0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Konwersja - wszystko, co należy o niej wiedzieć

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Konwersja dla wielu użytkowników internetu stanowi podstawowe źródło zarobku. Przede wszystkim dotyczy to właścicieli sklepów internetowych. Korzystają też z niej wszystkie inne osoby, które prowadzą działalność w sieci bądź które w jakikolwiek sposób przekazują posiadaną przez siebie wiedzę.

Tam, gdzie znajdują się określone treści, grafiki i multimedia i gdzie twórcom zależy na dotarciu do jak największej liczby odbiorców, konwersja odgrywa faktycznie bardzo dużą rolę.

Co to jest konwersja?

W tym miejscu należy odpowiedzieć na pytanie: co to jest konwersja i dlaczego jest ona tak ważna? Takie krótkie wyjaśnienie pozwoli bowiem na wyciąganie dalszych wniosków. Otóż konwersja pojawia się wszędzie, gdzie chce się uzyskać zainteresowanie czytelników czy ich wpisy do newsletterów lub wpływać na zakupy dokonywane przez klientów sklepów online. W każdym z tych przypadków chodzi mianowicie o jedno: pozyskanie stałych odbiorców zaprezentowanych w internecie treści. Fachowo zaś można stwierdzić, że konwersja to: „określone, oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę/klienta w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię reklamową w internecie lub pozycjonowanie (SEO)”. W tym zaś celu, by sprawdzić efektywność posiadanej witryny czy sklepu WWW, należy kierować się wskaźnikiem konwersji. Wskazuje on bezpośrednio na liczbę konwersji w przeliczeniu jej na liczbę wszystkich odwiedzin strony.

Co to jest konwersja – informacje szczegółowe

Co to jest konwersja, pomogą wyjaśnić szczegółowe zagadnienia z nią związane. Każdemu właścicielowi strony WWW zależy na tym, by mieć większą liczbę użytkowników niż strony konkurencyjne. Warto w takim razie zasięgnąć nieco bardziej szczegółowych informacji przed wdrożeniem konwersji na swojej stronie.

Po pierwsze istotne jest ustalenie celów konwersji, zwane także fachowo konwersją celu. Mogą one natomiast być różne. Ktoś, kto prowadzi sklep internetowy, za cel na pewno obierze to, by jak najwięcej internautów było gotowych do przeprowadzenia transakcji w jego sklepie. Jeżeli dodatkowo ktoś prowadzi działalność „w realu”, to tak samo będzie mu zależało na tym, by nawiązywać z klientami takie kontakty, jakie doprowadzą do zrealizowania transakcji poza światem wirtualnym. Istotne więc jest zamieszczenie formularza zgłoszeniowego na stronie.

Jeśli ktoś posiada portal, na którym znajdują się treści rozrywkowe lub informacyjne, będzie mu zależeć na tym, by dana osoba jak najdłużej pozostała na stronie. Wówczas bowiem wyświetla się więcej odsłon witryny oraz większa liczba reklam. To z kolei pozwala wyeliminować tak zwany pusty ruch. Pusty ruch jest niczym innym jak licznymi wejściami na stronę takich użytkowników, z jakich właściciele witryn nie mają żadnego pożytku. Osoby te najczęściej znalazły się na stronie, przypadkowo: po nietrafnie dopasowanych słowach kluczowych, niewłaściwych kampaniach reklamowych czy też z czystego przypadku. Na pewno nic one nie kupią lub szybko opuszczą witrynę. Dlatego powracając do pytania, co to jest konwersja, rozważania należałoby uzupełnić o jeszcze jedną kwestię. Chodzi mianowicie o to, by na konkretnej witrynie uaktywnić takie narzędzia, które zachęcą internautów do pozostania na niej oraz podejmowania dalszych decyzji przynoszących korzyść właścicielom witryny.

Jak to zrobić? Odpowiedź jest prosta. Należałoby popracować nad pozycjonowaniem oraz optymalizacją. Właściwym posunięciem może okazać się umieszczenie słów kluczowych adekwatnie dobranych do działalności, jaka jest prowadzona za pośrednictwem strony. Poza tym na każdej takiej witrynie warto umieszczać: newslettery, formularze kontaktowe czy formularze zgłoszeniowe.

Współczynnik konwersji – miara sukcesu strony internetowej

Nie da się zaprzeczyć, że to, jaki finalnie okaże się współczynnikkonwersji, będzie wprost oznaczać, jaką popularnością cieszy się dana strona WWW.

Konwersja może przyjąć wiele postaci. Najczęściej zaś właściciele stron wybierają:

  • newslettery;
  • lead, czyli pozostawienie przez internautę danych kontaktowych;
  • dokonanie zakupu;
  • kliknięcie baneru reklamowego zamieszczonego na stronie;
  • głębokość witryny, a więc wyświetlenie przynajmniej trzech podstron witryny przez jednego użytkownika w trakcie jednych odwiedzin;
  • wyświetlenie kluczowej podstrony witryny;
  • obejrzenie filmu znajdującego się na stronie;
  • ściągnięcie dobrowolnie wybranego pliku;
  • zarejestrowanie konta klienta.

Po raz kolejny należy więc zaznaczyć, że od tego, jakie działania internauta podejmie na stronie, będą zależeć wyniki konwersji. Trzeba mieć świadomość, że wpływa to korzystnie zarówno na stan techniczny strony, jak i na jej większą popularność. Osoby, którym nie jest to obojętne, powinny więc jeszcze dokładniej przyjrzeć się działaniu wybranej witryny. Muszą w taki sposób uatrakcyjnić stronę, by jak najwięcej osób chciało na nią zaglądać. Wzrost wskaźników konwersji jest tym, co powinno stanowić cel każdego sklepu internetowego, każdej strony tematycznej czy portalu informacyjnego.

Konwersja to narzędzie podstawowe, które wpływa na oglądalność witryny, a dokładniej na to, że większość osób decyduje się na niej zostać. Nie można tego bagatelizować, kiedy chcemy znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwarek WWW oraz nie przejmować się, że konkurencja ma znacznie lepsze wyniki niż my. Posiadanie strony internetowej domaga się działań niejako wyprzedzających oczekiwania internautów, a zastosowanie narzędzi oddziałujących bezpośrednio na wskaźniki  konwersji to coś podstawowego.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów