu, adres strony internetowej oraz rodzaj prowadzonej działalności i godziny otwarcia. Dodatkowo istnieje możliwość opublikowania zdjęć siedziby lub oferowanych przez siebie produktów albo zaprezentowania wirtualnego spaceru, czyli usługi, w której klienci mogą obejrzeć prezentację, wykonanej w technologii Google Street View i obejrzeć wnętrze biura, restauracji czy pubu.

Czy warto dodać firmę do Google Maps

W ramach promocji w internecie warto zastanowić się nad dodaniem jej do Google Maps. Po pierwsze, pozwoli to na przejrzyste wyeksponowanie najważniejszych informacji o prowadzonej działalności, a dodatkowo sprawi, że firma pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. I to nawet wtedy, gdy nie posiada strony internetowej.

Warto pamiętać również o tym, że zazwyczaj wizytówki firm w ramach tej usługi tworzone są na podstawie baz danych otrzymywanych od Panoramy Firm. Jeżeli z jakichś powodów przedsiębiorstwo nie zostało dodane do Google Maps, zawsze można pokusić się o samodzielne uaktualnienie poprzez jedno z Centrów firm lokalnych Google. Jest ono darmowe, wymaga jedynie posiadania konta Google.

Jak dodać nową firmę do Google Maps

Pierwszym krokiem jest skierowanie się do strony internetowej http://www.google.com/business/placesforbusiness/. Jest to witryna, na której Google reklamuje usługi skierowane dla firm promujących się w internecie.

Następnie trzeba odnaleźć miejsce, w którym znajduje się informacja o tym, że chce się pokazać swoje przedsiębiorstwo w internecie i wcisnąć przycisk Zacznij za darmo.

Kolejna strona wymaga podania informacji na temat prowadzonej działalności. Będą one później wyświetlane w wizytówce firmy w Google Maps. Następnie przychodzi kolej na wybranie branży, w obrębie której działa firma. W tym miejscu można wybrać jedynie pięć kategorii, które sprawią, że wzmianki na temat dodawanego przedsiębiorstwa będą bardziej widoczne dla użytkowników korzystających z wyszukiwarki Google. W tym miejscu będzie można równocześnie wybrać odpowiednią podkategorię, która jeszcze bardziej zawęzi wyświetlane wyniki.

Dalej uzupełnia się informacje na temat godzin otwarcia oraz płatności. W tym miejscu można podać zakres czasowy, w którym firma jest otwarta, oraz akceptowane formy płatności. W tym miejscu można również uwzględnić ewentualne przerwy w działaniu firmy w ciągu dnia i wprowadzić dwa zakresy czasowe.

Kolejnym krokiem jest dodanie do wizytówki zdjęć firmy. Trzeba tutaj dodać wizerunek siedziby firmy lub oferowanych przez siebie produktów. Fotografie mogą zostać pobrane z dysku komputera lub ze strony internetowej. Ważne jest to, że można opublikować ograniczoną liczbę zdjęć – maksymalnie 10. Nie mogą one zwierać zabronionych elementów - nielegalnych treści, naruszających prawa autorskie lub znaki towarowe, zawierających treści pornograficzne oraz takich, które nakłaniają do przemocy, szerzących nienawiść luba naruszających prywatność.

Kolejny etap wypełniania wizytówki to część niestandardowa. Tutaj dodaje się treści, które mają wyróżnić przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Warto zatem uzupełnić profil o takie dane, jak średnia cena, menu, kuchnia, specjalność i atmosfera, a także rok założenia, funkcje, ubiór, parking, najbliższa przecznica, poziom cen, kierownik kuchni, wyżywienie lub transport. Są to wartości uniwersalne, ale jeżeli nie odpowiadają one rodzajowi prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności, może on skorzystać z ostatniej zakładki, czyli możliwości stworzenia własnej opcji.

Ostatnią częścią tworzenia wizytówki jest weryfikacja. Może być ona przeprowadzona za pomocą poczty lub przez telefon. W tym miejscu użytkownik jest również proszony o to, aby ostatecznie zweryfikować poprawność wszystkich wyświetlanych na podglądzie informacji.

Na zakończenie wystarcz jedynie kliknąć Zakończ i proces zostaje ukończony.

Edytowanie danych firmy w Google Maps

W przypadku, gdy zmieniają się podstawowe dane na temat działalności firmy, dobrym posunięciem jest usunięcie starych danych i zastąpienie ich nowymi. Taka opcja jest możliwa również w wizytówce Google Maps.

Aby zmienić informacje firmowe w profilu Google Maps należy po uprzednim zalogowaniu się na koncie Google, odnaleźć swoje przedsiębiorstwo w wynikach wyszukiwania Google Maps i kliknąć na profil. W tym miejscu powinien pojawić się dymek, zawierający dane firmy oraz link zatytułowany Więcej informacji. Po pojawienia się okna, w którym będą widoczne informacje kontaktowe, będzie można zaktualizować profil poprzez wybranie Dodaj lub edytuj swoją firmę. Zmiana poszczególnych elementów odbywać się będzie w następnym oknie pod warunkiem, że użytkownik ma prawo do wprowadzenia aktualizacji.

Obecność przedsiębiorcy w Mapach Google jest dobrą okazją do wypromowania firmy, ponieważ klienci mogą poprzez tę usługę oceniać nasze usługi lub oferowane produkty. Stanowi to ogromną szansę na pozyskanie potencjalnych nabywców dla wszystkich właścicieli firm.