Logo a logotyp - najbardziej znaczące różnice

Logo - znak charakterystyczny każdej marki. Jest on bardzo często mylony z logotypem, dlatego też należałoby rozróżnić te pojęcia poprzez wskazanie podstawowych rozbieżności między nimi. Przeczytaj artykuł, a dowiesz się, gdzie leży granica między nimi.

Logotyp a logo

Na wyraz logotyp składa się ze zbitek słów - logo i typ, co w kontekście do marki należy zdefiniować jako rodzaj grafiki wykorzystany do tekstowego przedstawienia samego obrazu. Logotyp jest częścią komunikacji wizualnej, jednak nie zawsze musi być częścią samego logo. Mówiąc prościej w skład logo wchodzi znak graficzny - sygnet oraz przekaz tekstowy - logotyp. W parze sygnet i logotyp składają się na komunikację wizualną marki, chociaż każdy z nich z osobna pełni inne funkcje. Najogólniej można stwierdzić, że logotyp jest tekstową formą wizualną. Warto również zauważyć, że logo może składać się z samego sygnetu lub samego przekazu tekstowego.

Cechy logo i logotypu

Logo może być częścią firmy, jak również samego produktu czy usługi. W każdym z tych przypadków ma wspólny mianownik - musi wyróżniać się na tle innych, a przede wszystkim - wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Natomiast logotyp powinien wyróżniać się następującymi atrybutami:

  • oryginalna typografia tożsama z marką,
  • przyciągająca kompozycja tekstowa,
  • odpowiednia gama kolorystyczna,
  • odpowiedni rozstaw i format czcionki.

Logo, sygnet i logotyp na przykładzie

 logo

Reasumując, logotyp stanowi istotną część składową logo. Jest tekstową formą wizualną. Przy tworzeniu logotypu należy skupić się tym, czemu ma służyć i w jaki sposób powinien eksponować walory marki.