Najciekawsze polskie startupy w 2013 roku (cz. 2)

Zgodnie z zapowiedzią prezentujemy drugą część cyklu, poświęconą najciekawszym polskim startupom. Poniżej skoncentrujemy się przede wszystkim na projektach, które zostały wyróżnione jako innowacyjne w 2013 roku. O ich wyjątkowości niech świadczy fakt, że zakwalifikowały się na czołowe miejsca w prestiżowym konkursie World Summit Award oraz otrzymały inne, nie mniej ważne wyróżnienia, dzięki którym polskie startupy mają szansę odnieść międzynarodowy sukces.

Polskie startupy - monitoruj ceny z PricePanorama

PricPanorama to innowacyjne narzędzie służące do monitoringu cen, a także dostępności produktu. Każdy zainteresowany może również sprawdzić wybrane oferty sklepów internetowych. Wystarczy wpisać interesujący nas adres witryny, a następnie system każdego dnia automatycznie monitorować będzie podstrony wybranego sklepu. Popularność PricePanorama zwiększa się każdego dnia. Z jednej strony pozwala klientom obserwować zmieniające się trendy na rynku, zaś z drugiej jest doskonałym narzędziem dla analityków branży e-commerce. Projekt rozwija się błyskawicznie i już niebawem udostępniona zostanie wersja mobilna na wszystkie liczące się na rynku systemy operacyjne.

Polskie startupy - edukuj dzieci z Mind The Kids

Mind The Kids to projekt przeznaczony dla najmłodszych użytkowników internetu. Twórcy strony są niezależnym wydawcą aplikacji i książek dla dzieci. Za pośrednictwem nowej platformy stworzyli już 20 książek edukacyjnych, które wydano w Polsce i we Włoszech, a także 4 aplikacje dla najmłodszych, przeznaczone dla urządzeń mobilnych iPhone. Warto dodać, że już w 2011 roku Mind The Kids zdobył pierwsze miejsce w konkursie na najciekawszy projekt IT w ramach Startup Fest 2011. Kolejne lata tylko utwierdziły jego pozycję, zaś najmłodsi mogą korzystać ze zróżnicowanych programów oraz zabaw.

Polskie startupy - Brand24 a monitoring social media

Kolejnym interesującym projektem, który ma obecnie największe szanse na międzynarodowy sukces, jest Brand24. Platforma zajmuje się kompleksowym badaniem social media, profesjonalnym monitoringiem marki, dbaniem o ochronę reputacji w przypadku pojawienia się negatywnych opinii o firmie, analizą konsumentów, a także wsparciem sprzedaży produktów czy usług. Już teraz narzędzia oferowane przez Brand24 cieszą się zainteresowaniem m.in. w Stanach Zjednoczonych.

Polskie startupy - Dice+ 

W przeciwieństwie do powyższych startupów Dice+ nie jest projektem internetowym, choć łączy go branża IT. Dice+ to innowacyjna elektroniczna kostka do gry, która tchnęła drugie życie w klasyczne gry planszowe. Kostka sprzedawana jest w zestawie z kablem micro USB oraz dziewięcioma darmowymi grami. W jaki sposób rozpocząć zabawę? Za planszę posłużyć mogą np. tablet iPad z systemem iOS lub rozmaite modele napędzane przez Androida. Zawarte w pakiecie gry uruchamiane są zatem za pośrednictwem urządzeń mobilnych, zaś plansza generowana jest na ekranie tabletu – najpierw trzeba jeszcze za darmo pobrać aplikację POWEREDBOARDGAMES, dostępną na App Store lub Google Play. Podobnie jak w przypadku normalnej kostki musimy nią rzucać, aby wylosowała się określona cyfra. Nowością jest konieczność wykonywania określonych ruchów w odpowiednim momencie – np. szybkie potrząsanie kostką w celu zdobycia bonusowych punktów. O międzynarodowym sukcesie, który w końcu został zauważony w 2013 roku, niech świadczy pojawienie się Dice+ w oficjalnych sklepach Apple na terenie wielu krajów.

Polskie startupy zawojują rynek międzynarodowy?

Powyższe polskie startupy pokazują, że pomimo sporej konkurencji na rynku każdego roku w dalszym ciągu da się stworzyć innowacyjny projekt. Wyobraźnia i kreatywność ludzka nie zna granic, więc w kolejnych latach można spodziewać się nowych, niemniej interesujących rozwiązań. Czy doczekamy się w końcu rozwiązania na miarę Facebooka? W myśl powiedzenia "Polak potrafi" pozostaje nam cierpliwe oczekiwanie na kolejne przełomowe odkrycia.

Zachęcamy do zapoznania się z kolejnymi częściami cyklu:

Najciekawsze polskie startupy w 2013 roku (cz. 1)