Kosz systemowy - jak zmniejszyć ilość miejsca?

Przechowywanie plików i dokumentów na komputerze wiąże się bezpośrednio z ilością wolnego miejsca na dysku. W praktyce często zmuszeni jesteśmy do usuwania zbędnych materiałów do przydatnego narzędzia jakim jest kosz systemowy. Warto w takim przypadku skorzystać z rozwiązania, jakie oferuje technologia w chmurze, ze względu na darmowy dostęp do dodatkowej powierzchni. Dysk Google przykładowo oferuje 5 GB miejsca, natomiast konkurencyjny SkyDrive nawet do 7 GB. Co jednak w przypadku, gdy przechowujemy ważne dane na dysku stacjonarnym, a zaczyna brakować nam miejsca? Alternatywą jest funkcja ograniczenia lub całkowitego usunięcia ilości miejsca w koszu systemowym. Poniżej prezentujemy jak wykonać omawiane czynności.

Kosz systemowy - ograniczamy ilość miejsca

  • klikamy prawym przyciskiem myszy w ikonkę kosza, znajdującego się na pulpicie komputera

  • wybieramy Właściwości

  • w zakładce Ogólne mamy podgląd na dostępne dyski - warto pamiętać, że na każdym z nich przydzielono odpowiednią ilość miejsca dla kosza systemowego

  • wybieramy dowolny dysk, zaś w okienku Ustawienia dla wybranej lokalizacji wpisujemy zmniejszoną wartość liczbową (określaną w MB), która odpowiadać będzie za rozmiar maksymalny kosza systemowego (np. 100)

  • zmiany zatwierdzamy przyciskiem Zastosuj

Wyłączamy kosz systemowy

  • aby całkowicie wyłączyć kosz, powtarzamy czynności do momentu przejścia do zakładki Ogólne

  • w okienku Ustawienia dla wybranej lokalizacji zaznaczamy Nie przenoś plików do Kosza. Usuń pliki natychmiast.

  • zmiany zatwierdzamy przyciskiem Zastosuj

Warto również pamiętać, że w każdej chwili możemy usunąć plik całkowicie z komputera poprzez kombinację klawiszy Shift + Delete. W ten sposób usunięte dane nie będą zalegały w koszu systemowym.