Monitorowanie social mediów od podszewki

Media społecznościowe (social media) to od jakiegoś czasu miejsca w internecie cieszące się ogromną popularnością. Szczególnie ludzie młodzi nie potrafią sobie wyobrazić funkcjonowania w obecnym świecie bez posiadania profilu na co najmniej jednym z ogólnie dostępnych serwisów społecznościowych. Jednak nie tylko osoby prywatne dostrzegają potencjał jaki drzemie w social mediach, bowiem coraz więcej firm wykorzystuje je do zwrócenia na siebie uwagi i do stworzenia konkretnego wizerunku wśród potencjalnych i/lub obecnych klientów. Bez względu jednak na to kto jest posiadaczem profilu istotnym jest aby nieustannie kontrolować wszelkie informacje, które zostają opublikowane w ramach serwisów społecznościowych. Dlatego też monitorowanie social mediów w obecnych czasach odgrywa tak istotną rolę.

Monitorowanie social mediów rozwija się nieustannie od około sześciu lat i od tej pory powstało sporo narzędzi dzięki którym istniej możliwość między innymi zidentyfikowania i ewentualnego zgaszenia przysłowiowego pożaru. Analizowanie treści opublikowanych w sieci zarówno na blogach, witrynach czy też na forach internetowych szczególnie w odniesieniu do firm odgrywa istotne znaczenie. Przeszukiwanie zasobów sieci pod katem tego jak przedstawiana jest firma w świecie online i jakie są opinie na jej temat szczególnie w zestawieniu z konkurencją to bardzo cenne źródło informacji. Monitorowanie mediów społecznościowych daje bowiem powiem pogląd na postrzeganie zarówno firmy jak i jej oferty w oczach potencjalnych i obecnych klientów, a do tego wskazuje trendy które mogą być bardzo przydatną wskazówką dla danego biznesu.

Monitorowanie social mediów - narzędzia

Na rynku polskim dostępnych jest wiele narzędzi, zarówno darmowych jak i odpłatnych, pozwalających na monitorowanie social mediów. Kluczowym przy ich wyborze staje się uwzględnienie kilku bardzo ważnych aspektów. Bez wątpienia jednym z nich jest jak najczęstsza aktualizacja systemu, dzięki której ewentualny czas reakcji na szczególnie niepochlebną informację skraca się do minimum. Warto także, aby narzędzie takie nie monitorowało jedynie ograniczonej liczby miejsc w sieci,  w których mogą zostać opublikowane informacje. Stąd też zasięg, czyli liczba monitorowanych mediów jest ważna podczas podejmowania decyzji z którego z narzędzi skorzystać. Poniżej przedstawimy kilka wybranych systemów służącym między innymi monitorowaniu social mediów.

  • Brand24
  • Google Alerts
  • IMMonitoring
  • PRESS-SERVICE
  • SentiOne

Powyższa lista systemów monitorujących media społecznościowe nie jest oczywiście listą zamknięta. Są to jednak jedne z najbardziej popularnych systemów w naszym kraju, które może będą podpowiedzią z czego warto skorzystać aby sprawdzić "jak nas widzą w sieci".