Mikrostrona - czy niesie korzyści dla firmy?

Mikrostrona to pojęcie w Polsce jest jeszcze niezbyt popularne, jednak warto zwrócić uwagę na to nowoczesne rozwiązanie, ponieważ niesie za sobą wiele korzyści w osiąganiu postawionych celów przedsiębiorstwa. Zamiast od razu nakłaniać klienta do zakupu danego dobra, za pomocą mikrostrony można skuteczniej przekazać informacje o nim, oddziałując jednocześnie na emocje.

Mikrostrona - cel

Mikrostrona ma za zdanie przedstawiać historii związanej z marką. Historia ta skupia się na szczytnym celu, jaki jest wspierany przez daną organizację lub produkcie. Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie strategii CSR, czyli społecznej odpowiedzialności, np. w zakresie ochrony środowiska. Polega to na tym, że zanim firma nakłoni do zakupu swoich produktów czy usług, przekona do siebie klientów poprzez wywieranie pozytywnych emocji.

Mikrostrona - elementy

Mikrostrona powinna zawierać takie elementy, jak:

  • prosty przekaz dobrany według zainteresowań grup docelowych,
  • ciekawe treści przedstawione za pomocą zdjęć, filmików czy prezentacji,
  • nienachalny, widoczny link przekierowujący na stronę produktu,
  • tekst zawierający fragment opowiadanej historii oraz korzyści, jakie daje produkt,
  • historię obejmującą prawdziwe emocje.

Właściciele małych i średnich firm mogą zaangażować się w drobne akcje charytatywne na rzecz schronisk dla bezdomnych zwierząt, czy organizacji przedsięwzięć polepszających jakość życia w regionie. Pomocne w tym będzie właśnie stworzenie mikrostrony, która wcale nie musi być skomplikowana. Wystarczy najprostsza wersja z odpowiednim przekazem skierowanym do wybranej grupy docelowej. Jednak najważniejsze jest zaangażowanie w powyższe akcje własną osobą. Klienci i osoby z otoczenia muszą widzieć, że przedsiębiorca wkłada w to dużo wysiłku. Co istotne, podejmowanie działań w tym kierunku musi być konsekwentne i długoterminowe.