Przełam swoje złe nawyki w pracy

Artykuł zewnętrzny

Autor: Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl

Jeśli stawiasz na rozwój własny i swojej kariery powinieneś przeanalizować również swoje zachowania w pracy. W tym celu ekspert portalu Monsterpolska.pl - Małgorzata Majewska, przygotowała listę najgorszych i najczęściej spotykanych złych nawyków, które zastajemy w biurach.

Błędy planowania

Często zdarza Ci się, że po wejściu do firmy nie masz pojęcia, co powinieneś zrobić najpierw? Większość pracowników po wyjściu z biura nie wie, jakie zadania czekają na niego następnego dnia. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie ramowego planu dnia, a nawet tygodnia i dotrzymywanie terminów. To efektywny sposób na opanowanie chaosu – zachęca Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Poczta elektroniczna opanowała każdy dzień

Jeśli odpowiadasz skrupulatnie na każdy e-mail może Ci się wydać, że jesteś wyczulony na punkcie swojej pracy. Może to spowodować, że poczujesz się jak bohater przez samo wysyłanie poczty. Pamiętaj jednak, że nie ma to nic wspólnego z realizacją Twoich głównych celów.

Nadużywanie przywilejów praca-dom

To nieuniknione, że niektóre sprawy związane z domem będą absorbowały Cię w pracy. Jednakże zbyt wielu ludzi rozprasza się zwykłymi rzeczami jak wizyta w pralni czy odebranie dzieci ze szkoły. Często mówimy, że ilość obowiązków domowych przeważa nad zawodowymi i zabieramy pracę do domu. W takim wypadku należy upewnić się, że jesteśmy w stałym kontakcie z współpracownikami i profesjonalnie wykonujemy powierzone nam zadania zawodowe – proponuje Małgorzata Majewska.

Nie wolno dopuścić także do tego by domowe problemy przeszkodziły nam w pracy. Spóźnianie się do pracy przez remont mieszkania czy powtarzające się wizyty u dentysty nie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku.

Spóźnianie się na spotkania

Ludzie, którzy nagminnie pozwalają sobie na niewielkie spóźnienia mogą wyrobić w sobie tzw. „efekt domina” w kalendarzu. Wskutek tego może się okazać, że niektóre spotkania będą musiały zostać odwołane – opisuje Małgorzata Majewska. Nieterminowość to kolejna oznaka braku profesjonalizmu i przyczyna utraty zaufania klientów.

Problem z higieną osobistą

W obecnych czasach ten nawyk jest już rzadkością, ale nadal w firmowym otoczeniu możemy spotkać kogoś kto ma problem z utrzymaniem higieny. Może to zaowocować kłopotami ze zdrowiem. Dlatego też na co dzień trzeba dbać swój organizm. Zdrowa żywność, częsty prysznic i ćwiczenia dodają energii.

Nieodpowiednie poczucie humoru

W kontaktach służbowych nie wolno zapomnieć o niezbędnym takcie. Najlepiej nie poruszać kontrowersyjnych tematów, takich jak polityka czy religia, i stonować żarty – uczula Małgorzata Majewska.

Brak troski o pracę

Częstą przyczyną demotywacji współpracowników jest brak entuzjazmu wynikającego z ich pracy. Komunikuj się jasno i dokładnie. Chwal podwładnych, jeśli na to zasługują i zwracaj uwagę na błędy. W ten sposób zyskasz szacunek, a także zmotywujesz wszystkich do pracy.