Porównywarki cen skuteczną metodą marketingową

Jednym z czynników, które wpływają na decyzję zakupową oraz dobrą opinię sklepu internetowego są ceny, jakie proponują sprzedawcy. To właśnie na nie zwracają szczególną uwagę klienci poszukujący konkretnych produktów, wybierając tę ofertę, w której ich cena jest najkorzystniejsza, a co za tym idzie najniższa. W tym celu przeglądają różne strony internetowe, aby odnaleźć sklep, który da im to, czego szukają, w cenie jaka będzie dla nich satysfakcjonująca. Służą temu porównywarki cen. Są one niezwykle pomocnym narzędziem, który w jednym miejscu gromadzi wiele sklepów internetowych, bez potrzeby sprawdzania poszczególnych ofert na stronach.

Około 40% klientów korzysta z porównywarek cen. Świadczy to tylko o tym, że sugerują się oni w dużej mierze kosztem zakupu produktu, co nie powinno być zaskoczeniem dla przedsiębiorców. Obecnie w sieci  funkcjonuje około 50 takich serwisów, jednak tylko niektóre z nich cieszą się dużą popularnością wśród użytkowników, którzy stawiają na zakupy przez Internet. Porównywarki cen to nie tylko możliwość zestawiania cen produktów, lecz także dobra reklama e-sklepu oraz całej oferty. Integracja sklepu internetowego z porównywarką może być przynieść mnóstwo korzyści zarówno sprzedawcy, jak i klientowi.

Porównywarki cen - jak to działa?

Porównywarka cen pozwala zebrać i usystematyzować informacje o danych produktach, a następnie zaprezentować je internautom. Każde takie narzędzie ma swoją bazę danych dostępnych towarów pochodzących ze sklepów, które zostały zintegrowane z danym serwisem. Cennik codziennie powinien być aktualizowany, o czym musi pamiętać zarówno sprzedawca, jak i administrator strony. Jest to bardzo duże ułatwienie dla klientów, którzy wpisując w wyszukiwarkę nazwę produktu, mogą zobaczyć jego ceny dostępne w poszczególnych sklepach. Największą popularnością cieszy się znany portal Ceneo, który w bardzo krótkim czasie stał się jedną z najbardziej zaufanych i najczęściej odwiedzanych porównywarek. Dużą zaletą takich stron jest również to, że oprócz cen, użytkownicy mają dostęp do opinii i ocen danego towaru. Może być to bardzo dobre kompendium wiedzy o produktach i ofertach sklepów internetowych.

Zakupy przez porównywarki cen

Wszystkie produkty, które możemy znaleźć w porównywarkach, prowadzą bezpośrednio do strony sklepu. Rozliczenie następuje najczęściej na zasadzie CPC, czyli opłata pobierana jest za każde kliknięcie użytkownika w ofertę. Jeżeli chodzi o Ceneo, cena za tzw. przeklik uzależniona jest od branży oraz konkurencji. W przypadku niektórych serwisów pobierana jest prowizja od dokonanej transakcji. Są jeszcze inne alternatywy opłat - klient ma możliwość zakupu bezpośrednio w porównywarce. Jest to duże uproszczenie zarówno dla niego, serwisu, jak i samego sklepu. Porównywarka jest miejscem, gdzie użytkownicy mogą zapoznać się z dostępną ofertą, porównać ceny i opinie produktów oraz dokonać ich zakupu. Sklep internetowy ma z tego bardzo dużo korzyści. Zyskuje dodatkowe źródło sprzedaży (co wpływa na zwiększenie zysków), model rozliczenia za transakcje, a co więcej nie ponosi kosztów związanych z dokonaniem płatności przez klienta.

Porównywarki cen - dołącz do grona najlepszych

Aby dołączyć do grona sklepów, które prezentują swoją ofertę w tego typu serwisach, należy wypełnić formularz online lub podpisać stosowną umowę. Można zdecydować się na jedną porównywarkę, ale dobrze jest być obecnym na najbardziej znanych i często użytkowanych witrynach. Warto rozważyć takie strony, jak:

  • Ceneo,

  • Nokaut,

  • Skąpiec,

  • Okazje,

  • Twenga.

Jeżeli już podejmiemy decyzję o konkretnych porównywarkach, musimy podać prawdziwe dane naszego biznesu, w skład których wchodzi nazwa firmy, adres pocztowy, adres witryny, adres e-mail, numer identyfikacji podatkowej, numer REGON, a niekiedy także wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Następną kwestią jest integracja sklepu z porównywarką, która odbywa się za pomocą pliku w formacie .xml. Zawarte w nim zostają informacje na temat oferty oraz dostępności produktów z uwzględnieniem ich cen. Trzeba pamiętać także o dostarczaniu danych o zmianach cen poszczególnych produktów. Ich aktualizacja odbywa się najczęściej raz dziennie, aby uniknąć problemów związanych z niezgodnością cen oferowanych przez poszczególne sklepy.

Porównywarki cen - pole walki sklepów internetowych

Dobra i korzystna cena to jednak nie wszystko. Oczywiście jest ona jednym z najważniejszych czynników, jakie decydują o zakupie produktu, jednak istnieje szereg innych istotnych elementów, które mają wpływ na wzrost sprzedaży oraz popularność danej firmy. Dużą wagę przywiązuje się do obsługi klienta oraz bezpieczeństwa zakupów. Mając na względzie dobro sklepów, porównywarki udostępniają coraz częściej wiele narzędzi, które dają możliwość oceniania oraz wystawiania opinii o danych produktach. Ma to posłużyć zwiększeniu zaufania do sprzedawcy i wypromowaniu sklepu jako dobrze prosperującej firmy. Tego typu serwisy oznaczają współpracujące z nimi sklepy certyfikatami bezpieczeństwa, co dodatkowo ma wpłynąć na umocnienie ich jako marki godnej zaufania. 96% internautów zgodnie przyznaje, że to właśnie bezpieczeństwo miejsca, w którym robią zakupy, wpływa na ich decyzję o dokonaniu transakcji.

Porównywarki cen - warto stanąć do walki

E-commerce to wyścig o klienta. Twoim zadaniem jest go znaleźć, przekonać do siebie i wzbudzić w nim swoje zaufanie. Nie można poprzestawać na tradycyjnych i powszechnie znanych strategiach. Tego typu narzędzia są polem bitwy sklepów internetowych, ale to właśnie one mogą pomóc ci wygrać to, o co walczysz. Stanowią kolejny doskonały kanał, który pozwoli Ci dotrzeć do swojej grupy docelowej. Im więcej ich wykorzystasz, tym więcej dróg, którymi można do ciebie dotrzesz, otworzysz internautom. Dobra reklama, przemyślana strategia, konkurencyjne ceny oraz ciekawa i wyróżniająca się prezentacja towaru to podstawa, aby móc stawić czoła wyzwaniu, jakim jest branża e-commerce. Warto jest zawalczyć o wysoką pozycję w porównywarkach cen. Co tym samym zyskujesz?

  • Poszerzasz grono swoich klientów. Jest to podstawowy argument, dla którego powinieneś zdecydować się na integrację swojego sklepu z porównywarką. Internauci, którzy korzystają z takich portali są przede wszystkim świadomymi klientami, którzy poszukują konkretnych produktów w jak najniższej cenie. W ten sposób możesz pokonać dużą konkurencję i być wygranym w tej walce.

  • Zyskujesz zaufanie klientów. Opinie internautów to kolejny czynnik, który decyduje o zakupie towaru przez klienta. Zanim podejmie on decyzję o skorzystaniu z oferty, sprawdza informacje o produkcie, który został już zakupiony przez inne osoby. Ma to bardzo duży wpływ na to, czy w dalszym ciągu będzie chciał on dokonać zakupu w twoim sklepie. Opinie są również bardzo dużą pomocą dla ciebie, abyś mógł doskonalić swoją ofertę i wprowadzać potrzebne zmiany w swojej firmie.

  • Będziesz bardziej rozpoznawalny. Kiedy jesteś aktywny w sieci, stajesz się bardziej znany internautom. Wzbudzasz zaufanie i zyskujesz opinię przedsiębiorcy, który nieustannie poszukuje złotego środka. Porównywarki cen są dobrą reklamą dla twojej firmy.