Reklamy na Instagramie - jak je tworzyć?

Czy korzystałeś już z możliwości umieszczenia reklamy na Instagramie? Od kilku miesięcy możesz promować się na tym znanym serwisie społecznościowym. Tworzenie reklam na Instagramie jest bardzo proste i wymaga jedynie założenia konta na Facebooku. Przedstawimy ci krótko, w jaki sposób możesz stworzyć taką reklamę i na co powinieneś zwrócić szczególną uwagę, aby odniosła sukces i realizowała postawiony przez ciebie cel!

Reklamy na Instagramie - początki

O reklamie na Instagramie zaczęto mówić po raz pierwszy, kiedy ten serwis społecznościowy został przejęty przez Facebook. Pierwotnie Instagram w działaniach marketingowych był wykorzystywany jako narzędzie stricte wizerunkowe - służyło ono przede wszystkim budowaniu wizerunku marki za pośrednictwem interesujących zdjęć, grafik. Nie sposób jednak było nie wykorzystać potencjału reklamowego, jaki drzemie w Instagramie - obecnie liczbę użytkowników tego serwisu szacuje się na ponad 400 mln! Pierwsze testy związane z możliwością umieszczenia reklamy na Instagramie rozpoczęto w 2014 r., jednak dla wszystkich ta opcja została udostępniona dopiero 30 września 2015 r.

Kampanię reklamową tworzy się i prowadzi za pośrednictwem Facebooka. Początkowo do kreowania reklam służył jedynie Power Editor, lecz obecnie można w tym celu wykorzystać również Menedżer reklam na FB.

Reklamy na Instagramie - od czego zacząć?

Konto na instagramie należy zintegrować je ze swoim kontem na Facebooku. Jak to zrobić? Zaloguj się do swojego fan page’a na Facebooku. W prawym górnym rogu znajdziesz przycisk Ustawienia. Po jego kliknięciu, pojawi się strona z menu po lewej stronie. Wybierz Reklamy na Instagramie - pojawi się okienko “Połącz konto na Instagramie w celach reklamowych”.

Łączenie kont na Facebooku i Instagramie

 

Kliknij przycisk Dodaj konto. W oknie, które się pojawi, będziesz miał do wyboru opcję dodania istniejącego konta lub utworzenia nowego. Przyjęliśmy, że już je posiadasz. W niewielkim formularzu zamieszczasz nazwę użytkownika oraz hasło do niego. Klikasz Potwierdź - od tego momentu konto na Instagramie jest połączone z twoim fan page’em. Tej operacji można dokonać również za pośrednictwem Menedżera firmy na Facebooku. 

Reklamy na Instagramie - Menedżer reklam na Facebooku

Teraz pokażemy ci, w jaki sposób stworzyć reklamę na Instagramie w oparciu o facebookowe narzędzie Menedżera reklam. Gdy jesteś zalogowany na Facebooku, klikasz na niewielką strzałkę w prawym górnym rogu - pokaże się wówczas rozwijane menu. Wybierasz opcję Utwórz reklamy. Zostaniesz przeniesiony do kreatora reklam. Na początku ustalasz cel swojej kampanii - przyjmujemy, że ma ona na celu zwiększenie ruchu na twojej firmowej witrynie internetowej.

Wybierasz z listy Skieruj klientów do witryny. Obok pojawi się pole, w którym wpisujesz adres URL witryny internetowej. Ustalasz nazwę kampanii i klikasz przycisk Utwórz konto reklamowe. Następnie Facebook prosi o wskazanie twojego kraju pochodzenia, waluty, w której będziesz rozliczał się za reklamy oraz strefy czasowej. Po zatwierdzeniu danych przechodzisz do kolejnej strony, na której precyzujesz swoją grupę docelową, a także ustalasz sposób rozliczania reklam oraz budżet dzienny.

 

Budżet dzienny i sposób rozliczania reklam

 

Po prawej stronie (patrz obrazek) znajdziesz informację o tym, jaka jest szacunkowa liczba użytkowników, którzy zobaczą twoją reklamę na Instagramie oraz Facebooku. Liczba ta jest zależna od kryteriów doboru grupy docelowej oraz deklarowanego dziennego budżetu. Następnie przechodzisz do kolejnego etapu - wyboru formy oraz treści reklamy.

Decydujesz, czy w reklamie ma zostać umieszczony pojedynczy film lub obraz, czy może to być kilka obrazów (maksymalnie 5). Potem ustalasz, jakie obrazy będą znajdowały się w twojej reklamie. Możesz skorzystać z umieszczonych już na twoim fan page’u zdjęć lub grafik, dodać nowe albo skorzystać z istniejących szablonów. Po wyborze elementów graficznych reklamy przechodzisz do sekcji ustalenia jej treści oraz miejsc wyświetlania. Po prawej stronie znajdziesz listę, na której zobaczysz podglądy reklamy w różnych źródłach - tam również klikając haczyki lub krzyżyki możesz ustalić, gdzie będzie wyświetlana twoja reklama. Przyjmujemy, że byłby  to jedynie Instagram.

 

Wygląd reklamy na Instagramie

 

Wówczas twoja strona kreacji reklamy powinna wyglądać podobnie jak na załączonym screenie. Po lewej stronie ekranu widzisz pola, w których należy umieścić nagłówek reklamy oraz jej treść, a także - ewentualny link do twojej witryny. Gdy ustalisz wszystkie elementy graficzne i tekstowe reklamy, możesz zrobić podgląd oraz złożyć zamówienie na reklamę. Reklamy na Instagramie będą się wyświetlać zgodnie z przyjętymi przez ciebie kryteriami i harmonogramem.

O czym trzeba pamiętać, tworząc reklamy na Instagramie?

Do reklamy na Instagramie stosuje się wiele zasad, które znane są dobrze z reklam na Facebooku. Należy zatem pamiętać, że tekst nie może stanowić więcej niż 20% powierzchni grafiki użytej w reklamie. Niedozwolone jest promowanie wyrobów tytoniowych, pornografii, broni oraz leków. Zwrócić trzeba również uwagę na to, że do użytkowników poniżej 18. roku życia nie mogą być kierowane treści promujące alkohol, hazard oraz artykuły erotyczne.

Pamiętaj o tym, aby zdjęcia, które zamieszczasz w reklamach, były wysokiej jakości, a nie były zarazem przestylizowane, sztuczne. Reklamy na Instagramie to forma promocji, która staje się coraz bardziej rentowna. Choć jeszcze Instagramowi daleko do Facebooka pod względem liczby użytkowników, to szacowane na 2016 r. przychody z reklam w serwisie mają sięgnąć ponad 2 mld dolarów!