Po co e-przedsiębiorcy Google Maps

Każda forma reklamy pomaga przedsiębiorcom przyciągnąć nowych klientów. Obecnie informowanie o sprzedawanych przez siebie produktach i oferowanych usługach poprzez strony internetowe jest podstawą w każdym biznesie. Nie każdy jednak wie, że można w doskonały sposób wypromować się przy użyciu Google Maps.

Google Maps jest usługą oferowaną przez firmę Google, dzięki której można na ekranie komputera zobaczyć mapę miasta lub rzeczywisty widok danego miejsca na wykonanych uprzednio zdjęciach. Wraz z nazwami ulic i placów, użytkownik otrzymuje również informację na temat znajdujących się w pobliżu firm oraz lokali usługowych. Ze względu na ograniczoną możliwość reklamowania się przez firmy poszukujące klientów przez internet, Google Maps może być dobrym pomysłem na wypromowanie oraz poinformowanie o swoim istnieniu potencjalnych nabywców.

Co daje obecność w Google Maps

Dzięki coraz bardziej precyzyjnym metodom tworzenia map przez Google, poszerza się ilość danych, które widoczne są na planie. Z tego powodu użytkownik może znaleźć na nich nie tylko informacje na temat obecnych w danym miejscu elementów krajobrazu, budynkach, czy nazwach ulic. Znajdują się na nich również odpowiednio oznaczone siedziby firm, przedsiębiorstw, fabryk oraz lokali usługowych.

Od jakiegoś czasu użytkownicy Google Maps mają możliwość skorzystania z Google Street View, a więc usługi, która pozwala na obejrzenie danego terenu za pomocą zdjęć panoramicznych, wykonanych z punktu widzenia kierowcy lub przechodnia. To narzędzie okazuje się przydane osobom, które trafiają do obcego miejsca lub w słabo znaną część swojego miasta, ale może również posłużyć przedsiębiorstwom w informowaniu potencjalnych klientów o swojej obecności na danym obszarze.

W wizytówce wystawionej w Google Maps można podać takie dane jak numer telefonu, adres strony internetowej oraz opis swojej działalności i ewentualne godziny otwarcia. Warto dodać, że takie działanie jest darmowe, a wyniki widoczne są w wyszukiwarce na urządzeniach stacjonarnych oraz mobilnych. Dodatkowo obecność firmy w Google Maps pozwala na ocenienie współpracy z nią.

Google Maps dla przedsiębiorców

Wizytówka firmy utworzona w Google Maps to dla klientów możliwość odnalezienia i poznania danej firmy. Poprzez dodanie swojego przedsiębiorstwa do tej usługi, jej właściciel zyskuje nie tylko możliwość komunikowania się ze swoimi klientami, ale również otrzymuje kolejne, tym razem darmowe, źródło reklamy.

Ze względu na rodzaj informacji, które zawiera się w swojej wizytówce, potencjalni nabywcy dowiadują się o istnieniu firmy świadczącej określone usługi oraz zyskują potrzebne do skorzystania z jej usług wiadomości: dane kontaktowe, a więc numer telefonu i e-mail, adres strony internetowej, a także ocenę klientów.

Opinie klientów na temat usług lub produktów oferowanych przez e-przedsiębiorcę są bardzo ważne, ponieważ pozwalają one na pozyskanie kolejnych potencjalnych kupujących na podstawie dobrej opinii szerzonej w internecie. Dodatkowo stanowią pewnego rodzaju rekomendację dla następnych chętnych. Jest to szczególnie ważne w polskich realiach, gdzie do firm działających w internecie, a więc w większości przypadków nieposiadających swojej fizycznej siedziby, użytkownicy odnoszą się z rezerwą. Takie prezentowanie dobrych ocen powinno pozwolić na przekonanie do siebie osób, które obawiają się korzystania z usług tego rodzaju przedsiębiorców.

Co ważne, informacje na temat danej firmy pojawiają się zaraz obok wyników wyszukiwania. Oznacza to, że potencjalni nabywcy mogą zaleźć komunikaty na temat danego przedsiębiorcy i oferowanych przez niego produktów o wiele szybciej niż w przypadku tradycyjnego wyszukiwania. Biorąc pod uwagę to, że w trakcie tworzenia wizytówki można opublikować zdjęcia siedziby (jeżeli się ją posiada) lub produktów, stanowi to atrakcyjną formę promocji.

Obecność firmy w spisie Google jest również ważna z punktu widzenia aktualizacji danych dotyczących przedsiębiorstwa. Korzystając z tej usługi można w szybki i prosty sposób edytować konkretne informacje bez potrzeby poświęcania swojego czasu na skomplikowane działania.

Google Business View

Całkiem niedawno firma Google wprowadziła dla przedsiębiorców jeszcze jedną usługę, Google Business View. Pozwala ona na pokazanie wnętrza swojej siedziby, biura lub lokalu od środka. Zdjęcia wykonane są w technologii Street View. To, co otrzymuje klient, to możliwość spaceru po określonej przestrzeni za pomocą zdjęć 360 stopni. Okazuje się ono doskonałą metodą marketingową, która jest jednocześnie zachęcająca i, co ważne dla przedsiębiorcy, niedroga.

Zdjęcia Firmowe Google to atrakcyjny dodatek dla tych klientów, którzy chcieliby bardziej poznać firmę, z która pracują lub z której produktów korzystają. Pozwala on przedsiębiorcom nawiązać lepszą i dłuższą relację ze stałymi nabywcami, a także pozyskać nowych potencjalnych kupujących oraz możliwość realizowania coraz to nowych projektów.

Dzięki odpowiednio wykonanemu materiałowi zdjęciowymi firma zyskuje jeszcze bardziej, ponieważ dobrze wykonane zdjęcia pozwalają na zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej, zdecydowanie lepsze wyszukiwanie w Google Maps oraz Google+.

Jednocześnie takie wykorzystanie profesjonalnie wykonanych fotografii stanowi dobre zagranie marketingowe. Pozwala ono na pokazanie tego, w jakich warunkach się pracuje, przestrzeganych procedur oraz ukazuje możliwość poznania pracowników danego przedsiębiorstwa z jednoczesnym zapewnieniem klientów o swojej uczciwości. Daje to klientom przeświadczenie o uczuciowości przedsiębiorcy.

Dodatkowym atutem jest fakt, że przygotowanie tego typu prezentacji nie jest czasochłonne. Po wykonaniu zdjęć do wirtualnego spaceru przez wykwalifikowanego fotografa materiał jest montowany oraz sprawdzany pod względem jakości. Efekt pojawia się zazwyczaj w Mapach Google dzień po przeprowadzeniu sesji.

Google Maps stanowi jeden z elementów promocji firmy w internecie. Ze względu na ciągle rozszerzaną ofertę usług oferowanych w jego ramach, stanowi coraz bardziej atrakcyjny sposób na informowanie potencjalnych nabywców o prowadzonej działalności.