Linki sponsorowane AdWords czy pozycjonowanie?

Z chwilą uruchomienia strony internetowej właściciele rozpoczynają działania, zmierzające do osiągnięcia wysokich wyników w wyszukiwarce Google. Najczęściej w grę wchodzą linki sponsorowane Google AdWords lub pozycjonowanie. Którą metodę wybrać? Odpowiedź na to pytanie uzależnione jest od kilku czynników, którym przyjrzymy się bliżej.

Linki sponsorowane AdWords

Zaletą linków sponsorowanych AdWords jest możliwość dotarcia do wielu klientów w bardzo krótkim czasie. Wystarczy uruchomić kampanię, wybrać najbardziej istotne dla tematyki strony słowa kluczowe i efekty możemy zobaczyć już w ciągu kilku dni. Jest to jednak strategia krótkotrwała, która wymaga regularnego zasilania konta. Jeśli zależy nam na błyskawicznej akcji promocyjnej, to będzie to zdecydowanie skuteczniejsza metoda niż pozycjonowanie.

Kolejną kwestią jest koszt linków sponsorowanych. Sami ustalamy budżet dzienny, tygodniowy czy miesięczny na określone słowa kluczowe i – co istotne – płacimy wyłącznie za efekt w postaci pojawienia się potencjalnego klienta na naszej stronie. W każdej chwili jesteśmy również raportowani o skuteczności wybranych fraz – możemy edytować nasz wybór, dodawać lub usuwać słowa, przez co w krótkim czasie możemy zoptymalizować skuteczność AdWords.

Jeśli decydujemy się na rozpoczęcie kampanii AdWords, to możemy ją prowadzić samodzielnie, lub poprosić o pomoc firmę pozycjonerską. Obecnie na rynku jest tak bogata oferta tego rodzaju usług, że działania te często prowadzone są bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. Ponadto eksperci będą bardziej zorientowani co do możliwości optymalnego dostosowania słów kluczowych, co ma szczególne znaczenie w przypadku prowadzenia sklepu z bogatym wyborem towarów i usług. 

Pozycjonowanie - lepsze niż AdWords?

Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, jednak w dłuższej perspektywie przynosi większe efekty od linków sponsorowanych. Jeśli zdecydujemy się na tę formę promowania naszego serwisu to przede wszystkim musimy uzbroić się w cierpliwość, gdyż pierwsze efekty mogą być widoczne najszybciej po trzech miesiącach. Jest to również znacznie droższa inwestycja, dlatego polecana jest przede wszystkim przedsiębiorstwom, które sprzedają dużo zróżnicowanych towarów/usług. W przeciwieństwie do AdWords, wydatki związane z pozycjonowaniem mogą się nie zwrócić, jeśli nie będziemy regularnie i na bieżąco podejmować działania z tym związane.

Na pozycjonowanie ma wpływ wiele czynników. Po pierwsze należy dbać o unikalność materiałów. Nie powinniśmy ich powielać ani kopiować z innych stron. Ważne jest również, aby w przypadku własnych tekstów, nie umieszczać ich na kilku adresach. Dużą rolę w skutecznym pozycjonowaniu odgrywa również blog oraz komunikacja z klientem. W przypadku linkowania słów kluczowych, powinniśmy koncentrować się wyłącznie na istotnych i wartościowych wpisach. Nadmierne linkowanie może przynieść rezultat odwrotny od zamierzonego.

Google AdWords czy pozycjonowanie?

Google AdWords będzie zdecydowanie lepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorców nastawionych na szybką promocję wybranych produktów/usług. Warto skorzystać z tej formy promocji strony w początkach jej działalności, aby zapoznać się z panującymi trendami – popularnością wybranych słów kluczowych. Płacimy wyłącznie za efekt i sami ustalamy budżet, co nie wymusza na nas ryzyko inwestycji nie przekładającej się na skuteczność. Pozycjonowanie to proces długotrwały i wymaga miesięcy intensywnej pracy – to również lepsze narzędzie dla sklepów i firm oferujących szeroki zakres produktów/usług. Efekty nie są widoczne od razu, jednak konsekwencja w działaniu okaże się z czasem bardziej opłacalna.