Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Monitorowanie social mediów od podszewki

Media społecznościowe (social media) to od jakiegoś czasu miejsca w internecie cieszące się ogromną popularnością. Szczególnie ludzie młodzi nie potrafią sobie wyobrazić funkcjonowania w obecnym świecie bez posiadania profilu na co najmniej jednym z ogólnie dostępnych serwisów społecznościowych. Jednak nie tylko osoby prywatne dostrzegają potencjał jaki drzemie w social mediach, bowiem coraz więcej firm wykorzystuje je do zwrócenia na siebie uwagi i do stworzenia konkretnego wizerunku wśród potencjalnych i/lub obecnych klientów. Bez względu jednak na to kto jest posiadaczem profilu istotnym jest aby nieustannie kontrolować wszelkie informacje, które zostają opublikowane w ramach serwisów społecznościowych. Dlatego też monitorowanie social mediów w obecnych czasach odgrywa tak istotną rolę.

Monitorowanie social mediów rozwija się nieustannie od około sześciu lat i od tej pory powstało sporo narzędzi dzięki którym istniej możliwość między innymi zidentyfikowania i ewentualnego zgaszenia przysłowiowego pożaru. Analizowanie treści opublikowanych w sieci zarówno na blogach, witrynach czy też na forach internetowych szczególnie w odniesieniu do firm odgrywa istotne znaczenie. Przeszukiwanie zasobów sieci pod katem tego jak przedstawiana jest firma w świecie online i jakie są opinie na jej temat szczególnie w zestawieniu z konkurencją to bardzo cenne źródło informacji. Monitorowanie mediów społecznościowych daje bowiem powiem pogląd na postrzeganie zarówno firmy jak i jej oferty w oczach potencjalnych i obecnych klientów, a do tego wskazuje trendy które mogą być bardzo przydatną wskazówką dla danego biznesu.

Monitorowanie social mediów - narzędzia

Na rynku polskim dostępnych jest wiele narzędzi, zarówno darmowych jak i odpłatnych, pozwalających na monitorowanie social mediów. Kluczowym przy ich wyborze staje się uwzględnienie kilku bardzo ważnych aspektów. Bez wątpienia jednym z nich jest jak najczęstsza aktualizacja systemu, dzięki której ewentualny czas reakcji na szczególnie niepochlebną informację skraca się do minimum. Warto także, aby narzędzie takie nie monitorowało jedynie ograniczonej liczby miejsc w sieci,  w których mogą zostać opublikowane informacje. Stąd też zasięg, czyli liczba monitorowanych mediów jest ważna podczas podejmowania decyzji z którego z narzędzi skorzystać. Poniżej przedstawimy kilka wybranych systemów służącym między innymi monitorowaniu social mediów.

  • Brand24
  • Google Alerts
  • IMMonitoring
  • PRESS-SERVICE
  • SentiOne

Powyższa lista systemów monitorujących media społecznościowe nie jest oczywiście listą zamknięta. Są to jednak jedne z najbardziej popularnych systemów w naszym kraju, które może będą podpowiedzią z czego warto skorzystać aby sprawdzić "jak nas widzą w sieci".