Owoce wspomagające odchudzanie - co warto jeść?

Trudno znaleźć kogoś, kto nie lubi owoców. Ich słodki smak przyciąga wielu. Mogą bez problemu zastępować słodycze, zalegające na sklepowych półkach. Dodatkowo są świetnym dodatkiem do wielu dań i same mogą stanowić pyszną potrawę. Niektóre owoce zawierają jednak sporo cukru i są naprawdę kaloryczne. Dlatego też można usłyszeć, że lepiej usunąć je z diety odchudzającej. Dostępne są jednak i takie, które pomogą w zgubieniu dodatkowych kilogramów! Przyśpieszą metabolizm, pomogą w oczyszczeniu organizmu, dostarczą błonnik. Sprawdź, które z nich warto jeść, by zgubić kilogramy.

Grejpfrut wspomagający odchudzanie

W diecie odchudzającej polecane jest spożywanie grejpfrutów. Ten cytrus ma dość specyficzny smak – gorzki, nieco cierpki – dlatego nie każdy może uznać go za smaczny, jednak warto wiedzieć, jak ważne jest wprowadzenie go do swojego jadłospisu. Przede wszystkim pomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn. Ma mało kalorii, jego indeks glikemiczny jest niski, poza tym owoc ten może obniżyć poziom glukozy we krwi. Grejpfrut ma mało kalorii, pomaga w przyśpieszeniu przemiany materii i spalaniu tkanki tłuszczowej. Dodatkowo jest źródłem witamin, przede wszystkim witaminy C.

Owoce odchudzające - papaja

Papaja zawiera enzym, dzięki któremu jej działanie jest doskonale dopasowane do diet odchudzających. Owoc ten oczyści zanieczyszczony organizm, co pomoże w zrzuceniu dodatkowych kilogramów, poza tym papaina, czyli już wspomniany enzym, sprawia, że tkanka tłuszczowa jest lepiej spalana, a trawienie pokarmów staje się szybsze i sprawniejsze. Jeżeli cierpisz na zaparcia lub niekomfortowe wzdęcia, również warto sięgnąć po papaję. Ma ona zbawienny wpływ na układ trawienny i poprawia jego pracę.

Jabłka i gruszki na spadek masy ciała

Owoce te działają bardzo podobnie na organizm. Przede wszystkim pomagają zmniejszyć uczucie głodu. Zjedzenie sporego owocu jest nieco czasochłonne, dlatego już sam fakt długiego przeżuwania da nam poczucie sytości. Gruszki i jabłka zjadane ze skórką dostarczą do organizmu błonnik, dzięki któremu żołądek będzie lepiej procował.

Jagody jako owoce odchudzające

Jagody, podobnie jak gruszki czy jabłka, mają w sobie dużo wody i błonnika. Dzięki temu zapewniają uczucie sytości. Dodatkowo są słodkie i smaczne, a dzięki nim chęć na słodycze może się zdecydowanie zmniejszyć. Oprócz właściwości odchudzających posiadają szereg innych zalet, dla których naprawdę warto wzbogacić o nie swoje posiłki.

Kiwi i spalanie tłuszczu

Kiwi jest doskonałym wyborem dla każdego, kto się odchudza. Oczyszcza organizm, działa moczopędnie, przyśpiesza trawienie, pomaga przyśpieszyć spalanie tłuszczu, a dodatkowo zawiera dużo witaminy C i błonnika. Jest niskokaloryczne i smaczne i dopełni każdą dietę odchudzającą.

Owoce, na które powinniśmy uważać

Do diety można również wprowadzić owoce, które zapełnią nasz żołądek, zawierają wiele składników odżywczych, oczyszczają i przyśpieszają spalanie tłuszczu, jednak należy na nie uważać ze względu na dużą zawartość cukru.

Takimi owocami są między innymi arbuz czy ananas. Przyjrzyjmy się ich odchudzającym właściwościom, pamiętając o dużej zawartości cukru.

Owoce odchudzające - ananas

Ananas działa nieco podobnie do grejpfrutów. Również sprawia, że przemiana materii przyspiesza, a tkanka tłuszczowa jest spalana. Oprócz tego owoc ten sprawia, że białko trawione jest łatwiej i sprawniej. Świeże ananasy mają również właściwości pomocne w zwalczaniu cellulitu!

Arbuz na przemianę materii

Arbuz składa się przede wszystkim z wody, dlatego doskonale wypełnia żołądek i podobnie jak inne owoce zawierające wodę zapewnia uczucie sytości. Przyśpiesza też przemianę materii, opóźnia proces starzenia się skóry i ze względu na dużą zawartość wody jest moczopędny.

Owoce mogą odchudzić, dlatego warto wprowadzić je do swojej diety. Pamiętajmy jednak, że najlepiej spożywać je na surowo, soki bowiem są bardziej kaloryczne, a te kupione w sklepie mogą być obficie posłodzone.