Periscope w personal brandingu od podstaw

Aplikacja Periscope swoją premierę miała w marcu 2015 roku i w dość szybkim czasie zyskała grono fanów. Lubią ją zarówno ci, którzy biernie korzystają z aplikacji poprzez oglądanie transmisji online, jak i osoby, które udostępniają swój przekaz. Tacy użytkownicy wykorzystują Periscope do personal brandingu.

Periscope to aplikacja, która powiązana jest z Twitterem. Użytkownicy Twittera mogą nie tylko czytać wpisy osób, które obserwują, lecz także oglądać ich transmisję online. Rozwiązanie to zyskuje dużą popularność o czym świadczy fakt, że już w kilka dni po premierze Periscope stał się jedną z najbardziej popularnych aplikacji w sklepie internetowym Apple. Osoby, które dobrze rozumieją social media, wykorzystują sprytnie Periscope, widząc w tym narzędziu kolejną markę, dzięki której mogą zbudować swój wizerunek w sieci. To aplikacja do transmisji strumieniowej, wypuszczona przez Twittera, która pozwala użytkownikom udostępniać krótkie filmy online.

Personal branding – twój wizerunek a Periscope

Personal branding to stworzenie przez użytkownika osobistej marki. Narzędzi jest sporo: blog, Facebook, Instagram i właśnie Periscope. Wiele osób porównuje Periscope na przykład do Snapchata – różnice jednak są widoczne już po kilku dniach regularnego korzystania i pierwsza z wymienionych aplikacji wydaje się w tym względzie lepszym narzędziem do budowania personal brandingu. Dlaczego? Ponieważ Snapchat nie ma wersji live i udostępniane na platformie filmy oraz zdjęcia znikają po tym, jak zostaną wyświetlone.

Warto budować swoją markę na Periscope. Podpowiadamy, jak to robić:

  1. Wyróżniaj się w jakimś temacie;
  2. Bądź konsekwentny, działaj regularnie;
  3. Bądź wiarygodny;
  4. Nie rób nic na siłę i nie przynudzaj.

Chcąc stworzyć swoją markę w internecie, nie można być geniuszem we wszystkich tematach. Jeśli jesteś specem od SEO, dodawaj content związany z tym obszarem. Udostępniane zdjęcia przygotowanych przez ciebie posiłków mogą być apetyczne, ale na pewno nie pomogą ci w stworzeniu silnej marki. Musi się ona czymś wyróżniać. Jak to zrobić na Periscope? Przykładowo w sytuacjach, kiedy Google wprowadzi nowy algorytm wyszukiwania, zrób transmisję online, w której opowiesz o tym, jakie może przynieść to skutki. Być może będziesz pierwszym, który powie o tym online!

W świecie online liczy się konsekwencja i regularność. Jeśli będziesz publikować raz na 6 tygodni, to siłą rzeczy nie zostaniesz na trwale zapamiętany przez użytkowników. W personal brandingu chodzi o to, aby publikować regularnie. Łukasz Jakóbiak, twórca programu 20m2, kolejne odcinki swojego talk-show emituje na YouTubie zawsze o określonej porze konkretnego dnia. Ty też możesz publikować regularnie – transmisja online we wtorek i czwartek wieczorem o tym, jakie nowości technologiczne pojawiły się w ostatnich dniach? Takie video na pewno odniesie sukces.

Dobry przekaz to przekaz wiarygodny. Jeżeli masz coś tworzyć na siłę, bo nie masz pomysłu – odpuść. Jeśli chcesz nagrać video i wypowiadać się na tematy, o których do końca nie masz pojęcia – też odpuść. Sukces w personal brandingu mogą odnieść tylko ci, którzy znają się na konkretnej tematyce oraz są wiarygodni. W innych przypadkach użytkownicy szybko zweryfikują naszą niekompetencję.

Zazwyczaj sukces w personal brandingu mierzalny jest na podstawie polubień, kliknięć, udostępnień i osób, które nas obserwują. To, czy twój stream online jest wiarygodny poznasz też po tym, ile osób obejrzało go live lub już po zakończeniu transmisji. Nie jest łatwo stworzyć markę w internecie – udaje się nielicznym, wygrywają ci, którzy mają pomysł.

Kto miał pomysł? Przykłady sukcesów w Periscope

Okazuje się, że w Polsce można spotkać przykłady sukcesów na Periscope. Na uznanie zasługują przede wszystkim dwie postacie: Michał Szafrański i Jarosław Kuźniar.

Michał Szafrański to popularny autor bloga Jak oszczędzać pieniądze. Zaczął on, obok Facebooka i Twittera, sprytnie wykorzystywać Periscope. Popularny bloger korzysta z  transmisji online, gdzie mówi o swojej planowanej książce, poza tym pokazuje, jak mieszka oraz żyje.

Jarosław Kuźniar to znany dziennikarz telewizyjny. Jest obecny na Twitterze, a od niedawna także na Periscope. Widać, że Kuźniar ma pomysł na siebie – jadąc rowerem w sobotni poranek, udostępnia transmisję live i opowiada o tym, co zobaczą widzowie w porannym paśmie w TVN24. Innym razem Kuźniar opowiada o swojej firmie – biurze podróży.

Periscope - wartość dodatnia w personal brandingu

Wartością dodatnią w Periscope jest fakt, że nagrania można obejrzeć do 24 godzin po zakończonym streamingu. Jest to zaleta, ponieważ nie każdy ma możliwość oglądania transmisji akurat w momencie, kiedy użytkownik ją nadaje. Jeśli ktoś nie będzie miał czasu, aby oglądać na żywo, może zawsze zrobić to później.

Jak poznać, że film się podoba? Widać to po kolorowych serduszkach po prawej stronie ekranu. Kiedy oglądający widzą film, mogą kliknąć w ekran, wysyłając w ten sposób serce. Dla blogera jest to znak, że jego nagranie zyskuje uznanie.