Not provided przy wynikach zapytań - o co chodzi?

Już od kilku lat Google pracuje nad skuteczniejszym szyfrowaniem danych, które są przesyłane między data centers. Pewne zmiany pojawiły się już w roku 2011, kiedy to pojawiło się szyfrowanie rezultatów wyszukiwania wszystkich zalogowanych użytkowników. Zwrócono wtedy uwagę na ich prywatność. To uniemożliwia zdobycie informacji na temat zbyt osobistych fraz kluczowych, które pojawiają się w wyszukiwarce internetowej. Jednak największa zmiana nastąpiła we wrześniu 2013 roku, kiedy Google zaprzestał ujawniania wpisywanych do wyszukiwarki słów kluczowych w takich programach, jak Google Analitycs. Zaszyfrowane wyszukiwanie przyczynia się do tego, że wyniki nie są przesyłane do wydawców, nawet jeśli odbywa się kliknięcie w wybrany anchor czy link. Wtedy pojawia się hasło not provided. Wiele wyszukiwarek internetowych zdecydowało się na wprowadzenie takiego szyfrowanego wyszukiwania. Natomiast wszelkie wyszukiwane frazy stają się dostępne dla użytkowników sieci AdWords, czyli sieci reklamodawców. Stanowi to pewną zachętę do inwestowania w taką formę reklamy, co przyczynia się do analizowania wszelkich nadesłanych wyników.

Całkowite szyfrowanie danych

Eksperci od SEO oceniali, że z punktu widzenia marketingowo-analitycznego nastąpiły poważne zmiany poprzez wprowadzenie not provided. Najczęściej programem, z którego korzystali właściciele stron www, był Google Analytics. Aktualnie Google już nie udostępnia danych o wybranym słowie kluczowym wobec zwykłych użytkowników. Takie ograniczenia zmuszają właścicieli stron, jak i specjalistów od SEO, agencje reklamowe oraz programistów, do podejmowania pewnych działań związanych z pozycjonowaniem. Wielu z nich skłoniło to do wyznaczenia nowej strategii mającej na celu zebranie odpowiednich danych bądź wyznaczenie skutecznych technik SEO, pozycjonując stronę na wybrane słowa kluczowe.

Pokonanie not provided

Wielu specjalistów od SEO i programistów zdecydowało się na walkę z tym ograniczeniem Google. Postarali się o zastosowanie zaawansowanych segmentów niestandardowych. To w nich jest wykluczane słowo kluczowe not provided z ruchu organicznego. Innym rozwiązaniem jest stworzenie raportu niestandardowego, co wpłynie na śledzenie ruchu tylko ze słowa kluczowego not provided. Kolejne działanie jest związane ze stworzeniem alertu niestandardowego zwracający uwagę na wzrost odwiedzin za pośrednictwem słowa kluczowego not provided.

Specjaliści zalecają zastosowanie takich narzędzi jak Google Webmaster Tools i wielu innych. To właśnie dzięki nim jest możliwość uzyskania dostępu do wszelkich słów kluczowych. Ostatnim zaleceniem jest użycie raportów kampanii linków sponsorowanych, co pozwoli na właściwe dopasowanie słów do stron docelowych.

Dlaczego Google wprowadził not provided?

Sami twórcy i właściciele Google poświadczają, że not provided to wynik stworzenia skuteczniejszej prywatności użytkowników. Natomiast w tym samym czasie zapewnili dostęp do słów kluczowych w przypadku płatnych kampanii CPC zorganizowanych przez AdWords. Wprowadzenie takich zmian okazało się sporym wyzwaniem dla marketerów, jak i specjalistów SEO. Zachęca ich to do stworzenia skuteczniejszego contentu dla wybranej strony internetowej. Dodatkowo zmusza do zebrania odpowiedniej ilości środków, które zostaną wykorzystane na kampanie CPC, zapewniających uzyskanie konkretnych wyników.

Wyniki not provided

Co roku zwiększają się wyniki związane z not provided, co uniemożliwia analizę danych. Rozwój takiego działania został przedstawiony przez not provided count. Niemalże od 80 do 100 % bezpłatnych słów kluczowych jest ukrywanych przez not provided. Eksperci od SEO nie mają pojęcia, co robią użytkownicy w Google, zanim trafiają na wybraną stronę internetową.

Wykorzystaj Google Webmaster Tools

Z tego narzędzia należy pobrać raport Wyszukiwane hasła, a następnie porównać go z raportem Google Analytics. To pozwala na przywrócenie części danych, które dotyczą ruchu schowanych słów kluczowych przez Google. Ocenia się, że pewna ilość fraz kluczowych, która są zarejestrowane przez Google Webmaster Tools, nie uzyskują wizyty w raporcie, który jest generowany przez Google Analytics.

Aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe mają najlepszy potencjał do wykorzystania w naszym biznesie, korzystajmy jeszcze z takich narzędzi, jak Google AdWords i Google Trends.

Na ile skuteczne są te zmiany?

Google zabrała nam ogrom cennych informacji. Jeśli w odpowiedni sposób posłużymy się adekwatnymi narzędziami, to stworzymy właściwą strategią marketingową SEO. To pozwoli nam na analizowanie słów kluczowych, jak i stworzenie właściwych mechanizmów w Google AdWords. Pewne dane zapewnią nam użytkownicy, którzy używają konkurencyjnych wyszukiwarek internetowych.

Wartość not provided sprawia, że nie znamy słów kluczowych, z których internauci trafili na naszą stronę internetową. Ma to znaczenie również wtedy, gdy odwiedzający trafia z zaszyfrowanej strony naturalnych wyników wyszukiwania Google. Nie posiadamy więc dostępu do takich cennych i bezpłatnych danych. Takie informacje stają się dostępne w Google AdWords, co zachęca do stworzenia odpowiednich kampanii reklamowych.

Takie zmiany i nowe mechanizmy wypaczają prowadzenie sensownej analizy ruchu z wyników organicznych Google. W celu ich skomplementowania potrzebne jest zastosowanie większej ilości narzędzi i działań, co wymaga pracy i zaangażowania. Dodatkowo pojawiły się problemy związane z rozliczeniem efektów pozycjonowania za ruch po wybranych słowach kluczowych. Jedynym rozwiązaniem jest Google AdWords. Możliwe, że w niedługim czasie pojawią się kolejne zmiany.