Polskie sklepy internetowe, które zawojowały świat

Polskie sklepy internetowe na stałe wpisały się w zakupowe zwyczaje Polaków. Jak się okazuje, już ponad połowa z nas robi zakupy przez Internet, dzięki czemu rynek e-commerce rozwija się coraz bardziej.

Naturalnym etapem rozwoju biznesu, który doskonale kształtuje się w swoim regionie, jest ekspansja i zdobywanie coraz nowszych rynków zbytu nie tylko w kraju pochodzenia, lecz także poza jego granicami. Okazuje się, że polscy e-przedsiębiorcy coraz częściej oferują sprzedaż swoich produktów poza państwem. Jest to głównie związane z chęcią poradzenia sobie z ogromną konkurencją w Polsce oraz możliwościami zwiększenia handlu, jakie daje sprzedawanie globalnie.

Sprzedaż poza Polską, czyli międzynarodowe sklepy internetowe

Według informacji dotyczących polskich e-przedsiębiorców poza naszym krajem, blisko 31 procent z nich prowadzi sprzedaż produktów i usług w krajach, które wchodzą w skład Unii Europejskiej. Poza Unią, ale nadal w Europie, współczynnik ten wynosi jedynie 9,6 procenta. Oznacza to, że kontynent ten pozostaje głównym miejscem, w którym polscy przedsiębiorcy związani z handlem internetowym rozwijają swoją działalność.

Mimo że im większy rynek zbytu, tym wyższe potencjalne zyski, niewielu właścicieli polskich sklepów internetowych decyduje się na przyjmowanie zamówień spoza Starego Kontynentu. Okazuje się, że gotowe jest na to jedynie 6,8 procenta wszystkich działających sklepów internetowych, z czego znaczną liczbę stanowią tutaj małe przedsiębiorstwa.

Na szczęście takie podejście coraz częściej zmienia się na rzecz dostarczania doskonałej jakości produktów oraz usług klientom z całego świata. Jest to widoczne również w liczbach, które wskazują, że w 2014 roku sprzedaż za pośrednictwem Internetu na rzecz nabywców pozostających poza granicami naszego kraju wzrosła o 45 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.

Polskie sklepy internetowe i ich sukces

Podstawą dla sukcesu, jakim cieszą się polskie sklepy internetowe są przede wszystkim wysokiej jakości produkty oferowane za przystępna cenę, co okazuje się jednym z najważniejszych powodów, dla których nasze artykuły cieszą się tak wielkim powodzeniem. Według raportu sporządzonego przez PayPal w 2013 roku, coraz więcej klientów poszukuje towarów i usług nie w rodzimych sklepach, ale poprzez Internet, właśnie dlatego, że są one zdecydowanie mniej kosztowne, jednak ich jakość nie odbiega od poziomu reprezentowanego przez krajowe artykuły i usługi. Drugim najczęściej podawanym powodem jest to, że nabywcy w Internecie mogą znaleźć o wiele większy wybór produktów niż w sklepie stacjonarnym.

Dodatkowo za napływ zagranicznych klientów odpowiedzialna jest dyrektywa Unii Europejskiej z 2013 roku, która ujednoliciła procedury związane z kupowaniem przez Internet. Dzięki temu konsumenci ze wszystkich krajów Unii Europejskiej mają taką samą możliwość reklamowania i zwracania zakupionych towarów w ciągu 14 dni od daty nabycia. Takie regulacje zachęciły do zakupów osoby, które wcześniej obawiały się nabywania towarów poza swoim krajem.

Ostatecznie polskie sklepy internetowe zwiększyły swoją sprzedaż, dzięki udostępnieniu strony w kilku wersjach językowych. Najczęściej spotykane są oczywiście wersje angielskie, niemieckie i hiszpańskie. Jak się okazuje, przetłumaczenie serwisu na kilka języków to wydatek kilkuset złotych, który zwraca się wraz z rosnącą liczbą obsłużonych klientów spoza naszego kraju.

Inną cechą przyciągającą potencjalnych nabywców jest również to, że dokonanie zakupów oraz płatność odbywa się drogą internetową, a swoją przesyłkę można śledzić w czasie rzeczywistym na stronie.

Polskie sklepy internetowe, które podbiły świat

Jak wynika z raportu dla PayPal, polskie sklepy internetowe najczęściej sprzedają oprogramowanie komputerowe i gry, sprzęt sportowy, sprzęt elektroniczny, części komputerowe, części samochodowe, kosmetyki, odzież, usługi internetowe oraz rękodzieło.

Dobrym przykładem firmy, która zauważyła potencjał w otwarciu się na klientów z zagranicy, jest marka Reserved, która reprezentuje branżę modową. Na ich stronie, w zakładce, w której wybiera się język, zobaczyć można ogromną listę miejsc, do których firma wysyła swoje produkty. Okazuje się, że w ubraniach tej marki może chodzić zarówno Brytyjczyk lub Czech, jak i Kuwejtczyk, Egipcjanin czy Katarczyk. Ze strony internetowej można dowiedzieć się, że istnieje możliwość dostarczenia produktów właściwie do każdego zakątka na świecie. Dzięki temu marka staje się jedną z najbardziej znanych polskich firm związanych z modą.

Na prawdziwego lidera w branży produktów dla zwierząt wyrasta Krakvet, będący aktualnie jednym z największych sklepów zoologicznych w Polsce. Obecnie pod logo Zoofast kieruje swoje produkty do większości krajów europejskich. Firma planuje również rozwiniecie działalności i sprzedawanie swojej karmy dla zwierząt klientom mieszkającym w Danii, Chorwacji i Irlandii. Jak się okazuje, sukces w tej branży zagwarantowało Krakvetovi przede wszystkim ciągłe rozszerzanie asortymentu o nowe artykuły oraz otwarcie się na rynki europejskie.

W przypadku usług internetowych prawdziwy triumf odniosła Audioteka. Ten działający od niedawna serwis zajmuje się odpłatnym udostępnianiem audiobooków w formacie do samodzielnego ściągnięcia i odtwarzania na różnego rodzaju urządzeniach. Po tym jak właściciele portalu odnieśli spory sukces w Polsce, zdecydowali się na wyjście ze swoją ofertą do klienta spoza naszego kraju. Obecnie platforma jest dostępna również dla słuchaczy z Hiszpanii, Francji, Niemiec, Szwecji, Czech, Anglii, Portugalii, Holandii oraz Brazylii i krajów arabskich.

Polskie sklepy internetowe - to najczęściej w nich kupuje?

Według danych z ostatniego raportu dotyczącego nacji, które najczęściej zaopatrują się w polskich sklepach internetowych wynika, że jednym z tych narodów są Niemcy. Kupują oni najczęściej odzież, buty i dodatki, ale także sprzęt elektroniczny, w tym komputery, tablety i urządzenia peryferyjne. Równie często zaopatrują się w towary związane z edukacją i rozrywką.

Dużą częstotliwość zakupów zaobserwować można również wśród Rosjan. Ci, podobnie jak Niemcy, najczęściej kupują buty, ubrania oraz dodatki, a także sprzęt elektroniczny i komputerowy. Trzecią kategorią wybieranych przez nich towarów są przedmioty związane z hobby oraz zabawki.

Co ciekawe, do trójki najchętniej robiących zakupy w Polskich e-sklepach, należą także Brytyjczycy. Polskie sklepy internetowe służą im przede wszystkim do zaopatrywania się w ubrania i obuwie oraz kosmetyki i produkty do pielęgnacji. Równie często jak Niemcy, kupują towary związane z rozrywką i edukacją.

Według przedstawicieli tych narodów, polskie sklepy internetowe wybierane są przede wszystkim ze względu na jakość oferowanych produktów, ale także możliwość otrzymania swojej przesyłki za darmo.