Klient e-sklepów opisany na podstawie badania Cuponation

Chcesz wiedzieć, czego statystyczny klient szuka w e-sklepach? A może zastanawiasz się nad wprowadzeniem promocji kuponowych i nie wiesz, czy to opłacalny krok? Kim jest klient e-sklepów? Na te i inne pytania odpowiadają badania firmy Cuponation, które dokładnie tu omawiamy.

Badania Cuponation Polisa Raty Pod Ochroną (wariant zdrowie, praca i rodzina Ergo Hestia - czyli kim jest klient e-sklepów

Oprócz Polski Cuponation zbadał także Finlandię, Francję, Norwegię, Szwecję, Włochy, Indie i Brazylię. Okazuje się, że zakupy online w naszym kraju są bardzo popularne - 71% rodaków kupuje tą drogą 1-5 razy na miesiąc, 27% deklaruje, że 6-10 razy (najwyższe miejsce w tej kategorii), a 2% 11-15 razy.

Cuponation zbadał to, co jest dla niego samego najważniejsze - czyli procent korzystających z kuponów i zniżek podczas kupowania w internecie. Okazało się, że aż 69% polskich e-klientów korzysta z takich rzeczy - to dużo, jednak nie doścignęliśmy Finlandii, w której 9 na 10 internautów (a w zasadzie internautek) posługuje się kuponami. Z grupy polskich internautów ponad połowa (53%) używa ich przy zamawianiu odzieży i innych elementów stroju, 16% przy zakupów związanych z rozrywką, 12% w trakcie kupowania elektroniki, 6% przy rezerwowaniu podróży, a 13% przy innych, nieokreślonych transakcjach.

Statystyczny klient e-sklepów - kobieta w wieku 26-35 lat

Cuponation pytał responedentów także o płeć. Jak pokazały badania, ponad ¾ (76%) kupujących w internecie to kobiety. To spora dysproporcja, jednak nie aż tak wielka, jak w Finlandii - tam panie stanowią aż 98% e-klientów! Polskie dane powinny bardzo zainteresować rodzimych sieciowych sprzedawców - jak widać, warto dostosować kampanie marketingowe pod niewieściego odbiorcę.

Statystyczny klient e-sklepów jest młody - niemal połowa (48%) z nich to ludzie w wieku 26-35 lat. Można to wytłumaczyć kombinacją dwóch czynników - naturalnego w tej grupie przystosowania do elektronicznych mediów oraz stałych dochodów, które ludzie w tym wieku najczęściej już mają. Poparciem tej tezy jest malutki odsetek - 2% - kupujących w sieci w wieku 15-20 lat. Pozostałe dwie kategorie wiekowe, czyli 20-25 oraz 36-50 mają po 25% udziału w grupie korzystających z e-sklepów.