Poczta Polska - ułatwienia dla e-commerce

Poczta Polska wprowadziła szereg ułatwień dla firm prowadzących biznes e-commerce. Dotyczą one szybszych wysyłek towarów, sprawnej obsługi zwrotów, prostszych wysyłek za granicę, czy wprowadzenia programu e-monitoring.

Poczta Polska dla e-commerce - obsługa zwrotów

Jedną z zalet korzystania z Poczty Polskiej w obsłudze firm e-commerce jest możliwość przeprowadzenia procedury zwrotu online w specjalnie do tego utworzonym programie. Przedsiębiorca zyskuje pełną kontrolę nad zwrotem - klient na początku musi udowodnić zakup i dopiero po akceptacji otrzymuje nalepkę adresową. Właściciel firmy może zdefiniować, które koszty przesyłki pokrywa przez wskazanie klienta, zamówienia i typu przesyłki.

Aby mieć dostęp do łatwej obsługi zwrotów, należy:

  1. zgłosić swój sklep na stronie Poczty Polskiej,
  2. po weryfikacji danych sklep będzie dostępny w formularzu aplikacji ,
  3. od tego momentu klienci mogą korzystać z wygodnej formy zwrotów on-line,
  4. poinformować klientów przez umieszczenie linku do formularza na swojej stronie www. 

Poczta Polska dla e-commerce - usługa POCZTEX Ekspres 24

Pocztex Ekspress 24 to usługa kurierska, która gwarantuje jednodniowy termin dostawy towaru. W tym celu należy nadać ją w przeddzień do godziny 17:00 w miastach wojewódzkich lub do godziny 15:00 w pozostałych miejscowościach. Kurier PP może przetransportować nawet 50 kg paczki, w przypadku dostarczenia większej rzeczy można skorzystać z opcji ponadgabarytu z ubezpieczeniem zawartości.

Zamówienie jest odbierane bezpośrednio ze sklepu przedsiębiorcy, a klient może wybrać opcję dostawy do domu lub do jednego z ponad 4 tysięcy punktów. Status przesyłki klienci mogą obserwować online, a także otrzymają oni wiadomości SMS i/lub e-maile. 

Poczta Polska dla e-commerce - usługa GLOBAL Exprѐss

Global express jest usługą przeznaczoną do szybkiego przesyłania drobnych towarów za granicę. Przesyłki nadawane za pomocą tej usługi docierają do adresata szybciej niż przesyłki priorytetowe.

W zależności od wybranego celu przesyłka dotrze – bezpośrednio do adresata, na skrytkę pocztową albo na poste restante. Natomiast w przypadku, gdy doręczenie przesyłki jest niemożliwe, wróci ona do nadawcy bez opłat za zwrot.

Przedsiębiorca ponadto zyskuje kontrolę nad statusem przesyłki od momentu nadania do doręczenia adresatowi poza granicami kraju.

Poczta Polska dla e-commerce - eMONITORING

E-MONITORING jest usługą, za pomocą której zarówno klient, jak i sprzedawca mogą śledzić nadaną przesyłkę. Dzięki dostępnej aplikacji można na bieżąco obserwować postęp w dostawie paczki. Wystarczy, że na stronie Poczty Polskiej wpisze się numer przesyłki w dostępnym formularzu.

Poczta Polska dla e-commerce - terminy dostaw przesyłek

W zależności od wybranej usługi Poczta Polska gwarantuje następujący termin dostawy:

  • POCZTEX Ekspres 24 - następny dzień roboczy,
  • POCZTEX Kurier 48 - dwa dni robocze,
  • Kurier MIEJSKI - do trzech godzin w obrębie miasta (w przypadku nadania do godziny 17:00) i do 4 godzin w obrębie aglomeracji (w przypadku nadania przesyłki po godziny 16:00),
  • Kurier KRAJOWY - ten sam dzień,
  • Kurier BEZPOŚREDNI - ten sam dzień,
  • Paczka EKSTRA24 - następny dzień roboczy po 16:00,
  • PACZKA24 - następny dzień roboczy do strefy A i dwa dni robocze do strefy B,
  • PACZKA48 - dwa dni robocze,
  • Przesyłka PALETOWA - następny dzień roboczy.

 

Jak widać, Poczta Polska przygotowała szereg ułatwień dla firm działających w branży e-commerce. Warto przyjrzeć się każdej usłudze i wybrać dla siebie i swoich klientów najbardziej optymalne funkcje.