Periscope i sposób jego wykorzystania w e-commerce

Specjaliści prześcigają się w wymyślaniu nowych aplikacji, które mają pomóc przedsiębiorcom dotrzeć skutecznie do klientów i zwiększyć popularność marki. Każdego roku pojawiają się coraz nowsze aplikacje. W marcu br. miała premierę  nowa platforma społecznościowa, która w 4 miesiące zgromadziła ponad 7 milionów użytkowników. Periscope ma już wielu fanów, a jego popularność stale rośnie. W ciągu ostatnich 3 miesięcy powstało na nim 26 milionów transmisji. Statystyki są imponujące, dlatego twórcy aplikacji zacierają ręce i cieszą się z sukcesu. Jak każda platforma społecznościowa, również Periscope może być doskonale wykorzystana w branży e-commerce.  

Periscope - młodsza siostra Twittera

Periscope to “młodsza siostra” Twittera. Integracja z nim jest bezproblemowa, co znacząco wpływa na tak dużą popularność i zainteresowanie. Działanie aplikacji jest bardzo proste i nie przysparza użytkownikom zbyt wielu kłopotów. Wystarczy, że pobierzemy ją na telefon i po chwili będziemy mogli transmitować treści wideo w czasie rzeczywistym. Pozostali użytkownicy mogą oglądać nasz przekaz i na bieżąco go komentować. Największym atutem Periscope jest to, że transmisja odbywa się na żywo, jest w pełni naturalna. Do tej pory żadna z platform nie dawała takich możliwości, dlatego wywołała tak wielkie poruszenie wśród użytkowników. W momencie, kiedy użyjemy aplikacji na komputerze, będziemy mieli możliwość obserwowania tych osób, które przekierowały transmisję na Twittera. Każdy przesłany film jest dostępny do obejrzenia przez najbliższe 24 godziny. Zatem jeżeli zależy nam na konkretnej transmisji, a nie mogliśmy jej obejrzeć na żywo, nie oznacza to, że straciliśmy szansę na jej zobaczenie. Ciekawą funkcją jest również wysyłanie serduszek. Jeżeli któryś z filmów nam się podoba, możemy oznaczyć go serduszkiem, które jest odpowiednikiem polubień z Facebooka.

Periscope w e-commerce

Nowa aplikacja to nowe funkcje i możliwości, które warto szybko poznać, jeżeli chcemy wykorzystać platformę w celach marketingowych i nawiązać w ten sposób bliższe interakcje z naszymi odbiorcami.

  • Po pobraniu aplikacji, która jest dostępna na Androidzie i iOS, należy założyć konto. Do tego posłuży ci twoje konto na Twitterze. Używasz swojego loginu z tej plaformy i gotowe. Pewnie już wiesz, że to właśnie nazwa konta ma kluczowe znaczenie dla twoich odbiorców. Musi być adekwatna do branży w jakiej pracujesz, najlepiej jeżeli jest to po prostu nazwa twojej firmy. Pamiętaj, że aktualnie nie możesz zmienić nazwy użytkownika na Periscope, dlatego przed założeniem konta zastanów się, czy faktycznie jest ona odpowiednia. Jeżeli uznasz, że należy ją zmienić, zrób to przez platformę Twitter, zanim jeszcze założysz swoje konto na nowej aplikacji. Jeśli jesteś na Periscope jako odbiorca prywatny lub chcesz nadawać pod swoim imieniem, kreując personal branding, możesz pozostać przy loginie, który będzie zawierał twoje imię i nazwisko.
  • Zadbaj o swoją dobrą reklamę, czyli opis, który w przeciwieństwie do nazwy użytkownika możesz zmienić i aktualizować w każdej chwili. Sam również możesz sprawdzić, kim są twoi odbiorcy, co również w przypadku e-commerce jest niezwykle istotne. Znajomość potencjalnych klientów to podstawa. W opisie na pewno musisz zawrzeć informacje o swojej firmie i o tym, czym się zajmujesz. Niech twoi odbiorcy poznają cię bliżej. Kreatywny opis nie zawsze oznacza dobry. Czasami staje się on mało zrozumiały i w ten sposób traci na znaczeniu. Dobrym rozwiązaniem będzie użycie w opisie słów kluczowych, które w łatwy sposób po wpisaniu ich w wyszukiwarkę naprowadzą internautów prosto na twoje konto.
  • Zaintryguj, zaskocz i wywołaj zainteresowanie. Jak to zrobić? Chwytliwy tytuł transmisji pomoże ci zgromadzić szersze grono internautów. Po jego przeczytaniu muszą odczuć potrzebę obejrzenia twojej transmisji, w przeciwnym razie po drugiej stronie monitora czy telefonu będą niestety pustki.
  • Nie zapominaj o miniaturce, która będzie pewnego rodzaju zapowiedzią tego, co twoi odbiorcy zobaczą podczas transmisji. To co pojawia się na początku wideo, staje się automatycznie jego miniaturką. Zapomnij o długim wstępie i budowaniu napięcia od pierwszych sekund, na to będziesz miał czas później. Jeżeli nie masz pomysłu na kilka pierwszych sekund filmu, stwórz dedykowaną grafikę z tytułem transmisji.
  • Nie odkrywaj wszystkich kart od razu, ale bądź również dobrze przygotowany. Spontaniczne działanie sprawdzi się tylko wtedy, kiedy mamy już doświadczenie w tego typu transmisjach. Początkującym polecamy przygotowanie sobie planu działania, najlepiej kartki, na której umieścimy w punktach, co i w jakiej kolejności będziemy mówić czy robić. Całość musi być spójna i nie może wprowadzać chaosu. To znacznie ułatwi ci początki na platformie. Z pewnością w późniejszym czasie nabierzesz wprawy i kartka ze wskazówkami nie będzie ci potrzebna.

Bądź ekspertem na Periscope

W e-commerce nie liczy się jedynie sprzedaż i monotonne prowadzenie własnej działalności, opierające się jedynie na wysyłaniu towaru, tworzeniu nowych ofert i wysyłaniu zamówień. To coś więcej niż tylko handel. Im szybciej zdasz sobie z tego sprawę, tym szybciej osiągniesz to, do czego dążysz. Nawiązywanie stałych interakcji ze swoimi odbiorcami, wychodzenie im naprzeciw i wzbudzanie w nich zaufania to druga strona e-commerce.

Do tej pory być może prowadziłeś jedynie blog firmowy, umieszczając na nim poradniki, wskazówki i ciekawe teksty, które dotyczyły twojej branży. Teraz możesz więcej. Dużo większe zaufanie i zainteresowanie wzbudza się wtedy, kiedy bezpośrednio zwracamy się do naszych klientów, kiedy zamiast tekstu, nad którym pracowaliśmy godzinami, damy im możliwość obejrzenia siebie na żywo. Możesz stworzyć cykl transmisji, w których pokażesz swoją codzienną pracę, pozwolisz poznać zespół, który tworzy twoją firmę. Dobrze jest też pomyśleć o poradnikach w formie wideo, na których będziesz pokazywał ciekawe wykorzystanie produktów z twojej oferty lub nowości, które właśnie pojawiły się na rynku.

Z pewnością zaskoczysz internautów, kiedy w formie transmisji będziesz zapowiadał nadchodzące wydarzenia lub będziesz składać życzenia z okazji  Świąt Bożego Narodzenia. Nie możesz jednak zapomnieć o poinformowaniu innych użytkowników o terminach i godzinach odbywających się transmisji. Możesz to uczynić przez Twittera, Facebooka lub na swoim blogu firmowym. Dobrze jest też, jeżeli zawsze będą one odbywały się o stałej porze. To znacznie ułatwi ci kontakt ze swoimi klientami. Co więcej, ich komentarze mogą bardzo pomóc w doskonaleniu twojej firmy oraz oferty. Dowiesz się, co robisz dobrze, a co należałoby zmienić. Efekty mogą cię pozytywnie zaskoczyć.

Periscope dopiero daje się poznać, dlatego trzeba dać czas aplikacji na dalszy rozwój. Z pewnością będzie to następowało systematycznie, jednak już widać, że jej sukces jest blisko.