Informacje prasowe w e-commerce, czyli sposób na zdobycie klientów

Sklepy online codziennie poświęcają mnóstwo czasu na zdobycie uwagi klientów. W tym celu decydują się na przeprowadzenie różnego rodzaju kampanii reklamowych w Google i serwisach społecznościowych. Nie należy jednak zapominać o możliwościach i rezultatach jakie przynoszą poradnikowe informacje prasowe dostarczane do różnych mediów.

Tego typu media są przede wszystkim nastawione na content marketing. Wyszukiwarka Google bardzo pozytywnie ocenia takie źródła informacji, co wpływa na ogólną ocenę sklepu online. Ponadto medium, promujące nasze materiały, decyduje się poprzeć nas swoim autorytetem. Jak można zadbać o taką reklamę?

Poradnikowe informacje prasowe w e-commerce od czego zacząć

Zacznij od przygotowania materiałów contentmarketingowych. Powinny być interesujące dla redaktorów, dziennikarzy i przyciągać uwagę internautów. Często wybieranym medium komunikacyjnym są poradniki, które są bardzo cenne dla użytkowników wielu serwisów. Mogą one zawierać informacje prasowe, jak i zawierać wskazówki, jak wykonywać pewne rzeczy i zadania krok po kroku.

Zadbaj o dokładne określenie grupy docelowej Twoich materiałów i miejsce ich dystrybucji. Należy więc ocenić, do kogo kierujemy swoje produkty lub usługi, jakie strony internetowe czytają nasi potencjalni klienci, które strony internetowe nawiązują tematyką do asortymentu Twojego sklepu.

Po uzyskaniu całej bazy mediów należy zadbać o sprecyzowanie celu komunikacji. Na samym końcu dbajmy o zebranie odpowiednich informacji i ich właściwe zweryfikowanie. To pozwoli nam ocenić, co należy jeszcze poprawić. Pamiętajmy jeszcze o przygotowaniu materiału i jego dokładną redakcję. Dzięki temu będzie on lepiej odebrany przez internautów.

Naucz się pisać informacje prasowe w postaci poradników

Wyróżnić można 4 etapy, umożliwiające  nam konstruowanie informacji poradnikowych.

1. Najpierw następuje określenie grupy docelowej i miejsc dystrybucji treści. Sklep online powinien skupić się na treści, która dotyczy jego produktów. Należy sprecyzować, do jakiego grona osób chcemy dotrzeć najbardziej i za pomocą jakich mediów. Warto dowiedzieć się, gdzie pojawiają się nasi potencjalni klienci, którzy mogliby być zainteresowani naszą ofertą.

Będzie nam o wiele łatwiej oddziaływać na użytkowników naszego sklepu, jeśli ich dokładnie poznamy. Odpowiedzmy sobie na takie pytania, jak: Czy docieramy do konkretnej płci lub narodowości? Na jakiej grupie wiekowej chcemy się skupić? W jakim miejscu będą odwiedzać nasz sklep internetowy? Jakie posiadają hobby i zainteresowania? Gdzie mieszkają? Czy mają rodziny, dzieci? Jaki jest ich poziom wykształcenia i obsługi komputera?

Już za pomocą takiej analizy będziemy mogli określić model naszego potencjalnego klienta. Dużo zależy od branży i produktu, które posiada nasz sklep internetowy. Aby przeprowadzić skuteczne działania PR, należy zastosować właściwe media. W tym celu warto poświęcić czas na research, dzięki któremu wyszukamy interesującą nas społeczność.

2. Określmy cel i potrzeby. Musimy ustalić, jaki jest cel naszej komunikacji z potencjalnym klientem i jakie są jego główne potrzeby. Poprzez research w mediach wyszukujemy tematy, które cieszą się dużym zainteresowaniem. Dołączenie takiej treści do naszych produktów może okazać się skutecznym rozwiązaniem.

3. Zbierzmy informacje i przeanalizujmy je. Odpowiednia ilość wiedzy pozwoli nam na jej porządkowanie. Wykorzystamy ją podczas tworzenia artykułów.

4. Przygotujmy materiał. To najbardziej istotny, ale i czasochłonny element całego procesu. Pisanie wymaga posiadania odpowiedniego zasobu słownictwa. Najlepiej jest wypisać poszczególne elementy, które powinny pojawić się w artykule. W ten sposób tworzymy tekst, który nawiązuje do danego tematu, a zarazem posiada wstęp, rozwiniecie i zakończenie. Warto postarać się o zachowanie spójnej formy wypowiedzi i wypunktowanie ważnych treści. W ten sposób zwiększa się czytelność artykułu.

Oczywiście, istnieje możliwość skorzystania z pomocy doświadczonych agencji copywriterskich, które zajmują się przygotowaniem artykułów poradnikowych. Po zebraniu odpowiednich informacji dokładnie wiemy, jakie artykuły są nam potrzebne i właśnie takie informacje przesyłamy copywriterom. Alternatywą dla firm copywriterskich są freelancerzy, którzy również posiadają bogate doświadczenie w tworzeniu takich poradników. Wystarczy tylko zwrócić uwagę na portfolio na ich stronie internetowej. W ten sposób można być pewnym, że nawiąże się współpracę z doświadczonym copywriterem. Będzie to jeszcze bardziej widoczne po pierwszym zleceniu.

Unikalne i wysokiej jakości artykuły poradnikowe zamieszczamy w miejscach, które są często odwiedzane przez potencjalnych klientów. Dzięki temu otrzymują od nas treść, która jest dla nich przydatna, a to pozwala nam utrzymywać z nimi lepsze relacje.