Personal branding - czy jesteś silną marką?

Co zrobić, żeby dostać się ma rozmowę kwalifikacyjną? Jak oczarować rekruterów i zdobyć wymarzoną pracę? Zaplanuj siebie, pracuj nad swoim wizerunkiem - poznaj personal branding!

Personal branding - na czym polega?

Personal branding polega na budowaniu osobistej marki. W tym celu wykorzystywane są różnorodne środki, od zarządzania sobą na portalach społecznościowych, poprzez styl ubierania się, wypowiedzi, a nawet tworzenia CV. Personal branding w dalszym ciągu kojarzy się raczej z przywódcami, politykami czy celebrytami, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby mógł być wykorzystywany przez każdego, również w kontekście poszukiwania pracy.

Personal branding w CV

Aby przygotować dobre, wyróżniające się CV warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami personal branding.

Dzięki nim, Twoje CV na pewno nie ujdzie uwadze rekrutera!

Zacznij od tytułu

W swoim CV możesz uwzględnić tytuł lub cel zawodowy. Powinien być widoczny i przyciągać wzrok. Co ważne, powinien zawierać krótkie podsumowanie dotychczasowych dokonań lub streszczenie najważniejszych dla Ciebie celów. Pamiętaj również o tym, że jeżeli zdecydujesz się na zamieszczenie np. celu zawodowego w CV, reszta dokumentów aplikacyjnych powinna potwierdzać deklarację złożoną w tytule! Dbaj o spójność przesyłanych dokumentów.

Podkreślaj swoje dotychczasowe osiągnięcia

Pokaż przyszłemu pracodawcy, w jaki sposób dążysz do określonego w tytule celu. W swoim CV zamieść podsumowanie  najważniejszych osiągnięć w karierze - pochwal się wyróżnieniami i nagrodami, które dotychczas otrzymałeś. To twoje pięć minut - wykorzystaj je w pełni!

Pomysły zamiast obowiązków?

Kolejnym pomysłem który można wykorzystać w tworzeniu własnego wizerunku w dokumentach aplikacyjnych jest podanie własnych inicjatyw podejmowanych na zajmowanych przez ciebie stanowiskach. Jeśli nie chcesz rezygnować z podawania obowiązków i opisu wykonywanych zadań, możesz uzupełnić opis o własne inicjatywy. Warto także wskazać cechy, jakie pozwoliły ci na realizację zadań.

Podaj link do swojej strony

Coraz częściej rekrutujący zapoznają się z dokumentami na ekranach komputerów. Wykorzystaj to! Możesz sprawić, że twoje CV będzie interaktywne, a nawet multimedialne. W jaki sposób? Linkuj do swoich portali na znanych stronach, jak np. LikedIn, Goldenline, własnej strony internetowej lub bloga. Możesz także załączyć link do krótkiej prezentacji o sobie lub filmiku promującego twoją osobę.

Siła referencji

Ciekawym rozwiązaniem jest zamieszczenie w CV cytatów z otrzymanych referencji. Pokaż przyszłemu pracodawcy, jak jesteś odbierany jako pracownik, za co cenili cię poprzedni pracodawcy.