Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Nowy system zastrzegania kart płatniczych

Zapewne dużo osób musiało zmierzyć się w życiu z sytuacją zgubienia lub kradzieży karty płatniczej. Wówczas ważne jest, by zachować zimną krew i niezwłocznie taki dokument zastrzec. By zrobić to szybko, warto mieć zapisany w telefonie lub zapamiętać numer do telefonicznego pogotowia dla kart płatniczych: (+48) 828 828 828.

System Zastrzegania Kart

System Zastrzegania Kart, bo o nim mowa, został utworzony na podstawie porozumień zawartych przez Związek Banków Polskich z innymi bankami. Oficjalne wsparcie w tym przedmiocie udzielał także Narodowy Bank Polski.

System ten umożliwia szybkie zastrzeżenie karty płatniczej - nie trzeba przy tym znać numeru telefonu do banku, w którym został wydany utracony instrument płatniczy.

Platforma stanowi uzupełnienie dla  tradycyjnych infolinii banków oraz stanowi idealne narzędzie, dla tych, którzy nie pamiętają numeru telefonu do swojej instytucji finansowej.

Operatorem Systemu Zastrzegania Kart jest  wspomniany Związek Banków Polskich. Zaś wśród partnerów Systemu znaleźli się MasterCard, Visa oraz Exatel.

Jak to działa?

Podstawą sprawnego działania tej platformy jest zautomatyzowana infolinia IVR oparta na technologii rozpoznawania głosu, dostępna przez 24 godziny na dobę w 7 dni w tygodniu.

W praktyce osoba poprzez wskazanie nazwy właściwego dla siebie banku zostanie przekierowana na infolinię wybranej placówki. System nie zada pytań, które będą dotyczyć danych personalnych takich jak nr PESEL itp.

Natomiast podanie tego typu informacji może już być koniecznie w trakcie wszczęcia konkretnej procedury blokowania karty płatniczej w danym banku.

Z informacji zawartych na stronie systemu (informacje z dnia 26 lutego 2014 r. oficjalna strona projektu) można wyczytać, że usługa jest bezpłatna. Użytkownik jedynie ponosi koszty połączenia telefonicznego - zgodnie z tabelą własnego operatora telekomunikacyjnego.

Co ważne, w przypadku utraty wielu kart płatniczych z różnych banków, ich posiadacz może jednorazowo zastrzec tylko te, które zostały wydane przez dany bank. Zatem w celu zastrzeżenia pozostałych należy wykonać ponownie połączenie, w którym rozmowa zostanie przekierowana do kolejnych banków.

Znaczna liczba instytucji funkcjonujących na polskim rynku już wspiera nowy system zastrzeżeń. Do platformy tej

sukcesywnie przystępują kolejne banki.

Ciekawą informacją jest to, że Związek Banków Polskich planuje uruchomić w przyszłym roku infolinię, która umożliwi już nie tylko zastrzeganie kart płatniczych, ale także innych dokumentów.