Reklama SEM w promocji biura rachunkowego

Artykuł zewnętrzny

Autor: Artur Pajkert, ekspert Blink.pl

Treść i harmonogram reklamy w wyszukiwarce muszą pokrywać się ze specyficznymi preferencjami internautów. Pokazują to wyniki badań Blink.pl, zgodnie z którymi sposób wyszukiwania określonych usług przez internet zależy od miejsca zamieszkania potencjalnego klienta. Na co powinna zwrócić uwagę firma działająca w branży finansowej inwestująca w takie środki jak reklama SEM?

Kampanie AdWords to ekonomiczna alternatywa dla pozycjonowania strony WWW. Ich zaletą jest natychmiastowy efekt, za który płaci się czasem niewiele więcej niż 500-600 zł miesięcznie. Gdy naszym celem jest szybkie wywindowanie strony według popularnych i ogólnie sformułowanych słów kluczowych, reklama w wyszukiwarce będzie strzałem w dziesiątkę.

 

„Biuro rachunkowe” i „Księgowość”

Na potrzeby symulacji mającej pokazać przykładową kampanię SEM dla firmy księgowej Blink.pl założył dzienny budżet w wysokości 50 zł. Agencja przyjęła też, że kliknięcie słowa kluczowego nie będzie kosztowało więcej niż 2,50 zł. Przy sprawdzaniu popularności fraz i orientacyjnych kosztów za klik pod uwagę wzięto dwa wyrażenia – „księgowość” oraz „biuro rachunkowe”.

 undefined

Analiza preferencji internautów pokazała, na jakie frazy powinno stawiać się przy promocji usług finansowych za pomocą w zależności od miasta, w których firma posiada swoją siedzibę. „Księgowość” to najpopularniejsza fraza, szczególnie w Warszawie, choć należy zwrócić uwagę na to, że słowo „księgowość” często zawiera inne wyrażenia (związane np. z literaturą opisującą te zagadnienia czy kursami dla księgowych). Przy planowaniu kampanii AdWords nie powinno więc umniejszać się ważności frazy „biuro rachunkowe”, szczególnie że w ogólnopolskim wymiarze jest częściej stosowaną.

undefined

W Warszawie oferuj „pełną księgowość” i „doradztwo podatkowe”

Pełna księgowość czy doradztwo podatkowe to bardziej kompleksowe usługi, często oferowane przez biura rachunkowe. 

Blink.pl sprawdził, na jaki potencjał zapytań w wyszukiwarce Google mogą liczyć przedsiębiorcy z dużych miast Polski. Okazało się, że największy popyt na obie usługi występuje w Warszawie. Zwraca też uwagę fakt, że zarówno w Krakowie, jak i Poznaniu występuje bardzo zbliżona liczba zapytań ogólnych, a jednocześnie liczba pytań o usługę prowadzenia pełnej księgowości w Krakowie jest niemal dwukrotnie wyższa.

Ile zapłacimy za kampanie AdWords?

Tyle, ile na nią będziemy chcieli przeznaczyć. Choć Blink.pl na bazie analizy preferencji internautów, konkurencyjności branży oraz wartości słów kluczowych oszacował orientacyjne, ile będzie kosztować reklama SEM. Co ciekawe, różnice są dość znaczące pomiędzy poszczególnymi lokalizacjami. W przypadku ogólnych fraz, jak „biuro rachunkowe”, za reklamę AdWords najwięcej zapłaci firma z Gdańska, najmniej z Wrocławia. Jeżeli jednak do frazy dodamy nazwę miasta, role odwrócą się - to wrocławianie będą mogli prowadzić tańsze kampanie.