Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Pięć powszechnych błędów, które mogą zaszkodzić Twojej karierze

Artykuł zewnętrzny

Autor: Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl

Czujesz, że dajesz z siebie 100%  i robisz wszystko dobrze, a mimo to Twoja kariera stoi w miejscu? Być może popełniasz któryś z 5 najbardziej powszechnych błędów. Ekspert portalu Monsterpolska.pl - Małgorzata Majewska udzieli rad, jak nie popełnić zagrażających karierze błędów.

Ignorowanie współpracowników

Być może wszelkie zadania wykonujesz dobrze i dotrzymujesz terminów. Niezależnie od tego, musisz pamiętać o komunikacji i współpracy z innymi. Zwracaj szczególną uwagę na swoje relacje ze współpracownikami.

Oczywiście, patrząc na sytuację racjonalnie, ludzie powinni być oceniani jedynie za efekt i jakość. W rzeczywistości jednak dobre relacje z otaczającymi Cię osobami są równie ważne – przypomina Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. To decyduje o atmosferze w zespole. Samodzielna próba wybicia się i osiągnięcia sukcesu w pojedynkę jest bardzo trudna.

Aparycja do poprawki

Czy tego chcesz czy nie, Twój wygląd jednak ma znaczenie. Idealistyczne przysłowie o tym, że nie szata zdobi człowieka nie jest do końca prawdziwe. Zwracaj uwagę na strój, fryzurę, a także wszelkiego rodzaju dodatki oraz gadżety i upewnij się, że są one odpowiednie.

W pracy nie reprezentujesz jedynie siebie. Jesteś przedstawicielem marki i firmy. Zasady biurowego dress code’u to obowiązkowa wiedza dla każdego, kto chce uchodzić za profesjonalistę – zaznacza Małgorzata Majewska. Jeśli więc wyglądasz, jakbyś ubierał się w pośpiechu, po ciemku lub po prostu niechlujnie, wysyłasz podświadomie wiadomość, że nie traktujesz siebie i swojego pracodawcy poważnie. 

Nie widzisz granicy między „profesjonalne” a „osobiste”

małgorzata_maciejewska_monsterpolskaKierownictwo zdaje sobie sprawę z tego, że zachowanie pracowników i podejmowane przez nich decyzje najczęściej wynikają z ich osobistych celów i dążeń. Nie znaczy to jednak, że na każdym kroku musisz podkreślać swoje racje – zwłaszcza, kiedy chodzi o negocjowanie lub kwestionowanie decyzji.

Menedżerowie wiedzą, że negocjując podwyżkę, myślisz o możliwych większych wydatkach i w głowie planujesz, co zrobisz z większą niż dotychczas sumą pieniędzy. Twoim zadaniem jednak jest udowodnienie, jak podwyżka i docenienie Ciebie pozytywnie wpłyną na Twój poziom motywacji, firmę i jej funkcjonowanie – podpowiada Małgorzata Majewska.

Jeśli więc mowa o podwyżce, możliwości pracowania z domu czy elastycznych godzinach pracy – nie skupiaj się tylko na sobie, ale staraj się przekonać swoich rozmówców, że i oni odniosą także z tego jakąś korzyść.

Pieniądze kosztem nowych możliwości

W momencie, kiedy skupisz się na pieniądzach, a zapomnisz o zawodowym spełnianiu się, nowych wyzwaniach i nabywaniu cennego doświadczenia, niebawem znienawidzisz swoją pracę.

Kiedy kwestia pieniędzy przeważa w każdym aspekcie Twojego życia zawodowego, kariera po prostu stanie w miejscu. Bez zdobywania nowych doświadczeń i prób zaimponowania współpracownikom oraz pracodawcy swoimi umiejętnościami i efektami pracy, stracisz szansę na rozwój zarówno osobisty, jak i zawodowy – sugeruje Małgorzata Majewskal. A za pieniądze nie kupisz satysfakcji, uznania i szacunku, także własnego.

Brak inicjatywy

Wychodzenie z nowymi pomysłami i inicjatywą to duży krok w procesie zmian – na lepsze. Czekanie na takie zmiany to krok wstecz. 

Bycie aktywnym  i kreatywnym pracownikiem sprawi, że ktoś to na pewno zauważy i doceni Twoje zaangażowanie. Brak inicjatywy da się zauważyć dużo szybciej. Jeśli ktoś musi ciągle wytyczać Ci szlaki i kierować Tobą oraz Twoją pracą, zostaniesz uznany za osobę niesamodzielną, mało kreatywną a najgorszym przypadku – mało użyteczną dla firmy.