Porównywarki cen w e-commerce - możliwości dla sprzedawcy

Sklepy internetowe cieszą się coraz większą popularnością. Zakupy przez internet są wygodne, szybkie i przede wszystkim pozwalają nam porównać ceny, produkty i oferty z wszystkich zakątków świata. Klientowi daje to możliwość wyboru sklepu, w którym oferowane są najlepsze warunki zakupu. To zmusza handlowca do jeszcze bardziej zawziętej walki o grono konsumentów. Musi się on wykazać nie tylko dużą wiedzą, ale również sprytem i strategią. Bardzo ciekawą formą sprzedaży przez internet stały się ostatnio internetowe porównywarki cen. Przynoszą one wiele korzyści obu stronom, zarówno sprzedawcy, jak i kupującemu. Przedsiębiorca, który nie korzysta z tej formy promocji, może bardzo dużo stracić i tym samym dać się zepchnąć na dalsze pozycje w wyścigu po klienta.

Porównywarki cen - ceny w dół, korzyści w górę

Porównywarki cen gromadzą w jednym miejscu przedsiębiorców z różnych zakątków kraju. Na jednej stronie internetowej mamy kilka firm, które oferują nam taki sam lub podobny produkt. To umożliwia nam porównanie cen i ofert, a następnie wybranie najkorzystniejszej. Klient nie musi godzinami przeglądać stron poszczególnych e-sklepów, aby znaleźć to, czego szuka. Jest to duże ułatwienie, co powoduje, że coraz więcej internautów korzysta z takiej formy zakupów.

Liczba konsumentów, których przyciągają porównywarki stale rośnie, to jest znak dla handlowców. Decydując się na umieszczenie swojej oferty na którejś z porównywarek cen, możemy dotrzeć do szerszego grona klientów i jednocześnie stać się bardziej rozpoznawalną i popularniejszą marką. Zyskujemy przede wszystkim klienta i popularność. Na początku jednak należy dokładnie zapoznać się z mechanizmem działania takich portali internetowych. Schemat jest bardzo prosty: im niższa cena produktu, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce. To klucz do sukcesu. Wielu przedsiębiorców taka zależność może odstraszyć i spowodować, że zrezygnują z korzystania z usług porównywarek. Naturalnie sprzedający są zmuszeni do obniżki swoich cen, oczywiście nie muszą tego robić i tym samym stracić swoją wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Korzystanie z porównywarek cen nie jest również bezpłatne i wiąże się z pewnymi kosztami. Metodą rozliczenia jest CPC, czyli za każde kliknięcie użytkownika na ofertę pobierana jest opłata. Nie zawsze jednak tak jest, porównywarki mają różne sposoby przeliczania kliknięć. I tak, Ceneo.pl wprowadziło korzystny mechanizm płatności. Właściciel sklepu płaci tylko za kliknięcia, które spowodowały zakup produktu przez klienta. Jest to sprawiedliwa forma współpracy porównywarki cen z przedsięb

Porównywarki cen dla Twojego sklepu internetowego

Sukcesem każdej marki jest dobre rozeznanie się na rynku i sprawdzenie wszelkich możliwości. Stając przed wyborem kampanii reklamowej, dobrego hasła reklamowego czy skutecznej porównywarki jesteśmy jak nasz późniejszy klient, musimy wybrać jak najlepiej. Aby nie popełnić błędu, porównujemy wszystkie oferty i wybieramy tę, która jest najbliższa naszym oczekiwaniom. Warto jest więc w takiej sytuacji przyjrzeć się rankingom oraz bardzo dokładnie zapoznać się z ofertą porównywarek cen, które są w czołówce według wszelkich rankingów.

Porównywarki cen w styczniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

ceneo.pl

5 901 996

77 608 852

8 472 550

00:13:04

27,94%

skapiec.pl

2 367 904

23 019 011

1 833 635

00:07:10

11,21%

okazje.info

2 209 332

15 294 603

1 219 916

00:04:44

10,46%

nokaut.pl

1 714 827

6 007 969

578 050

00:15:55

8,12%

 

Bez wątpienia pionierem w tej branży jest porównywarka ceneo.pl. W styczniu 2014 roku odwiedziło ją prawie 6 mln użytkowników i miała ponad 77 mln odsłon. Portal ten zawdzięcza swoją popularność i cieszy się tak dużym zainteresowaniem ze względu na swoją bardzo szeroką ofertę, dogodne warunki współpracy oraz skuteczną reklamę. Zarówno przedsiębiorcy jak ich klienci najczęściej korzystają z tej porównywarki, a jej popularność cały czas rośnie.

Jak wykorzystać porównywarki cen w e- commerce?

Mając sklep internetowy, musisz liczyć się z tym, że to Ty walczysz i zabiegasz o klienta. Nie ma on możliwości zauważenia Twojej firmy, jeżeli nie wyjdziesz mu naprzeciw. Dobra reklama i wielopłaszczyznowe działanie pozwoli Ci zaistnieć w tej branży. Porównywarka cen jest doskonałym kanałem dotarcia do klienta. Kupujący porównuje ceny, marki, oferty oraz produkty i wybiera ten najlepszy. Droga do klienta jest więc prosta, ale jego pozyskanie zależy w dużej mierze od taktyki naszego działania. Musimy postawić na konkurencyjne ceny, dobrą reklamę swojej marki, oryginalną prezentację naszego towaru oraz zawalczyć o pozycję w wyszukiwarkach. To może być nasza droga do sukcesu. Co zyskujesz, decydując się na skorzystanie z porównywarki cen?

  • Przede wszystkim poszerzasz grono swoich klientów. Jest tu mowa przede wszystkich o tych najbardziej świadomych i szukających konkretnego produktu wysokiej jakości. Każdy klient, który skorzystał z zakupu przez dany portal, ma możliwość wystawienia opinii sklepu, w którym dokonał zakupu. Kolejni konsumenci wybierając ofertę, bazują na komentarzach innych. Tym samym Ty możesz wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów.

  • Im więcej jest Twojej firmy w sieci, tym jesteś bardziej rozpoznawalny. Porównywarki cen są również sposobem na dobrą reklamę e-sklepu. Umieszczając tam swoją ofertę, promujesz swoją markę. Pamiętaj, że sprzedaż też jest formą reklamy.

  • Bazując na opiniach swoich klientów, możesz doskonalić swoją ofertę oraz dostosować ją do ich potrzeb.

Jak dołączyć do „wojny cenowej”?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, porównywarki cen zmuszają handlowców do obniżki cen swojego towaru. Ten aspekt dla niektórych nie jest wadą, która może spowodować rezygnację z tej usługi. Jeżeli jeszcze nie dołączyłeś do żadnej porównywarki cen to jest to najlepszy moment, aby to zmienić. Procedura nie jest skomplikowana i nie zajmuje dużo czasu. Aby dołączyć do współpracy, należy podpisać umowę lub wypełnić formularz online. Jesteś zobowiązany podać pewne dane swojej firmy: nazwę, adres pocztowy, adres e-mail, adres witryny, numer REGON, numer identyfikacji podatkowej oraz wpis do ewidencji działalności gospodarczej. Musisz również przekazać niezbędne informację o swojej działalności, produktach i cenach. Aktualizacja oferty może odbywać się raz dziennie lub nawet kilka razy na dobę. Jest to zależne od porównywarki, jaką wybierzemy. Aby zwiększyć swoje szanse na rynku, warto jest zamieścić swoją ofertę na kilku takich portalach. To pokaże Twojemu klientowi, że jesteś aktywny oraz nie pozwoli mu o Tobie zapomnieć.

Konkurencyjna cena i co dalej?

W porównywarkach cen e-commerce nie tylko cena się liczy. Owszem bardzo dużo od niej zależy i  odgrywa niezwykle istotną rolę. Klient zwraca jednak uwagę na wiele innych aspektów, które dotyczą kupowanego produktu. Oprócz ceny ważną rolę odgrywa również:

  • opinia o marce - zadbajmy o to, aby nasza firma cieszyła się dobrą opinią. Nikt nie dokona u nas zakupu, jeżeli ocena naszego sklepu nie będzie pozytywna.

  • rozpoznawalność marki - tutaj dużo zależy od reklamy i promowania naszej firmy. Jeżeli będziemy znani wśród konsumentów to z pewnością częściej będą robić u nas zakupy. Proces budowania stabilnej i znanej firmy jest jednak długotrwały, dlatego powinniśmy wykazać się duża cierpliwością i przede wszystkim nie rezygnować.

  • zaufanie - to jest silnie powiązane z opinią naszych konsumentów. Jeżeli będzie ona pozytywne to w konsekwencji zyskamy zaufanie klienta.

  • dobry opis produktu - ten aspekt również należy wziąć pod uwagę. Jeżeli już klient zdecyduje się kliknąć na naszą ofertę, nie możemy pozwolić, żeby z niej zrezygnował. Musimy przekonać go, że kupując produkt w naszym sklepie, dokonuje właściwego wyboru.

Aby coś osiągnąć, należy najpierw zainwestować. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który prowadzi swój sklep online to doskonale zdajesz sobie z tego sprawę. Jeżeli jednak dopiero planujesz założyć swój sklep internetowy to musisz bardzo dobrze zaplanować swój plan działania i zorientować się w danej branży. Nie możesz jednak ograniczać się tylko do jednego kanału, jakim chcesz dotrzeć do swoich klientów. Obecny rynek oferuje nam wiele możliwości, które pozwalają przedsiębiorcą przebić się przez tłum konkurencji. Porównywarka cen e-commerce może Ci pomóc wzbić się na wyżyny. Możesz być pewien, że jest to dobry bodziec do wypromowania swojej marki na stabilną, silną i przede wszystkim godną zaufania firmę.