Jak zwiększyć sprzedaż i jakość ruchu w twoim e-sklepie?

Duża liczba odwiedzin twojego sklepu internetowego nie staje się gwarancją wysokich zysków. Ruch na stronie jest ważny i dzięki niemu możemy pozyskać szerokie grono klientów, ale oprócz tego, a nawet w większym stopniu, należy zwrócić uwagę na jego jakość. Trzeba zadbać o stały wzrost konwersji, co przełoży się na zwiększoną sprzedaż. Naprawdę warto zapamiętać, że w przypadku bardzo obleganej branży e-commerce liczy się jakość ruchu i skuteczność, a nie ilość. Internauci powinni nie tylko odwiedzać twój sklep, lecz także dokonywać w nim zakupu. Trzeba działać świadomie i wiedzieć, gdzie szukać klientów oraz jak nawiązać z nimi stały kontakt.

Rób kampanie Google AdWords, analizuj ruch w Google Analytics - zwiększysz jakość ruchu

Obecnie mamy dostęp do wielu programów i aplikacji, które mają na celu poprawienie i zwiększenie ilości oraz jakości odwiedzin i sprzedaży. Bez wątpienia na szczególną uwagę zasługuje Google AdWords, który zyskał już wielu zwolenników wśród przedsiębiorców chcących zadbać o jakość swoich usług.

Sprzedawca internetowy nie może skupić się tylko na pakowaniu i adresowaniu przesyłek. Jego obowiązkiem jest analiza i monitorowanie tego, co dzieje się na jego stronie. Usługa Google Analytics umożliwia monitorowanie naszych użytkowników. Dzięki niej jesteśmy w stanie sprawdzić, jak odbiorcy korzystają z naszej strony, w jaki sposób na nią trafili i co konkretnego ich zainteresowało.

Każdy z nas na pewno kojarzy komunikat o plikach cookies (tzw. ciasteczkach). Może nam to posłużyć do udoskonalenia strony lub oferty i tym samym zwiększenia współczynnika konwersji. W ramach kampanii AdWords możemy skutecznie wdrażać działania promocyjne, które koncentrują się na dobrze dobranych słowach kluczowych, tworzeniu komunikatów reklamowych, a także wyborze stron docelowych, na które użytkownik trafia po kliknięciu w komunikat reklamowy. Na podstawie danych statystycznych otrzymujemy niezbędne informacje o liczbie konwersji oraz o tym w jaki sposób wysyłane przez nas komunikaty wpływają na realizację celów.

Pozycjonowanie szerokie - jak wpływa na jakość ruchu w e-sklepie?

W celu skutecznego generowania jakościowego ruchu dobrze jest skoncentrować się na usłudze pozycjonowania, czyli pozyskiwaniu ruchu na naszą stronę internetową w sposób naturalny. Większość użytkowników trafia na witrynę, przez wpisanie w wyszukiwarkę określonej frazy.  Pojawia się wówczas lista stron powiązanych ze słowem kluczowym. Pozycjonowanie szerokie jest skuteczne, ponieważ przez takie działanie trafiamy do tych klientów rzeczywiście nas szukających. Dzięki temu na naszej stronie internetowej znajdą się tylko tacy użytkownicy, którzy mogą być naszymi potencjalnymi klientami. Nie są to zatem przypadkowe osoby, a takie, które czasami doprecyzowują swoje zapytania w wyszukiwarce. Oznacza to, że są oni skoncentrowani na konkretnym produkcie i najprawdopodobniej chcą go kupić. Robią zatem wszystko, aby go odnaleźć.

Remarketing a jakość ruchu 

Zarówno sprzedaż tradycyjna, jak i internetowa opiera się na zdefiniowaniu naszej grupy docelowej. Powinniśmy wiedzieć i mieć świadomość, dla kogo tworzymy naszą ofertę i do jakich osób ją kierujemy. Spowoduje to, że wokół naszego e-sklepu będą gromadzić się tylko tacy klienci, którzy są zainteresowani naszą ofertą, a nie przypadkowi internauci, którzy zwiększają liczbę konwersji, a nie jej jakość. Remarketing polega na kierowaniu reklamy bezpośrednio do tej grupy osób, która wykona określoną akcję na naszej stronie internetowej. Może to być np. wizyta na konkretnej podstronie zawierającej określone produkty lub zakładki z poradnikami. Remarketing jest bardzo skuteczną formą kampanii, ponieważ koncentruje się na naszych odbiorcach. Wyżej wspomniano już o tajemniczych ciasteczkach, które w przypadku remarketingu odgrywają jedną z kluczowych ról. To one zapisują dane o działaniach naszego użytkownika, a następnie, kiedy będzie on wpisywał w wyszukiwarce inny produkt (powiązany z poprzednim lub niekoniecznie), w jego stronę zostanie skierowany RLS, czyli spersonalizowana reklama np. zawierająca kupon rabatowy lub informację o obniżce. Taka kampania może znacznie wpłynąć na jakość ruchu i sprzedaży w naszym e-sklepie.

Poprawiamy jakość ruchu

Kiedy już pozyskamy klientów poprzez np. kampanię remarketingową lub usługę pozycjonowania, kluczowe jest „zdobycie” użytkowników na dłużej oraz sprawienie, że dokonają u nas zakupu i będą chętnie wracać. Należy wykazać się tutaj dużą kreatywnością. Jak zatem zaprojektować swoją stronę internetową, aby przykuwała wzrok i była wizytówką naszej firmy?

  • Użyteczność strony - struktura strony internetowej powinna być stworzona tak, aby stała się łatwa w użytkowaniu. Internauta nie może zastanawiać się, gdzie znajduje się zakładka z interesującym go produktem, kontaktem lub cennymi wskazówkami. Wszystko należy przemyśleć i zaprojektować w taki sposób, aby osoba, która znajdzie się na naszej witrynie, bez problemu mogła się po niej poruszać. Koszyk i kontakt w widocznym miejscu czy pogrupowane produkty z naszej oferty wpłyną znacznie na opinię o twoim sklepie. Klienci chętniej dokonują zakupów i wracają do takich miejsc, w których wszystko jest przejrzyste bez niepotrzebnego komplikowania procesu zakupowego.

  • Proces zakupowy - wiele sklepów internetowych wymaga od swoich klientów rejestracji lub zapisania się do newslettera w celu umożliwienia im zakupu. W konsekwencji klient rezygnuje z usługi i zmienia sklep na taki, w którym ten krok można pominąć. Warto zaproponować internautom opcje mailingu lub rejestracji na stronie, która wiąże się z dodatkowymi korzyściami, jednak nie może to warunkować zakupu w sklepie. Należy także zwrócić uwagę na to, aby cały proces zakupowy nie był skomplikowany, ale przejrzysty i jasny. Na każdym etapie klient powinien mieć możliwość rezygnacji z towaru, poza tym musi mieć wgląd do podawanych przez siebie danych. To da mu poczucie bezpieczeństwa oraz możliwość wyboru.

  • Landing Page - często mamy w swojej ofercie takie produkty, na których sprzedaży nam szczególnie zależy. W tym celu możemy stworzyć Landing Page, który będzie przedstawiał jeden konkretny produkt. Cały proces nabycia odbywa się na jednej stronie, co jest wygodne i z pewnością wpływa na komfort zakupu. Nie musimy promować przez taką kampanię jedynie jednego produktu, możemy stworzyć Landing Page, który będzie informował o promocji lub wyprzedaży. Dobrze jest pomyśleć o takiej witrynie przy kampanii wirusowej. Pomysłów jest nieskończenie wiele, trzeba tylko zacząć je realizować.

  • Mailing i newsletter - bezpośredni kontakt drogą mailową z klientem  jest bardzo skuteczną formą komunikacji z tymi internautami, którzy są zainteresowani naszą ofertą i firmą. Możemy informować ich o nowych produktach, wyprzedażach czy dostarczać kupony rabatowe. Nie skupiajmy się jednak na samej reklamie. Klienci cenią sobie wysoką jakość treści. Jeżeli prowadzisz bloga firmowego lub zakładkę z poradami, za każdym razem, kiedy pojawia się nowy wpis, wyślij do swoich subskrybentów stosowną informację. W ten sposób utrzymasz kontakt z potencjalnymi klientami i zwiększysz ruch na swojej stronie.