Jak pisać bloga firmowego - praktyczne wskazówki

Treść to jeden z najważniejszych elementów bloga. Poznaj przepis na to jak pisać bloga w interesujący sposób i podbij blogosferę.

Dobrze napisane teksty pozwalają zwiększyć poczytność blogów, a swoim autorom przynoszą rozpoznawalność oraz, w przypadku blogów firmowych, zwiększoną sprzedaż i większą świadomość marki wśród nabywców. Przyjrzyjmy się zatem wskazówkom, jak pisać bloga firmowego, przynoszącego korzyści firmom.

Jak pisać bloga i dlaczego firmy się tym zajmują?

Pisanie blogów stwarza przedsiębiorstwom wiele możliwości dotarcia do potencjalnych nabywców swoich produktów lub usług. Naturalny ruch na stronie pozyskany dzięki stałej publikacji unikalnej i wartościowej treści pozwala pozyskiwać klientów, a tym samym wyprzedzić konkurencję.

Blogi bardzo przyczyniają się do zwiększenia sprzedaży w firmach, które zdecydowały się na jego prowadzenie. Blogi mają o 63% większy wpływ na decyzję o zakupie towaru w porównaniu z prasą drukowaną. Jednocześnie 70% klientów bardziej ufa treści zamieszczanej na blogu - nawet jeśli jest ona sponsorowana - niż reklamom.

Jak pisać bloga i przede wszystkim o czym pisać? Warto udzielać porad związanych z używaniem sprzedawanych przez siebie produktów. Można pokusić się o pokazanie innego, alternatywnego zastosowania. Jeżeli firma jest producentem sprzętu, może zamieszczać na swoich blogach również instrukcje oraz wszelkie dodatkowe informacje, których z pewnością będą poszukiwali nabywcy. Nie trzeba bowiem trzymać się kurczowo jedynie kwestii dotyczących swoich wyrobów, czytelników mogą zainteresować też inne zagadnienia związane z branżą.

Jak pisać bloga?

Z pewnością zastanawiasz się teraz, jak pisać bloga firmowego, aby zyskać wymierne korzyści twojej działalności. Skorzystaj ze wskazówek poniżej.

  1. Wartościowa treść

To, co najważniejsze w publikowaniu na blogu, to przede wszystkim zamieszczanie wartościowej treści. Co to znaczy? Chodzi o takie artykuły, które będą przydatne dla czytelnika. Musisz pamiętać, że internauci w większości przypadków wykorzystują sieć do szukania informacji oraz porad pozwalających im rozwiązać problemy, dlatego zazwyczaj porzucają wpisy, które nie dostarczają im rozwiązań. Nie boj się również poruszać kontrowersyjnych tematów i pisać w sposób zmuszających internautów do dyskusji.

Warto zadbać nie tylko o treść artykułu, lecz także o jego formę. Trzeba pamiętać o przemyślanej kompozycji. Równocześnie istotną kwestią jest tytuł notki, stanowiący pierwszą rzecz, z którą spotka się twój czytelnik.

Przed publikacją należy koniecznie przeczytać wpis ponownie, ponieważ być może trzeba będzie go przeredagować lub poprawić. Zwróć uwagę na wszelkie błędy: gramatyczne, stylistyczne, ortograficzne itp. Jedno małe potknięcie może zniechęcić czytelnika do dalszego czytania.

  1. Częstotliwość wpisów

Jest to kwestia, która spędza sen z powiek początkującym blogerom. Musisz wiedzieć, że w przypadku bloga liczba wpisów nie przedkłada się na ich większą popularność. Nie można pozwolić, żeby czytelnicy poczuli przesyt. Lepszą taktyką jest skłonienie ich do poczekania na artykuły, jednak nie można pozwolić, żeby trwało to zbyt długo. Czasami zdarza się, że z braku czasu lub przez roztargnienie zapominamy o opublikowaniu wpisów. Nie można do tego dopuścić! Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie własnego rytmu publikowania notek, na przykład w seriach udostępnianych kilka razy w tygodniu.  Aby nie dopuścić do przestojów, możesz napisać kilku artykułów w momencie, kiedy masz na to czas.

Dlaczego to takie ważne? Czytelnicy bardzo szybko przyzwyczajają się do częstotliwości ukazywania się tekstów na blogach, niektórzy z nich z niecierpliwością oczekują pojawienia się notek.

  1. Twój wizerunek

Zacznijmy od wizerunku strony w sieci. Powinna być przejrzysta i czytelna, umożliwiająca użytkownikowi poszukiwanie interesującej go informacji. Długi czas ładowania witryny, nieporządek i brak logiki może skutkować zniechęceniem czytelników.

Strona internetowa to element wizerunku firmy, dlatego warto o nią zadbać. Począwszy od interesującej nazwy, skończywszy na zastosowanej kolorystyce – wszystko powinno wskazywać na profesjonalne podejście właściciela. Prostota i przejrzystość dotyczą również publikowania postów. One także powinny być czytelne, napisane przy użyciu odpowiedniego kroju i wielkości czcionki.

  1. Bądź autorytetem

Pisząc interesujące teksty dotyczące praktycznych aspektów posługiwania się wytworzonymi przez twoją firmę produktami, zamieszczaj porady i przykłady wszystkiego, co może uprzyjemnić korzystanie z nich twoim klientom. Staraj się wytłumaczyć niektóre kwestie w prosty, ale rzetelny sposób. Wskazując rozwiązania swoim czytelnikom, zostaniesz z biegiem czasu uznany przez nich za eksperta i będą skłonni sięgać po twoje artykuły znacznie częściej.

Stwórz swój wizerunek eksperta również na potrzeby wyszukiwarki Google. Umieść adres bloga we wszystkich katalogach podobnych stron, cytuj lub umieszczaj linki do interesujących cię artykułów, publikuj wywiady z ciekawymi ludźmi z blogosfery. Możesz również pokusić się o linkowanie starych postów, które są związane z tematem, na który aktualnie się wypowiadasz.

Zastanów się również nad stworzeniem kont na portalach społecznościowych, na przykład Facebooku lub Instagramie. Staną się one dodatkowym miejscem, w którym będziesz publikować informacje o najnowszych postach.

  1. Wprowadzaj nowe formy

Warto postawić również na inne formy wypowiedzi. Od czasu do czasu możesz spróbować publikować swoje notki w formie wideo. Jeżeli lubisz robić zdjęcia, one również zostaną dobrze przyjęte przez czytelników twojego bloga. Na koniec ostatnia wskazówka: z pewnością pewnego dnia zauważysz, że pula tematów, których jeszcze nie poruszyłeś, zaczyna się wyczerpywać. Żeby tego uniknąć, postaraj się o wprowadzenie ankiety. Pochodzące z niej dane wskażą ci, co interesuje czytelników i dostarczą inspiracji.