Promocja sprzedaży w sklepie internetowym cz. 2

Promocja sprzedaży opisana w poprzedniej części artykułu poświęcona była promocjom związanym głównie z ceną produktów. Jednak jak pokazuje rzeczywistość, nie tylko ona odgrywa ważną rolę podczas podejmowania decyzji o zakupie. Istnieje bowiem wiele innych metod i sposobów, które okazują się bardzo pomocne w polepszeniu wyników sprzedaży sklepu internetowego.

Kupony rabatowe jako promocja sprzedaży w e-sklepie

Skuteczna promocja sprzedaży zwiększająca szansę na ponowne zakupy i powrót klienta do e-sklepu to choćby kupon rabatowy do wykorzystania podczas kolejnej wizyty w sklepie. Jest to okazja, dzięki której klient przywiązuje się do miejsca zakupów, a na pewno szansa na zdecydowanie większe prawdopodobieństwo jego powrotu w przyszłości.

Promocja sprzedaży - wymiana lub zwrot

Możliwość wymiany towaru czy też jego bezproblemowy zwrot może stanowić w pewnym sensie także formę promocji sprzedaży. Szczególnie jeśli nie robią tego konkurenci. Samo nierobienie problemu z czegoś, co dla innych może nim być, stawia twój sklep w oczach klientów w o wiele bardziej pozytywnym świetle. Może warto więc jasno i precyzyjnie określić warunki zwrotów i wymiany, co pozwoli uniknąć niepotrzebnych nieporozumień. Mając na uwadze, że im będą one prostsze, tym bardziej wzbudzą zaufanie potencjalnych klientów.

Czas a promocja sprzedaży

Mając wyjątkową okazję, która już niebawem może przejść nam koło nosa, sprawimy, że bez wątpienia decyzja zapadnie szybciej. Dlatego ograniczenie czasu trwania danej promocji sprzedaży to skuteczny i często wykorzystywany sposób zachęty, szczególnie dla tych ociągających się i niezdecydowanych. Dostępność jeszcze tylko przez chwilę to bodziec, który zmotywuje i sprawia, że ostateczny wybór raczej nie zostanie odłożony na przyszłość.

Poza ofertami terminowymi trwającymi przez konkretny czas, wykorzystywana jest również godzinowa promocja sprzedaży. Ustalana jest wówczas promocja wyłącznie na daną godzinę, a skorzystanie z niej staje się możliwe tylko w danym okresie. Jeśli więc zależy nam na spektakularnych wynikach o konkretnej porze, takie działania nie mają sobie równych.

Programy lojalnościowe jako promocje w sklepie internetowym

Marzeniem i dążeniem każdego sprzedawcy czy właściciela sklepu jest lojalny klient. Również w sklepie internetowym jest on na wagę złota. Jednak żeby stał się on tak przywiązanym do naszego sklepu, warto nakłonić go do tego atrakcyjnym programem lojalnościowy. Taka metoda promocji w sklepie internetowym poprzez zbieranie punktów lojalnościowych z czasem wymienianych na atrakcyjne nagrody/bonusy, to gwarancja zadowolenia i zdecydowanie częstszych powrotów danego klienta właśnie do twojego sklepu.

Promocja sprzedaży a limitowanie

Jeśli istnieje zagrożenie, że niebawem zabraknie produktu, którym jesteś właśnie zainteresowany - decyzja zapadnie natychmiast. Oczywiście pod warunkiem, że nie jest to bardzo popularny na rynku produkt, który można znaleźć bez najmniejszych problemów u konkurencji .

Jednak limitowanie może odnosić się nie tylko do produktów w ofercie e-sklepu. Można bowiem limitować przykładowo także liczbę klientów, którzy będą mieli okazję skorzystania z danej promocji. Również tego rodzaju zabiegi zadziałają motywująco i doprowadzą w efekcie do wzrostu sprzedaży, na którym tak zależy, kiedy prowadzimy sklep internetowy.

Karty podarunkowe jako promocje w sklepie internetowym

Klienci, stojąc przed dylematem, jaki prezent sprawić swoim bliskim, często decydują się na karty czy też kupony podarunkowe. Możliwość nabycia ich w naszym sklepie to także forma działań mająca na celu zwiększenie sprzedaży e-sklepu.

Jednak karty takie mogą stanowić nie tylko produkt w ramach oferty naszego sklepu, lecz także nagrodę i bonus dla wybranej grupy klientów. Taki bonus sprezentowany w nieoczekiwanym momencie to duży plus w oczach klienta, który być może postara się o ponowne jego otrzymanie.

Nie da się ukryć, że dla klientów zakupy w sklepach internetowych są zdecydowanie wygodniejsze i zajmują nieporównywalnie mniej czasu od tych offline. Są jednak o wiele trudniejszym orzechem do zgryzienia dla właścicieli sklepów online. W sieci, zamiast kilku konkurencyjnych sklepów w okolicy, jest ich naprawdę ogromna liczba. A wybicie się z ofertą spośród nich to nie lada wyzwanie. Jednak żeby się wyróżnić, trzeba działać i organizować promocje sprzedaży, które przyciągną i pomogą przekonać klienta do zakupów. Zabiegi związane z modyfikacją cen, brakiem kosztów dostawy, prezentami czy innymi formami promocji są bardzo popularne i zaniedbać ich na pewno nie warto, szczególnie, że konkurencja nigdy nie usypia.

Artykuły z cyklu
„Promocja sprzedaży”
Zobacz wszystkie