Reklama sklepu internetowego - czy jest potrzebna?

Reklama sklepu internetowego to sposób na wypromowanie własnej strony oraz znalezienie stałych klientów. Od sposobu, w jaki promujemy prowadzony przez siebie sklep internetowy, zależy jakie osiągniemy zyski i ilu potencjalnych klientów uda nam się przyciągnąć. Trzeba pamiętać, że reklama sklepu internetowego powinna być skonstruowana tak, aby przemawiała do jak największej liczby osób odpowiadających profilowi idealnego klienta.

Reklama sklepu internetowego – czy to ważne?

Wiele osób rozpoczynających swoją działalność w branży e-commerce zastanawia się, w jaki sposób wypromować swój biznes, aby mógł on być rozpoznawalny wśród potencjalnych nabywców. Niekiedy podają one w wątpliwość zasadność promowania swoich stron internetowych, uznając internet za tak obszerny, że nawet bez dużych nakładów pieniężnych na reklamę sklepu internetowego z pewnością znajdą się osoby, które odwiedzą sklep. Nic bardziej mylnego. Reklama sklepu internetowego jest równie ważne, o ile nie najważniejsza, w przypadku przedsiębiorców prowadzących e-biznes. Tutaj nie chodzi tylko o znalezienie potencjalnego klienta na sprzedawane przez siebie produkty, lecz także o rozpropagowanie witryny tak, aby mogła ona konkurować z najlepszymi w swojej branży. Z tego powodu specjaliści co roku obmyślają skuteczne sposoby na marketing internetowy i podniesienie zysków.

Obecnie mamy do wyboru wiele sposobów reklamy sklepu internetowego w sieci. Niektóre z nich wymagają sporych nakładów finansowych, jeżeli właściciel nie zajmie się nimi osobiście, tylko poprzez odpowiednią agencję. Wiele z przedstawionych niżej metod może okazać się niezwykle skutecznych i zaskoczyć swoimi rezultatami.

Wyszukiwarki internetowe 

Od wielu lat wszyscy ci, którzy uważają, że reklama sklepu internetowego odnosi skutek, uznają promocję stron poprzez wyszukiwarki internetowe za jeden z najskuteczniejszych sposobów. Okazuje się, że podnoszenie pozycji witryn w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek może stać się najkorzystniejszym i przy okazji najtańszym sposobem promowania się w celu pozyskania nowych klientów. Za pomocą skutecznego pozycjonowania sklep może zyskać o wiele więcej odwiedzin w miesiącu, co będzie miało pozytywny wpływ na liczbę odnotowanych zamówień oraz zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami.

Przed rozpoczęciem pozycjonowania warto jednak sprawdzić, czy nasza strona internetowa jest przygotowana do tego typu działań. Przystosowanie jej to usługa zwana optymalizacją. Obecnie wiele firm w ramach świadczonych przez siebie usług zakłada optymalizację, a więc przygotowanie do pozycjonowania, niejako w pakiecie związanym z pozycjonowaniem, dlatego warto to sprawdzić.

Samo pozycjonowanie wiąże się z podniesieniem pozycji witryny w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki internetowej. Ze względu na to, że w naszym kraju mamy właściwie jedną wyszukiwarkę – Google – wszelkie zabiegi związane z pozycjonowaniem odbywają się z poszanowaniem wymagań, które właścicielom stron internetowych narzuca właśnie ta firma. Dobrym pomysłem jest powierzenie tych działań profesjonalistom, gdyż będą oni wiedzieli, jakiego rodzaju słowa kluczowe warto wykorzystać do pozycjonowania oraz jakiej ich liczby potrzebujemy. Osobną kwestią wydaje się jakość wpisów, w których będą znajdowały się takie frazy – te powinny brzmieć przede wszystkim naturalnie, ponieważ użytkownicy internetu zazwyczaj poszukują konkretów.

Media społecznościowe i blogi

Oprócz pozycjonowania na potrzeby wyszukiwarek internetowych dobrze jest zastanowić się nad wsparciem swoich działań promocyjnych za pomocą innego serwisu o tematyce odpowiadającej sklepowi, który pozwoli stworzyć społeczność klientów. Taka reklama sklepu internetowego to zarówno blogi, jak i profile firmowe w mediach społecznościowych.

Tak zwane dzienniki internetowe stanowią możliwość poinformowania klientów o wielu funkcjach proponowanych produktów. Jednocześnie pozwalają odpowiedzieć na wątpliwości potencjalnych nabywców związane z zakupem towarów w naszym sklepie.

Media społecznościowe z kolei pozwolą na zdobycie informacji na temat zwyczajów naszych klientów. Jest to równocześnie sposób na szybszą komunikację. Prowadzenie fanpage’a wiąże się z regularnym publikowaniem ciekawych wpisów, odpowiadaniem na zapytania fanów, co pozwoli nam na zdobycie zaufania potencjalnych nabywców lub przekształcenie ich w stałych klientów. Dodatkowo media społecznościowe umożliwiają informowanie o promocjach, zniżkach i nowych produktach w znacznie bardziej atrakcyjny i przyjemniejszy sposób niż newslettery.

Według specjalistów od marketingu internetowego korzystanie z blogów i portali społecznościowych jest sposobem na zbudowanie grona klientów. Taka reklama sklepu internetowego to oszczędność czasu i nakładów finansowych niezbędnych do zbudowania solidnego zaplecza linkowego.

Obsługa klienta jako reklama sklepu internetowego

Istotną formą reklamy sklepu internetowego są nie tylko działania z zakresu marketingu internetowego, lecz także działania podejmowane przez jego obsługę oraz informacje znajdujące się na stronie. W wielu przypadkach witryny intensywnie promowane w internecie nie zawierają podstawowych informacji, które z punku widzenia klienta są istotne, aby mógł on złożyć zamówienie. Niejednokrotnie spotkać się można z niekompletnymi lub identycznymi opisami produktów oraz z nieprofesjonalnymi zdjęciami.

Reklama sklepu internetowego to również obsługa klienta. Ci, którzy zostali dobrze obsłużeni, nie tylko wrócą, aby złożyć kolejne zamówienie, lecz także podzielą się informacjami na temat sklepu ze znajomymi i rodziną.

Dywersyfikacja działań promocyjnych

Zadaniem osoby prowadzącej sklep internetowy jest opracowanie strategii reklamy swojej witryny w taki sposób, aby zawierała ona wiele sposobów jej promowania. Nie warto jest stawiać na jedno źródło, na przykład pozyskiwanie ruchu na stronie poprzez wyszukiwarkę Google, gdyż dziś pozycjonowanie nowej strony opartej na trudnych słowach kluczowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Dobrze zatem od samego początku skoncentrować się na pozycjonowaniu niszowych fraz i stopniowym zwiększaniu nakładów oraz budowaniu i ich weryfikacji.